10 locuri in care imi place sa citesc


De aproape 4 ani de zile va vorbesc in continuu despre carti si despre citit, dar nu cred ca v-am vorbit vreo data despre locurile in care imi place sa citesc. Nu amanuntit, oricum. Astazi m-am hotarat sa va arat unde imi place cel mai mult de citesc.

Binenteles, nu conteaza locul unde ma aflu. Daca pot, imediat imi scot cartea si imi continui lectura. Pot sa fiu si la cumparaturi. Atat timp cat exista un coltisor in care sa incap, ma voi aseza si voi incepe sa citesc daca lucrurile devin prea plictisitoare.

Citesc in multe locuri, asa cum probabil ati inteles. M-am gandit bine si am ales 10 locuri in care ma veti gasi mereu citind. 🙂

1. In pat

reading in bed

 

Stiu ca exista atat de multe locuri mult mai frumoase si mult mai inspirationale unde as putea citi, dar intotdeauna voi alege patul meu, plapuma mea si pernele mele pentru o lectura. Ador sa ma bag in pat dupa o zi de scoala incarcata, sub plapuma mea calduroasa si foarte moale si sa citesc pana cand adorm. Nu este nimic mai confortabil decat a citi in pat. 🙂

2. In mijloacele de transport in comun 

reading in the train

Nu ador nimic mai mult decat sa citesc in tren, masina sau autobuz. As alege trenul, pe care il ador de mica. Cand eram in Romania si mergeam la Bucuresti in fiecare Sambata pentru orele mele de vioara, imi petreceam timpul pe tren citind. Imi placea tare mult, pentru ca simteam ca timpul se opreste si inainteaza rapid in acelasi timp. Simteam toata lumea miscandu-se in jurul meu, dar eu totusi eram in lumea mea. Acum, dupa atat de multi ani, imi tin obiceiul de a citi in mijloacele de transport si citesc tot timpul pe autobuz. Nu stiu exact de ce, dar imi place extrem de mult sa citesc in autobuz.

3. In… baie.

reading

Stiu ca probabil radeti si nu, nu mi-e rusine sa scriu asta! De fiecare data cand trebuie sa vizitez sfantul loc al tualetei, imi iau o carte cu mine! Ce, voi nu o faceti? Si nici nu va puteti imagina cat de mult imi place sa citesc acolo! Sunt numai eu si cartea si stiu ca nimeni nu ma va deranja. De multe ori uit sa ies de la baie, pentru ca este mult prea liniste si pace pentru a strica vraja care se formeaza in jurul meu. E atat de liniste incat mi-e greu sa ma hotarasc sa ma intorc la lumea reala, impreuna cu cartea mea.

4. Pe plaja

reading on the beach

Ei, am ajuns la un nou nivel! ❤ Mi-am petrecut deja doua veri citind in fiecare zi pe plaja. Nu va puteti imagina cat de pasnic este sa te pierzi intr-o carte, stand la soare, cu picioarele in apa si cu sunetul produs de valurile ce se sparg de tarm! Eu, una, nu ador nimic mai mult decat sa citesc pe plaja vara. Ah, mi-am adus aminte de vara si mi s-a facut dor! Abia astept sa vina vara si sa pot sa imi reiau activitatea favorita.

5. In hamac

reading in the hammock

Primvara, vara, toamna, iarna…nu conteaza anotimpul! 4 ore pe zi studiez la vioara, dar mai fac si mici pauze atunci cand obosesc. Cand simt ca ma dor degetele atat de tare incat nu mai pot canta, imi iau cartea si ceaiul, merg pe terasa si ma intind in hamac. Citesc cateva minute pana imi trece oboseala si, la sfarsitul zile, petrec cateva zeci de minute in hamac, cu o carte sau numai cu gandurile mele. Oricum ar fi, combinatia dintre un hamac si o carte este perfecta! 🙂

6. Pe o patura, in natura

reading in nature

Nimic nu mi se pare mai relaxant decat sa citesc in natura. Desi nu am ocazia prea des sa ma duc intr-o padura sa citesc pe o patura, incerc sa o fac macar o data pe an. Imi pun castile in urechi, imi intind patura, deschid cartea si ma pierd intr-o alta lume. In acelasi timp, imi ‘aerisesc si creierul’ (asa cum ii place unui profesor de-al meu sa spuna) si petrec timp in natura.

7. La scoala… sub banca… in timpul orei.

reading water

Cred ca v-ati prins deja ca nu mai sunt cea mai constiincioasa eleva. De-aia, atunci cand citesc o carte extrem de captivanta, pe care nu o pot lasa din mana si mai am si vreo ora putin folositoare, dar foarte plictisitoare, imi scot cartea si citesc pe sub banca. Imi place si pentru ca incerc sa citesc repede, dar si pentru ca mi se pare ca sfidez scoala si nu imi pierd timpul. Poate ca suna prostesc, dar asa este. 🙂

8. In parc

reading in a park

Cand eram mica, aveam un obicei sa ma duc sa citesc in parc, cu mama. Ne luam cafea, ceai, dulciuri si fiecare cate o carte si petreceam ore bune in gradina publica, citind si ascultand muzica si, atunci cand puteam, discutand despre cartile pe care le citeam. Imi aduc aminte cu placere de acele momente si incerc sa citesc in parc oricand am ocazia. Mi se pare pur si simplu superb sa imi pun castile in urechi si sa citesc pe o banca. Toata lumea se misca, insa eu simt ca timpul sta pe loc si nimic nu mai conteaza decat cartea si lumea in care m-am pierdut.

9. La scoala, in pauze.

tumblr_nexqna1eBt1qzc79io1_500

Okay, nu sunt cea mai sociabila persoana. Am un grup de prieteni cu care stau in pauze, dar tot prefer sa imi iau cartea si sa citesc in pauze. Nu prea am timp de citit in ultima vreme, asa ca profit de fiecare minut pentru a citi. Singura problema e ca vin multi si te intreaba ce citesti si iti iau cartea din maini si se apuca sa citeasca descrierea si pasaje din carte si trebuie sa te rastesti la ei si sa devii un pic psihopata sa iti iei cartea inapoi. Din fericire, toti s-au obisnuit ca nu imi place sa mi se ia cartea si vreau sa fiu lasata in pace cand citesc si nu mai am problema asta.

10. Intr-un bar mic, intim.

reading in a bar

Orice anotimp ar fi (dar in special toamna sau iarna), imi place sa imi petrec cateva ore intr-un bar mic si intim – sau o cafeterie -, band o ciocolata calda sau un ceai, citind o carte buna. Si tocmai mi-am dat seama ca nu am mai facut asta de mult. 🙂

Ei bine, dragilor, acestea sunt cele 10 locuri in care imi place cel mai mult sa citesc. Sper ca va regasiti in acest post si sper ca nu tineti cont, neaparat, de locul in care cititi. Important e sa cititi! 🙂

Totusi sunt curioasa… unde va place cel mai mult sa cititi? 🙂

One thought on “10 locuri in care imi place sa citesc

Leave a Reply

