Currently reading… (57)


Daca va aduceti bine aminte, in prima postare “Currently reading…” am spus ca aceasta rubrica va fi saptamanala si o voi posta in fiecare duminica. Binenteles, din cauza a mai multor factori, nu am reusit sa ma tin de cuvant. Insa azi este duminica si m-am plictisit sa gasesc motive sa nu postez. 🙂

Ultima data va spuneam ca citesc “Catching Fire” de Suzanne Collins.

6472227

Asta a fost a treia oara cand am citit cartea aceasta. Nu, seria aceasta. Binenteles ca nu imi mai aduceam aminte multe lucruri din actiune, asa ca am simtit ca citesc seria din nou. “Catching fire” mi-a placut foarte mult. Voi incerca sa ma uit si la film din nou pana sa iasa ‘Mockingjay’. 🙂

Dupa ce am terminat “Catching fire”, binenteles ca m-am apucat de…

‘Mockingjay’.

mockingjay 1

Ei bine, aici se schimba ideea. Am multe de spus despre cartea asta, asa ca luati un loc. Vreti si o cafea sau un ceai? O prajitura?

Tin sa mentionez ca “Mockingjay” nu o mai recitisem. Au trecut mai bine de 3 ani de cand am citit cartea aceasta pentru prima data, in romana. 3 ani si sute de carti. Sute de povesti, sute de personaje. Va puteti imagina, cred, ca nu prea imi mai aminteam eu ce si cum. Aveam o idee despre actiune si stiam si finalul, dar nu imi aminteam nimic cu exactitate. A fost ca si cum am citit “Mockingjay” pentru prima data.

Mi-a placut. Oh da, mi-a placut mult! Nu ma indoiesc de nota mea de 5 stele pe care am dat-o acum 3 ani. Este un final glorios.

Dar nu straluceste.

Au fost multe lucruri care m-au nemultumit la cartea asta. Dupa ce am discutat-o cu una dintre cele mai bune prietene ale mele ( care, culmea, a citit-o in acelasi timp cu mine), am stat jos si am facut o scurta lista cu toate nemultumirile pe care le-am avut legata de aceasta carte.

Pe tot parcursul cartii, Katniss a fost intr-o stare de… moleseala, daca imi permiteti. A fost drogata mai tot timpul, nu prea a avut momentele ei de stralucire, de-abia de stia ce e cu ea si tot timpul se plangea de cate ceva. Cand am inchis cartea pentru ultima data, ma tot gandeam cum Katniss s-a transformat, intr-un fel in mama ei. Adica cum traia intr-o stare de letargie continua.

Mi s-a parut, de asemenea, ca Suzanne a construit intriga in jurul unor evenimente importante, ne-a dat speranta ca vom avea parte de o scena care sa ne faca sa ne pierdem mintile, insa marea scena era, in realitate, un paragraf sau doua. Adica o dezamagire. Pe toate durata cartii aveam impresia ca Suzanne nu a stiut cum sa isi puna in valoare ideile si cum sa scrie un final reusit pentru una dintre cele mai bune serii de pe piata.

Cea mai mare nemultumire a mea a fost finalul. Consider ca aceasta carte, aceasta serie, ar fi putut avea un final mult mai briliant. Pentru mine, felul in care Suzanne a incheiat aceasta serie a fost o dezamagire enorma.

Mi s-a parut mult prea brusc si deloc stralucitor. Inca de la inceputul cartii am asteptat momentul in care Katniss va intra in casa lui Snow si il va captura. In schimb, am primit cu totul altceva. Cred ca ar fi fost mult mai bine pentru serie daca Katniss ar fi fost cea care l-a capturat pe Snow. Nici scena executarii lui nu m-a impresionat. Snow a murit intr-un mod mult prea…banal. Am avut sentimentul ca Suzanne a vrut sa-si ia de grija cu cartea si a scris un final numai asa, sa fie.

Ca sa nu mai vorbim de faptul ca Gale si Katniss nu au avut parte de un sfarsit normal. Am fost profund nemultumita de lucrul asta, pentru ca relatia dintre ei a fost un punct foarte important pentru serie.

Oh da, am uitat sa mentionez despre cum intr-o pagina Katniss si Peeta nici nu vorbeau, iar in urmatoarea pagina sunt casatoriti. Si felul in care a povestit Suzanne despre toate personajele si cum au sfarsit acestia m-a calcat pe nervi. Cred ca fiecare personaj isi merita scena de final, impreuna cu Katniss.

Suzanne a trecut cu vederea multe detalii importante in aceasta serie, facand ca “Mockingjay” sa ma dezamageasca un pic. Sper ca filmul sa aiba finalul pe care aceasta serie il merita.

Dupa “Mockingjay”, nu prea stiam ce sa citesc. Am deschis Kindle-ul ca sa ii fac un update si am dat peste urmatoarea mea lectura, pe care nici macar nu am planuit-o.

Love Letters to the Dead.

love letters to the dead

Dupa cum spuneam si ieri in recenzie, aceasta carte mi-a placut foarte mult. Este o poveste trista, dar frumoasa si realista, iar personajele au fost originale si au dat si mai mult farmec cartii. Cu siguranta recomand aceasta carte! 🙂

Dupa ce am terminat “Love letters to the Dead”, am inceput o carte pe care de mult o aveam in plan: ‘Crucea’ de F.M. Cercel, carte ce mi-a fost oferita de catre autoare spre recenzie.

CIMG1299

Nu stiam la ce sa ma astept in momentul in care am deschis cartea, dar ma bucur ca am citit-o si regret ca mi-a luat atat de mult sa o iau din biblioteca si sa o citesc. “Crucea” este o carte captivanta, usor de citit, palpitanta, cu multe intorsaturi de situatie si cu foarte multa actiune. Mi-a placut mult povestea, dar nici personajele principale nu au fost mai prejos. Cred ca merita sa cititi “Crucea” si sper sa o faceti. Mie, personal, mi-a placut.

Acum citesc o carte pe care vroiam de mult sa o citesc si a carei ecranizare mi-a placut extraordinar de mult. Este vorba despre “Nick & Norah’s infinite playlist” de Rachel Cohn & David Levithan.

nick

Hm…. sincera sa fiu, nu sunt foarte incantata. Este o carte scurta (am parcurs deja 50%), dar nu ma innebunesc. Mi se pare lipsita de farmecul pe care l-a avut filmul, Norah ma enerveaza, Nick este simpatic, Tris imi place (huh!), dar povestea ma cam plictiseste pentru ca nu pot sa gasesc specialul ala care l-a avut filmul. Stilul de scriere ma face foarte confuza. Ce vreau sa zic ?Ei bine, ambii autori au obiceiul de a incepe o propozitie acum si sa o termine peste doua paragrafe. Se incepe de la o idee si se povesteste despre unchiul nu stiu cui, despre  nu stiu ce serial, despre nu mai stiu cate alte subiecte. Pierzi sirul la un momentdat.

Insa vom vedea. Poate imi voi schimba parerea pana la sfarsit. Desi ma indoiesc ca voi da mai mult de 3.5 stele acestei carti.

Asa, dragilor! Vreau sa aud totul despre ce carti v-au mai trecut prin maini! Ce ati mai citit, ce mai cititi si ce veti mai cititi? 🙂

Leave a Reply

