Jurnalul unei liceene – Impresii din liceu


Daca va aduceti aminte, acum cateva saptamanai v-am promis sa va tin la curent cu tot ce se intampla in viata mea acum. Ei bine, incerc sa imi tin promisiunea si astazi vreau sa va spun despre weekend-ul trecut.

Un lucru pe care trebuie sa il stiti despre scoala din Grecia este ca se invata mult si bine. Liceul general este extrem de greu, in special clasa a 12-a. BAC-ul e mai greu decat in Romania. Cert este ca elevii ies de pe portile scolii cu multe cunostinte.

Dar si cu foarte multe amintiri.

Oricat de mult s-ar invata, grecii stiu sa se si distreze. Scoala nu este niciodata plictisitoare aici, pentru ca se organizeaza fel de fel de activitati in fiecare saptamana, activitati care starnesc interesul copiilor si care ii fac sa interactioneze intre ei si sa vina la scoala cu inima mai usoara.

Una dintre activitatile acestea este o petrecere intr-un club, petrecere ce se organizeaza cam de 3 ori pe an. Intr-o seara de vineri sau sambata, se inchiriaza un club, iar toti cei care au chef,  vin si petrec o noapte distractiva cu prietenii si colegii de la scoala. La intrare se platesc cam 15 euro, bani care iti acopera transportul pana la club, un pahar cu orice bautura vrei – deobicei fara alcool si intrarea in club. Petrecerea este exact ca si o noapte in club – muzica, dans, dj, distractie. Singura diferenta este ca esti printre cunoscuti si nu iti este frica ca cine stie ce ciudat te va acosta.

Asta s-a intamplat si sambata trecuta. Scoala noastra a gazduit un astfel de ‘dans’, asa cum il numesc ei, la cel mai mare club din Salonic, in capatul celalalt al orasului. Petrecerea a inceput la 10 si s-a terminat la 3 sau la 5, depinde cu ce autobuz ai ales sa te intorci.

Deobicei nici nu ma gandesc la lucruri de-astea. Nu ma inacanta deloc, pentru ca sunt constienta de tot ce se intampla acolo, lucruri care nu sunt deloc pe gustul meu.

Insa de data asta, cand m-a anuntat prietena mea de acest dans, am fost foarte entuziasmata. Nici n-am stat sa ma gandesc – am acceptat. “Da, mergem!”. Binenteles, au existat mai multe motive in spatele raspunsului meu. In primul rand, am considerat ca a venit vremea sa incerc ceva nou. In cazul asta, clubbing-ul. Intotdeauna am vrut sa merg intr-un club, sa vad care e treaba. Am considerat ca este ceva ce trebuie sa incerc. In al doilea rand, am vrut sa ma distrez. In al treilea rand, mi-am promis sa incerc mai multe lucruri anul asta, ca sa stiu ce sa evit. Clubbing-ul printre ele.

Asa ca o saptamana intreaga am planificat marea seara de dans! Tinuta, machiaj, accesorii, tot. Cu cateva dificultati, a venit vremea! Sambata, la 11 noaptea, ma aflam la locul de intalnire cu prietena mea. Urma sa ne duca mama ei, impreuna cu cateva alte fete.

La locul de intalnire urma sa aiba loc si “imbarcarea” celorlalti copii, care se duceau cu autobuzul. Asa ca am avut ocazia sa vad cam 50 de adolescenti pretinzand ca sunt adulti.

Cand am ajuns la club, am avut un soc.

Clubul era plin ochi. Nu aveai unde sa te misti. Insa nu asta era problema. Problema era ca mai erau vreo alte doua scoli. Deci straini. Noua altceva ne-a fost promis. O seara de distractie intre prieteni, mai exact. Insa acolo altceva ne-a fost oferit. Adica un club ticsit de adolescenti pe care nu ii cunoastem.

Cand am intrat in club, am vrut imediat sa ma duc acasa. Muzica era mult prea tare, inauntru era mult prea cald, lumina aceea albastra, atat de enervanta, ca sa vorbesc cu prietena mea trebuia sa tip, era multa lume, ca sa ma duc undeva trebuie sa calc pe toata lumea si sa dau din coate mai rau ca la Gara de Nord (amintiri din copilarie…) si atmosfera nu mi-a placut deloc. Pur si simplu, nu era locul meu. Tot ce vroiam sa fac era sa ma duc acasa, sa ma bag in pat si sa ma bucur de o carte. Dar eram prinsa acolo pentru inca 3 ore.

Am incercat sa ma distrez. Insa nu ai cum sa te distrezi cand simti ca te sufoci, cand nu auzi nimic, cand iti vine sa tusesti de la fum, cand pur si simplu stii ca ai facut o greseala si ca nu este locul tau acolo.

Asa ca, impreuna cu prietena mea (care este tot violonista si care mi-a fost clar ca nu s-a simtit bine) am decis sa ne retragem intr-un colt, pentru inceput, si sa analizam lumea care se perinda.

Am fost socata, din nou. Fete cu varste curprinse intre 15 si 18 ani, machiate strident, cu fuste scurte si mulate, cu tocuri de 20 de cm, cu bluze aproape inexistente, cu tigari in mana, cu fundurile in poala mai multor baieti, rasete stridente, buze rosii. Adica exact ce nu imi place mie. Fete care se comportau – si acum va rog sa imi scuzati limbajul – exact ca niste curve de pe centura.

Okay, inteleg ca in club nu te poti duce ca la scoala. Si eu m-am machiat, dar am facut ceva potrivit pentru varsta mea. Si eu m-am imbracat mai sexy, dar in limita bunului simt. Nu poti sa te duci intr-un club, imbracata ca pe centura si apoi sa te intrebi de ce te vede toata lumea ca pe o tarfa, de ce nu ai o relatie stabila, de ce se folosesc baietii de tine. Daca vrei sa fii tratata ca o domnisoara, comporta-te ca una. Nu te du in cluburi, la nici macar 18 ani si nu dansa pe masa, cu fuste scurte si sosete pana la genunchi si tocuri imense.

M-a uimit cat de obisnuiti si de in largul lor se aflau intr-un mediu in care eu ma simteam exact ca si un extraterestru. Am urat fiecare secunda din seara aceea. Ei, bine, poate nu chiar fiecare secunda, dar 99% din momentele petrecute acolo mi s-au parut irosite. Ma simteam murdara, plictisita, nervoasa, obosita.

Nici nu prea inteleg rostul clubbing-ului. In primul rand, nu inteleg care este distractia in a sta cu un pahar in mana si a da, practic, din maini si din fund ca o nebuna. Nici macar nu am avut cum sa dansez, pentru ca clubul acela era atat de plin, incat nu aveai unde sa te misti. Nici un ac nu mai incapea acolo.

Am fost cel mai uimita de cat de matura aratau toti acei copiii pe care ii vezi in fiecare zi la scoala si care ti se par doar atat. Copiii. Tocurile care puteau fi folosite ca si arme albe m-au uimit, de asemenea. De ce naiba vii incaltata cu ceva pe care nici macar nu poti merge, d-apai sa mai si dansezi?!

Am fost complet uimita si de faptul ca, oriunde m-as fi intors, cate un “cuplu” isi rupea, practic, hainele si mai mai ca aveau nevoie de un prezervativ. Fratilor, am inteles ca e club, dar putin respect pentru ai’ mai nefericiti decat voi. Nu-i bai, vine si randul nostru, dar sa speram ca nu intr-un colt intunecat de bar.

Ideea e ca ma asteptam la altceva. Ma asteptam la distractie, nu la parada modei si cu siguranta nu la o harmalaie ca aia. Nu imi pare rau ca m-am dus, totusi. M-am distrat un pic, dar tot consider ca mi-am pierdut timpul. Ideea e ca am invatat ceva despre mine in seara aceea. Si anume:

1. Nu-mi plac cluburile. Sau poate ca acel bar nu imi place.

2. La un dans nu te duci niciodata numai cu o prietena.

3. Ador muzica, dar sa trebuiasca sa tip ca sa ma aud nu este stilul meu.

4. Multimile care danseaza, fumeaza si beau ma fac sa ma simt ciudat.

5. Prefer sa imi petrec serile de Sambata cu o carte, la linistea dormitorului meu.

Am apreciat, totusi, ca nu a incercat nimeni sa ma… cucereasca, sa spunem. Din fericire, nu am simtit nici o mana straina pe nicaieri, nimeni nu a facut pe desteptul si nimeni nu m-a tratat ca pe un caine care raspunde la fluieraturi. Binenteles, nu pot sa spun si acelasi lucru despre celelalte fete, dar banuiesc ca dormi asa cum iti asterni, nu?

Sunt un pic trista sa spun ca liceul m-a dezamagit la capitolul asta. Ma asteptam la altceva, la mai multa maturitate si chibzuinta. Nu consider clubul o distractie si probabil ca urmatorului dans voi spune ‘pas’. Probabil sunt singura eleva de liceu care nu apreciaza genul asta de distractie, dar asta sunt eu. 🙂

3 thoughts on “Jurnalul unei liceene – Impresii din liceu

Leave a Reply

