Topurile anului 2014


Asa cum este traditia, la sfarsitul fiecarui an realizez topurile anului ce tocmai s-a incheiat. Continui traditia, cu o zi mai tarziu. Ca si anul trecut, astazi vreau sa realizez top 10 cele mai bune carti, top 10 cele mai bune filme + seriale si top 5 melodii preferate de anul asta. Imi fac viata ma grea singura, stiu.

So, here we go!

Top 10 Carti citite in 2014:

Asa cum am mai spus, anul asta am citit mult si bine. 65 de carti, una mai buna decat alta. Imi este foarte greu sa aleg si multe dintre ocupantele locurilor din acest top sunt serii, pentru ca mi-este pur si simplu imposibil sa aleg numai o carte dintr-o serie.

1. Cu siguranta, pe primul loc anul acesta se gaseste seria Shatter me de Tahere Mafi. Am citit-o in mai putin de doua saptamani si m-am indragostit pe loc de personaje, de poveste, de scrisul autoarei, de serie ca si total.

shatter me

2. Pe locul doi al acestui top se gasesste, din nou, o serie. Este vorba despre seria ‘Gabriel’s Inferno’ de Sylvain Reynard. Am citit aceasta serie la recomandarea unei prietene in care am incredere cand vine vorba despre carti. M-am indragostit imediat de scrisul superb a lui Sylvain, de povestea geniala, de personajele atat de reale.

gabriel's inferno

3. Locul al treilea este ocupat, cu siguranta de cartea ‘Eleanor & Park’ de Rainbow Rowell. M-am indragostit pe loc de cartea asta si am o presimtire ca o voi reciti cat de curand. Geniala, geniala, geniala!! O recomand cu mare caldura.

wpid-eleanor-park-new-uk-editionsmall-300x464.jpg

4. Pe locul patru trebuie sa mearga, cu siguranta, ‘The Book Thief’ de Markus Zusak, una din cele mai bune carti pe care am citit-o vreodata. De-abia am postat recenzia pe blog, asa ca probabil ca va amintiti cat de mult mi-a placut.

the book thie

5. “Where she went” de Gayle Forman este cu siguranta a cincea carte preferata de anul asta. Mi-a placut muuult mai mult decat prima carte si as reciti-o oricand cu placere. A fost superba, iar daca nu ati citit-o, nu stiu ce asteptati!

12405977

6. Pe locul sase, cu siguranta Fangirl de Rainbow Rowell. Mi-a placut aproape la fel de mult pe cat mi-a placut ‘Eleanor & Park’. Acusi acusi o recitesc.

wpid-19174917_zpsfc098c7b.jpg

7. Una dintre cele mai bune lecturi din 2014 este Before I go to sleep de SJ Watson. Chiar daca filmul nu m-a incantat deloc, cartea mi-a placut la nebunie. Un thriller genial!

wpid-beforeigotosleep.jpg

8. Seria “Divergent” de Veronica Roth ocupa locul 8 din acest top. Chiar daca mi-a frant inima de nenumarate ori, aceasta serie va ramane mereu in inima mea.

descărcare (14)

9. “Anna and the French kiss” de Stephanie Perkins imi va ramane mereu in minte. Chiar daca nu am reusit inca sa citesc celelalte carti din serie, sunt sigura ca aceasta va fi mereu una dintre seriile mele preferate.

wpid-annafrenchkisssmall.jpg

10. Ultima carte din acest top (dar nu cea din urma, binenteles) este “Looking for Alaska” de John Green. Anul asta am citit toate cartile lui John Green si cred ca asta mi-a placut cel mai mult dupa The Fault In Our Stars. Cand am citit-o pentru prima data, am citit-o in format eBook. Acum trebuie sa o citesc din nou, pentru ca o am si in paperback. 🙂

wpid-looking-for-alaska.jpg

Siiii acesta este topul celor mai bune carti citite de mine in 2014! E bine!

Acum, trecem la topul celor mai bune 10 filme si seriale pe care le-am vazut.

Anul acesta am vazut mai multe filme ca oricand. Ma bucur mult ca mi-am format un fel de ‘program’ pentru filme si seriale. In fiecare sambata urmaresc cate un film si cate doua episoade dintr-un serial.

1. Cel mai bun film pe care l-am vazut anul asta este ‘If I stay’. Nici ‘The fault in our stars’ nu mi-a placut cat mi-a placut If I stay. Filmul este pur si simplu genial. Am adorat fiecare secunda si trebuie sa il revad cat de curand.

2. The fault in our stars, normal. L-am vazut de doua ori si mi-a placut la fel de mult de fiecare data. Este emotionant, realist si foarte apropiat de carte.

3. Arrow este serialul meu preferat din 2014. Oliver, Felicity, poveste geniala, povesti de dragoste geniale, actiune, intriga, originalitate… exact ce caut eu! Recomand!

4. Mockingjay part. 1 se numara printre cele mai bune filme pe care le-am vazut vreodata. Nu va puteti imagina cat de tare mi-a placut si tocmai mi-am dat seama ca trebuie sa il vad din nou. Genial, fara nici o alta descriere.

5. ‘Pianistul’ este unul dintre filmele mele preferate. Am citit si cartea, dar cred ca mai mult imi place filmul. Oricum ar fi, acest film trebuie vazut de toata lumea.

6. ‘Pretty little liars’ a reprezentat un mod minunat de a imi petrece timpul vara asta. Atat de multa intriga, personajele geniale, poveste superba… ce sa mai, serial perfect!

7. ‘Pitch perfect’ este unul dintre filmele pe care le-as putea urmari oricand fara sa ma plictisesc. Am ras cu lacrimi cand l-am vazut si cred ca a doua parte va fi si mai si!

8. ‘The Flash’ este unul dintre serialele mele preferate, din mule motive, principalul fiind Grant Gustin. haha! Lasand gluma la o parte, foarte mult imi place si povestea, ador personajele si are ceva ce ma atrage foarte mult.

9. ‘Paganini: The Devil’s Violinist” este filmul pe care l-am urmarit de 3 ori anul asta. Este filmul perfect pentru mine, in special din cauza lui David Garrett, pe care il ador.

10. ‘Carrie’ mi-a placut extraordinar de mult, poate chiar mai mult decat cartea. Interpretarea lui Chloe face toti banii!

Ma credeti daca va spun ca acest top a fost mai greu de realizat decat topul cartilor? Habar n-am de ce, dar asa a fost!

Acum, trecem la topul celor 5 melodii preferate de anul acesta.

In 2014, muzica mi-a fost alaturi mai mult decat orice si oricine. Am reusit si mi-am format un stil mult mai accentuat. Stiu ce imi place, stiu ce nu imi place si, de asemenea, am descoperit cativa cantareti pe care ii ador si ale caror muzica o ascult in continuu. Lana del Rey, Arctic Monkeys, Tom Odell, The Neighbourhood si Alt-J sunt cativa dintre cantaretii mei preferati pe care i-am descoperit anul acesta.

1. Melodia mea preferata de anul acesta este, cu siguranta, Ultraviolence, cantata de Lana del Rey. Este pur si simplu… sublima!

2. “Another Love” a lui Tom Odell este una dintre melodiile pe care o fredonez in continuu de vreo cateva luni. E… superba, geniala si toate celelalte adjective bune. Doar… ascultati-o!

3. Chiar daca nu credeam ca voi spune asta vreodata, Yellow Flicker Beat a lui Lorde este una dintre melodiile pe care o ascult in mod obsesiv.

4. Alt-J si melodia lui Breezblocks sunt mereu pe repeat. Una dintre cele mai geniale melodii pe care le-am gasit anul asta.

5. Si chiar daca Lana del Rey a mai fost in acest top (cu ea l-am inceput, cu ea il inchei), fiind cantareata mea preferata, nu pot sa ma gandesc la alta melodie pentru locul 5 decat National Anthem. Incredibila melodie!

Acestea sunt topurile filmelor, cartilor si melodiilor mele preferate de pe 2014. Postarea aceasta contine, practic, lucrurile mele preferate din 2014. A fost un an plin de bunataturi, arta si frumusete. Sa speram ca anul 2015 ne va aduce mai multa arta, mai multe carti si mai multa muzica buna! 🙂

Leave a Reply

