Let’s talk books! (1)


O noua rubrica! Oricat de mult as incerca, nu pot sta departe de rubrici noi. Am o banuiala ca nu va deranjeaza acest lucru. 🙂

Nu pot sa va spun daca aceasta rubrica va fi saptamanala. La programul pe care il am, nu va pot promite nimic, pentru ca nu sunt sigura ca ma pot tine de promisiune. Insa va pot promite ca voi posta cat de des pot.

Rubrica ‘Let’s talk book!’ este o rubrica care vreau sa fie amuzanta si relaxanta. Si cred ca v-ati prins deja ca este o rubrica in care vom vorbi despre carti. Numai despre carti. Sunt sigura ca veti avea parte de multa distractie si toti veti zambi de fiecare data cand o noua postare in cadrul acestei rubrici isi va face aparitia pe blog. 🙂

Pentru ca in postul anterior am vorbit despre cele 3 carti pe care nu mai ajung sa le termin, vreau sa inaugurez aceasta rubrica vorbind despre cate carti citim in acelasi timp. La sfarsitul postului va exista un poll, unde veti putea vota parerea voastra. De asemenea, imi puteti lasa comentarii cu parerea voastra in ceea ce priveste subiectul pe care il abordam.

Cu totii avem zile in care ne uitam la lista cu carti de citit neaparat si ne simtit coplesiti. Eu, personal, am o lista care depaseste cu mult 200 de carti.In fiecare zi ma uit la ea si imi promit ca intr-o zi vor fi toate cartile de acolo citite. Insa viata este viata. Am scoala, conservator, ore, evenimente, studii si doar 24 de ore in care sa rezolv tot ce am de rezolvat. De multe ori, cartile trec pe locul 2..3…4. Exista zile in care nu am timp sa citesc nici macar un cuvant. Zile  care, asa cum cred ca va asteptati, imi displac profund. In primul rand pentru ca nu imi pot satisface nevoile de soarece de biblioteca, in al doilea rand pentru ca lista mea de carti de citit nu se micsoreaza deloc si toate cartile necitite stau pe raft si imi rad in fata, si in al treilea rand pentru ca urasc zilele in care nu imi pot exploata toate pasiunile. Nu imi plac zilele in care viata reala acapareaza totul.

Cand am ocazia sa citesc, vreau sa citesc cat mai mult posibil, dar si cat mai bine. Simt nevoia sa iau toate cartile din biblioteca, sa le deschid pe toate o data si sa ma apuc sa le citesc… in acelasi timp. Sunt atat de insetata de carti, incat as vrea sa le citesc pe toate in acelasi timp.

Insa cu toti stim ca asta este imposibil. Pentru multa lume, chiar si doua carti citite in acelasi timp nu este un lucru posibil. Acesta este un subiect mult disputat. Este bine sa citim mai mult de o carte in acelasi timp? La fel ca si alte subiecte despre carti, subiectul cititului mai multor carti in acelasi timp a fost dezbatut de milioane de cititori din lume. Astazi vreau sa vorbim si noi, un pic, despre acelasi lucru.

Personal, nu imi place sa citesc mai mult de o carte o data. De fiecare data cand citesc o carte nou, incerc sa ma dedic intru totul ei si sa uit de tot altceva. Citind doua carti o data nu cred ca asa ceva este posibil, pentru ca intotdeauna mintea mea va fi, chiar si pentru putin, la cealalta carte de pe noptiera. A citi doua carti o data este ca si cum ai avea un/o amant/a. 😉

De asemenea, consider ca nu este bine sa citim mai mult de o carte o data. In primul rand, in momentul in care citesc o carte vreau ca atentia mea sa fie numai asupra acelei carti. Daca as mai citi o carte sunt sigura ca mintea mi-ar sta si la cealalta carte.

In al doilea rand, fiecare carte are un stil de scriere si o atmosfera diferite. Nu cred ca este posibil sa savurezi aceste aspecte ale unei carti daca citesti mai multe carti in acelasi timp. Cred ca, la un momentdat, stilurile de scriere si atmosfera ti se vor incurca in cap.

La cartile cu multe personaje, am o foarte mare problema: uit personajele care nu apar foarte des. Daca as citi mai multe carti o data sunt sigura ca in mintea mea ar fi un haos total.

In general, ar fi mai usor sa zic ca nu consider ca pot oferi atentia necesara unei carti daca am mai multe romane pe raftul de ‘Currently Reading…’.

Uituca cum sunt, sunt sigura ca as uita unde am ramas si ce s-a intamplat intr-una dintre multiplele carti pe care le-as citi daca as fi atat de nehotarata incat sa ma hotarasc sa imi pun 10 carti pe noptiera. Cred ca ar trebui mereu sa ma intorc si sa citesc ce am citit deja, ceea ce ar fi o pierdere totala de timp.

Binenteles, de foarte multe ori mi se intampla sa las o carte si sa incep alta, doar pentru ca am nevoie de o pauza de la cea dinainte. Nu se pune ca si citit mai multe carti in acelasi timp, nu?

Si pentru ca ma cunosc si stiu ce se intampla cand ma prinde o carte, nu am nici o urma de indoiala ca va veni un moment in care una dintre carti imi va capta atentia mai mult decat alta si voi renunta la incercarea mea de a citi mai repede, concentrandu-ma numai pe una singura. Deci degeaba.

Sunt sigura ca exista multa lume care nu intelege de ce refuz sa incep mai mult de o carte in acelasi timp. Asta pentru ca, fireste, exista cititori si cititori. Fiecare cititor are obiceiurile si placerile lui in legatura cu cartile si sunt sigura ca multi dintre voi imi puteti aduce argumente in favoarea cititului de mai multe carti o data. Chiar v-as ruga sa imi lasati un comentariu in care sa imi spuneti parerea voastra despre cititul mai multor carti o data, in special daca sunteti pro. Poate ma convingeti si pe mine, cine stie. 🙂

Nu zic ca sunt contra, doar ca mie personal nu mi se potriveste acest tip de citit. Acum va intreb pe voi…

 

One thought on “Let’s talk books! (1)

  1. Sunt de acord cu tine! Sa citesti mai multe carti in acelasi timp e dificil… pentru ca actiunea personajele toate se imbina in mintea ta si de cele mai multe ori incurci evenimentele si te intrebi: oare aici s-a intamplat asta sau nu? (eu cel putin asa consider). Dar… exista si un dar in cazul meu.. incep o carte si din diverse motive nu reusesc ca o termin si incep alta mai scurta sau mai usoara sau incep sa citesc pe telefon (pentru ca nu pot noaptea sa citesc altfel… yap nu un obicei foarte bun…stiu) iar astfel prima carte e in pauza… Nu imi place situatia dar s-a intamplat de cateva ori . Spre “norocul” meu fac in asa fel incat din cartea pe care o citesc si dupa o las, sa citesc numai cateva pagini sau cel mult un capitol sau doua astfel incat atunci cand in sfarsit decid ca a sosit si vremea ei sa o pot relua de la incepul… de foarte putine ori mi s-a intamplat sa ma opresc in mijolul unei carti. cel mai recent cred ca a fost cu TFIOS, vazusem filmul si pe la mijlocul cartii inainte sa moara Gus am zis STOP pentru ca nu voiam sa se termine … cand insa mi-am facut curaj…. s-a terminat cu multe lacrimi:(..dar nu regrt.
    Oricum cred ca este mult mai eficient si mai bine(pentru sanatatea noastra mintala) sa citesti o carte si dupa incepi alta etc.:)

    Like

Leave a Reply

