Recomandarea saptamanii (9)


Saptamana asta am o recomandarea pe care toti ar trebui  sa o luati in considerare, pentru ca sunt sigura ca multi se vor bucura si vor adora recomandarea pe care urmeaza sa v-o fac.

In weekend-ul ce a trecut am vazut un film pe care am asteptat sa il vad multa vreme si pentru care am fost entuziasmata inca de cand au aparut primele zvonuri ca respectiva carte va fi transformata intr-un film. Este vorba despre “If I stay” sau ‘Daca as Ramane’.

if i stay poster 2

Va aduceti aminte toate acele postari in care va spuneam cat de entuziasmata sunt pentru acest film? Cred ca stiti deja ca romanul este unul dintre preferatele mele, din multe motive. Iubesc povestea si faptul ca personajul principal este violoncelista.

Normal, filmul trebuia sa iasa pe 9 Octombrie in Grecia. Imi notasem data pe telefon si asteptam cu multa nerabdare momentul cand voi pasi in cinema pentru a viziona ecranizarea ce se anunta a fi atat de speciala. Insa, ce sa vezi?! Filmul nu a avut prea multe cereri in Salonic, asa ca… nu a fost lansat in nici un cinema. Dintre zecile de cinematografe care se gasesc in acest oras imens, nici unul  nu a facut efortul de a-l aduce si fanilor din Thessaloniki.

Va puteti imagina cat de dezamagita am fost. Mai aveam un pic si plangeam, pentru ca, dupa The Fault in our Stars, ‘If I stay’ era filmul pe care il asteptam cu cea mai mare nerabdare anul asta. Pana la urma, m-am obisnuit cu ideea si am inteles ca nu am nimic altceva de facut decat sa astept sa apara pe internet.

Ei bine, uite ca a venit momentul. Sambata trecuta mi-am luat patura, ceaiul si laptop-ul si am dat drumul la film.

if i stay 2

Tin sa va spun, dragilor, ca ‘If I stay’ mi-a intrecut fiecare asteptare. Mi-a placut atat de mult, incat nici nu imi pot descrie sentimentele. La momentul asta, cred ca este filmul meu favorit. Nu ma asteptam sa imi placa atat de tare, sincer va spun.

if i stay

In primul rand, consider ca filmul a respectat cartea foarte mult. 70% din scenele importante din carte se gasesc si in film. E adevarat ca romanul nu are o lungime foarte mare, dar nu ma asteptam sa gasesc atat de multe scene si in film. Am adorat sa vad, in sfarsit, scenele mele preferate pe ecran! M-am bucurat, in special de doua trei scene pe care intotdeauna am vrut sa le vad in ‘realitate’.

Mi-au placut extrem de mult si actorii. Nu numai ca se potrivesc cu personajele lui Gayle Forman, dar sunt si niste actori foarte buni. Absolut toti mi-au placut, dar am o slabiciune pentru Chloe Moretz. M-a emotionat mult la cateva scene si nu cred ca ar fi existat o alegere mai buna pentru Mia.

if i stay 3

Acelasi lucru as putea spune despre Jamie Blakely, care a fost Adam-ul perfect. Mi-a placut mult cum a jucat, pentru ca, la fel ca si Chloe, a transmis emotii si a facut experienta filmului si mai reala.

De asemenea, chimia dintre Jamie si Chloe mi s-a parut reala. Se potrivesc tare bine si nu cred ca filmul ar fi fost la fel fara ei doi. Sunt facuti pentru rolurile astea doua!

Scenele dintre ei doi au fost favoritele mele. Sunt ATAT de draguri, iar povestea lor de dragoste este chiar mai romantica decat in carte. Ugh, am adorat scenele lor! Nu va puteti imagina de cate ori am exclamat ‘awww’ sau ‘omg!’. It melted my heart.

Dar mi-a si frant-o. Adevarul este ca e si un film trist. Combinatia asta de scene vesele si scene triste nu are cum sa nu te lase cu un sentiment de melancolie. Uneori simteam tristete, pur si simplu.

if i stay poster

Foarte mult mi-a placut si soundtrack-ul. Mi-au placut atat melodiile clasice, cat si cele mai moderne. Preferata mea este ‘Halo’ de Ane Brun.

Mi-a placut mult, de asemenea, faptul ca Chloe parea ca stie ce face cu violoncelul si avea gratia pe care o are un violoncelist. Este adevarat ca ea a invatat sa cante la violoncel pentru acest rol, dar nu ma asteptam sa inteleaga atat de bine ce inseamna sa canti la un instrument atat de… elegant. Si-a intrat foarte bine in rol si cred ca l-a inteles pe deplin.

Consider ca filmul a reusit sa cuprinda esenta cartii si sa transmita mesajul pe care cartea il transmite. In… povestea aceasta, este vorba despre iubirea adolescentina si cum ne poate schimba aceasta viata, de diferentele dintre oameni, de pasiunile noastre si despre visele pe care trebuie intotdeauna sa ni le urmam, dar si despre cum tragedia ne poate schimba viata.

Da, “If I stay” a transmis multe emotii, asa cum am mai spus. Nu am plans, dar mi s-a ridicat parul de multe ori. Este un film emotionant, in mare parte din cauza actorilor, dar si povestea, care este pusa in scena foarte bine.

‘If I stay’ este o ecranizare foarte buna, dupa parere mea! Si un film extraordinar. Mie, personal, mi-a venit sa ma apuc din nou de el cand ma uitam la generic. Sunt sigura ca il voi revedea cat de curand. De preferat, nu singura. 😉

Da, il recomand! Cred ca trebuie sa il vedeti, chiar daca ati citit cartea sau nu! Este un film bun pentru toate varstele. O poveste de dragoste frumoasa, dar si o drama realista si o lectie de viata care va va face parul sa se ridice. Este un must!!

Nota: 10 stele din 10!

Distributie:

Chloë Grace Moretz Chloë Grace Moretz
Mireille Enos Mireille Enos
Jamie Blackley Jamie Blackley
Joshua Leonard Joshua Leonard
Liana Liberato Liana Liberato
Stacy Keach Stacy Keach
Gabrielle Rose Gabrielle Rose
Jakob Davies Jakob Davies
Ali Milner Ali Milner
Liz
Aisha Hinds Aisha Hinds
Nurse Ramirez
Gabrielle Cerys Haslett Gabrielle Cerys Haslett
Young Mia
Lauren Lee Smith Lauren Lee Smith
Willow
Adam Solomonian Adam Solomonian
Henry
John Emmet Tracy John Emmet Tracy
Surgeon
Chelah Horsdal Chelah Horsdal
Liddy

Trailer:

Daca ati vazut acest film, astept parerile voastre! Sper ca v-am convins sa il vedeti, pentru ca merita! 🙂

Leave a Reply

