Interviuri cu bloggeri! (21)


Scriu postul acesta fiind, oficial, in vacanta! Se simte bine si parca nu imi vine sa cred ca primul semestru a trecut atat de repede.

Intram in vacanta de iarna (pot spune, de asemenea, ca ma intorc pe blog) cu un interviu cu un blogger. De data asta, insa, am realizat acest interviu intr-un mod mai diferit, dat fiind ca persoana intervievata nu este numai blogger, ci si… vlogger. Cred ca v-ati dat seama despre cine vorbesc. Daca nu, ma spun eu. Este vorba despre Adela, cea care ne incanta cu posturile ei pe blogul Vanilla Moon Books si cu videoclipurile ei minunate pe vlogul Vanilla Moon Books. Eu sunt abonata inca de la inceput la vlogul ei si, chiar daca nu comentez intotdeauna, urmaresc fiecare nou videoclip cu mare placere. Daca nu ati facut-o pana acum, va sfatuiesc sa aruncati un ochi peste blogul si vlogul Adelei. Merita!

Zilele trecute am contactat-o pe Adela pentru un interviu si, cu mare entuziasm, am realizat acest interviu. Personal, ador raspunsurile Adelei si sper ca acest interviu va va placea si voua la fel de mult cat mi-a placut mie. 🙂

Insa mai intai vreau sa ii multumesc Adelei pentru ca a acceptat interviul si pentru seriozitatea si promptitudinea de care a dat dovata!

1.Buna, Adela!Pentru inceput,descrie-te in cateva cuvinte.

Bună, Bianca. Sunt o fire ambiţioasă şi îmi place să mă implic în cât mai multe activităţi, dar mai cu seamă prefer să lucrez de una singură şi să nu mă bazez pe alţii. Îmi place să… citesc, evident, să cânt, dar mai ales să scriu. Am 20 de ani, sunt studentă în anul 2 la Farmacie în Cluj-Napoca. Prietenii îmi spun că sunt simpatică şi că s-ar plictisi fără mine – eu sunt cea care îi face să râdă din orice. Dacă e adevărat sau nu, decide fiecare.

2.Spune-ne cate ceva despre blogul tau-de ce si cum ai inceput.

Blogul meu a început acum aproape 6 ani ca un loc unde să îmi aştern gândurile, să scriu poezii şi proză scurtă. Mai târziu, am trecut pe recenzii şi promovarea cărţilor pentru că pur şi simplu aveam mai mult timp pentru asta decât de scris propriu-zis. Acum am două bloguri – cel cu cărţi şi unul personal, cu creaţii proprii.

3.Cred ca toata lumea stie, deja, ca ai un foarte frumos vlog. Cum te-ai hotarat sa intri si in lumea vlog-ului si de ce?

Ideea s-a născut oarecum de vreo 2 ani, cred. Urmăream multe vloguri americane şi mă tot gândeam – eu de ce nu pot? La vremea respectivă, nu aveam susţinere din partea persoanelor din jurul meu, ba chiar mi s-a spus că am o cameră la laptop slabă şi un microfon de toată jalea. În aprilie 2013, chiar la finalul lunii, am urcat cu mare emoţie primul video – un book haul. Cred că nu s-ar fi întâmplat asta dacă nu m-ar fi încurajat şi prietenul meu, Răzvan, care e un sprijin incredibil în tot ceea ce fac. Am folosit camera web şi microfonul jalnic la început, iar ulterior, văzând că e o activitate ce îmi face mare plăcere şi că e mult mai satisfăcătoare decât bloggingul, am investit într-o cameră DSLR care filmează HD.

4.Care sunt diferentele dintre blogging si vlogging, in viziunea ta?

Bloggingul e cu siguranţă mai uşor, mai comod şi mai ieftin – e soluţia rapidă când ai ceva de spus. Când vine vorba de vlogging însă, trebuie să te implici mai mult. Dacă la început, emoţiile şi calitatea proastă audio sau video îţi sunt scuzate şi de înţeles, cei care te urmăresc se aşteaptă să vadă îmbunătăţiri. Vloggingul reuşit înseamnă şi să te simţi tu comfortabil în faţa camerei, să ştii cum să captezi şi menţii atenţia celor care te urmăresc, să îţi faci un public care să aştepte cu nerăbdare următorul tău video.

5.Sunt sigura ca ambele iti plac, dar cred, de asemenea, ca ai o activitate favorita. Deci ce preferi… vlogging-ul sau blogging-ul?

Cu siguranţă prefer vloggingul. Deşi îmi mănâncă mai mult timp, e mult mai satisfăcător. Am observat o tendinţă de a nu mai citi bloguri în ultima vreme, atât la mine, cât şi la alte cunoştinţe. E mult mai uşor să dai play şi să te bucuri de imagini şi sunete. Acest lucru se vede cel mai clar în numărul comentariilor. Cele mai multe articole ale mele au între 0 şi 5 comentarii, când videoclipurile au majoritatea de la 10 în sus. Şi poate că nu numărul, ci conţinutul mesajelor în sine face diferenţa. La videoclipuri, comentariile sunt mai lungi şi se vede din exprimări că persoanele care le scriu au urmărit cu adevărat ceea ce am făcut eu acolo, sunt mult mai implicaţi şi entuziasmaţi. Practic, vloggingul îţi aduce o interacţiune mai plină de viaţă cu fanii decât bloggingul.

6.Crezi ca cineva poate trai din vlogging sau din blogging?

Prea puţini, iar cei care o fac de multe ori ajung să se “vândă” companiilor care îi plătesc să susţină anumite produse cu care ei nu ar fi neapărat de acord sau cel puţin nu aşa de entuziasmaţi pe cât se arată în videoclipuri. Cred că e bine că acei oameni sunt puţini. Dacă stai să te gândeşti – în cine ai mai mare încredere? În cel care promovează un lucru pentru că i se pare grozav sau în cel care a luat bani pe treaba asta?

7.Ne poti spune cum se imbina aceste doua activitati si cam ce au in comun?

În cazul meu, folosesc blogul mai mult pentru recenzii sau blitzuri pentru cărţi care mi se par interesante, iar vlogul pentru treburi care nu se transmit la fel de bine în scris precum book haulurile sau tagurile. Într-un fel, îmbinarea lor ţine de scopul fiecăruia, presupun. Un fel de “Hei! Îţi place canalul meu de YouTube? Mă găseşti şi pe blog…” şi invers. Singurul lucru în comun la care mă pot gândi acum e că amândouă sunt modalităţi prin care îţi poţi face auzită vocea. Mă rog, in cazul blogului e vorba de o “voce” metaforică. Haha.

8.Daca ar fi sa dai timpul inapoi, ai alege sa incepi prima data cu vlog-ul sau esti fericita cu alegerile pe care le-ai facut?

Nu cred că aş fi avut curajul să fac vlogging la 14 ani – ăsta e un lucru care ţine de firea mea. Eu sunt, sau mai bine spus, am fost timidă, şi până la urmă, cu vloggingul am început să îmi mai ies din carapace, ca să spun aşa. Dacă urmăriţi primele mele videoclipuri şi apoi pe cele mai recente, o să vedeţi acest lucru. Mi se pare extraordinar când mă uit cât de mult am evoluat în numai 8 luni. Aşadar, sunt fericită pentru cum am ales să fac lucrurile. Nici nu mi-ar fi trecut mie prin minte la 14 ani că pot să iau camera şi să mă filmez, să pun pe YouTube. Sau, culmea – că interesează pe cineva ce părere am avut eu despre cartea X.

9.Stiu ca e o intrebare tare grea, dar… care e cartea ta favorita?

Aoleu, Bianca, să ştii că nici măcar nu ştiu. Îmi plac cărţile care au un “acel ceva”. Şi la fiecare vârstă am descoperit câte una care acum poate nu ar mai fi favorita. Dar hai să spunem, de dragul cititorilor, că aceasta e “Jane Eyre” de Charlotte Bronte. E în top, oricum.

10.Daca ar fi sa alegi un autor pe care l-ai citi toata viata ta, care ar fi acela?

Agatha Christie. Mi se pare o femeie absolut genială, mi-am scris şi atestatul despre ea la engleză în clasa a 12-a. Şi ca să fie totul perfect, a scris şi multe cărţi. 😀

11.Cum ai inceput sa citesti?

Am menţionat asta în multe clipuri şi articole. Eu am învăţat să citesc prin deducţie logică, de una singură, pe la 5-6 ani, înainte să încep şcoala cu mult. Ştiam pe de rost dialogurile dintr-o bandă desenată cu Barbie, ştiam deci ce litere ar trebui să scrie acolo, în ordine, şi uite aşa am învăţat alfabetul şi m-am şi apucat de citit cărţi imediat după.

12.In momentul in care citesti o carte si nu te poti concentra la ea, ce faci?

Dacă ţine de starea mea, atunci o pun deoparte şi mă apuc să fac altceva. Dacă ţine de cartea în sine, o pun deoparte şi mă apuc de alta… în speranţa că mă voi întoarce la ea mai târziu – deobicei o fac. Chiar dacă durează luni de zile uneori.

13.Ce fel de muzica asculti? Mi-ai putea spune care e trupa sau cantaretul preferat?

Eu sunt o persoană căreia îi place să încerce cărţi şi muzică din toate genurile. Nu sunt mare fană a muzicii comerciale, deşi sunt şi melodii care îmi plac. Dintre cântăreţii şi trupele preferate, aş menţiona: Birdy, Sia, Laurel, Jasmine Thompson, Melanie Martinez, Marina and the Diamonds, Florence+The Machine, Evanescence,  şi ascult şi pop coreean şi japonez – BoA, 2NE1, SNSD…

Uite aici playlistul meu cu muzică:

https://www.youtube.com/playlist?list=PLa0NWzrPpxrgdl9wNe4wUXdmGk7RxD2uq

14.Ce primul blog pe care l-ai urmarit?

Blogul unei prietene, Maura, care scria şi ea poezii şi chestii amuzante găsite pe internet. L-a şters între timp şi a făcut altul.

15.Dupa ce motto iti ghidezi viata?

“Be yourself; everyone else is already taken.” – Oscar Wilde. Nu cred că are nevoie de completări.

16.Ce citesti acum?

Merry Ex-Mas de Sheila Roberts, primul volum din Stapanul Inelelor de J.R.R. Tolkien, Circul Nopţii de Erin Morgenstern, Blaze de Stephen King (publicat sub un pseudonim) şi o copie de dinainte de publicare din The Seeker de Arwen Elys Dayton care va apărea în America în februarie. Ştiu, am probleme, dar fac faţă cu brio tuturor acestor cărţi, dacă vă vine să credeţi.

17.Ne poti impartasi o amintire frumoasa din copilarie sau din adolescenta?

Sunt foarte multe momente pe care aş putea să le amintesc, dar întotdeauna mi s-a părut că acelea care sunt haioase pentru ceilalţi sunt cele pe care le rememorezi cu drag. Eu sunt foarte norocoasă şi prima dată când am câştigat ceva, aveam vreo 10 ani. Era prima dată când participam la un concurs, era vorba de revista Tom şi Jerry care punea la bătaie ceva carte din seria Harry Potter. Ştiu că am cumpărat numărul următor şi mi-am văzut numele în revistă, la cei care au câştigat abonamente pe 6 luni la revistă. În secunda următoare, am început să plâng, mama spăla vasele în bucătărie şi a venit repede să vadă ce am păţit. Printre lacrimi şi hohote de plans, eu: “Mami, uite ce scrie aici, am câştigat un abonament pe 6 luni la revistă şi o să îmi fure copiii revista din poştă.” Eu, nu ştiu de ce, aveam impresia că o să trebuiască să plătim pentru acele reviste şi o să rămân fără ele, nu înţelegeam cum venea aia, să câştigi un abonament. Mama, bineînţeles, a râs aşa de tare că nu se putea opri ca să îmi explice.

18.Ce alte hobby-uri mai ai?

Făceam într-o vreme montaje video pe muzică folosind scene din anime. Când mai am timp, împletesc brăţări ale prieteniei. În afară de citit, vlogging şi blogging, singurul lucru de care mă mai ocup e cântatul – încă nu am trecut de faza în care mi-e ruşine să fac asta în public.

Ai vreun mesaj pentru cititorii blogurilor noastre? 🙂

Să fie ei înşişi, indiferent cine şi ce le zice. Aş avea multe de spus, dar nădăjduiesc că mă vor urmări de acum înainte şi ei  pe YouTube şi blog. Vă pup şi mulţumesc, Bianca, pentru că mi-ai luat interviu, iar vouă, că l-aţi citit. Read on!

Frumos, nu-i asa? Asteptam mesajele voastre pentru Adela, pareri despre interviu si orice alte intrebari aveti in  comentarii.

Si, asa cum a zis si Adela… Read on! 

 

Leave a Reply

