Recenzie: “The Bone Season” by Samantha Shannon


17199504

Descriere:

It is the year 2059. Several major world cities are under the control of a security force called Scion. Paige Mahoney works in the criminal underworld of Scion London, part of a secret cell known as the Seven Seals. The work she does is unusual: scouting for information by breaking into others’ minds. Paige is a dreamwalker, a rare kind of clairvoyant, and in this world, the voyants commit treason simply by breathing.

But when Paige is captured and arrested, she encounters a power more sinister even than Scion. The voyant prison is a separate city—Oxford, erased from the map two centuries ago and now controlled by a powerful, otherworldly race. These creatures, the Rephaim, value the voyants highly—as soldiers in their army.

Paige is assigned to a Rephaite keeper, Warden, who will be in charge of her care and training. He is her master. Her natural enemy. But if she wants to regain her freedom, Paige will have to learn something of his mind and his own mysterious motives.

The Bone Season introduces a compelling heroine—a young woman learning to harness her powers in a world where everything has been taken from her. It also introduces an extraordinary young writer, with huge ambition and a teeming imagination. Samantha Shannon has created a bold new reality in this riveting debut.

Cartea poate fi comandata in engleza de pe Bookdepository.

Recenzie:

Am intrat in contact prima data cu aceasta carte in momentul in care o buna prietena mi-a trimis autograful autoarei. La vremea aia nu stiam prea multe despre carte. Am citit imediat recenzii si descrierea si mi-am dat seama ca merita sa o pun pe lista, mai ales ca toata lumea spunea ca e un hit. Nu aveam nici un plan sa o citesc prea repede. Insa am avut ocazia de a o cumpara si uite asa m-am trezit cu ea in biblioteca mai repede decat ma asteptam.

Acum cateva saptamani am inceput sa o citesc din dorinta de a citi ceva diferit. Eram entuziasmata, pentru ca aveam o senzatie buna in ceea ce privea cartea.

La inceput, sincera sa fiu, nu am fost chiar atat de entuziasmata. Mi-a luat cateva zile sa ma obisnuiesc cu ritmul cartii si cu stilul autoarei. Sincera sa fiu, mi se parea putin plictisitoare, dar nu am vrut sa o las pentru ca eram sigura ca urma ceva mai bun.

Si am avut dreptate. “The Bone Season” a fost o carte foarte buna. Mi-a placut mult, in special dupa prima jumatate. Cu siguranta, ar fi putut sa fie chiar si mai buna, dar este un inceput de serie bun, care te face sa vrei sa citesti si cartile urmatoare. Exista multe “date” care o inscriu in categoria cartilor care merita sa fie citite.

In primul rand, atuul acestei carti este, cu siguranta, eroina, Page. Ea este personajul feminin de care literatura are nevoie: puternica, care refuza sa se dea batuta si care nu se complace cu situatia in care se gaseste, chiar daca uneori pare imposibil sa o schimbe. Cred ca Paige este personajul feminin pe care ar trebui sa o gasim in fiecare carte fantasy ce se vrea a fi puternica si de la care ar trebui sa invete fiecare cititoare. Mi-au placut replicile ei indraznete, puterea de care dadea dovada mereu si desteptaciunea ei.

“The Bone Season” mi-a adus aminte de cartile fantasy clasice. Are acea atmosfera si eleganta pe care greu o mai gasesti in cartile scrie de cativa ani incoace. Ii lipseste vulgaritatea cartilor contemporane ce se vor a fi bestsellere. Desigur, are si caracteristicile pe care le regasim in cartile fantasy clasice. Voi mentiona cateva din aceste caracteristici mai jos.

Cartea este plina de actiune si suspans. In momentul in care o deschisi, pasesti parca intr-un platou de filmare a unui film in care gasesti toate personajele din filmele cu actiune care ne-au impanzit copilaria. De multe ori am avut impresia ca ma uit la un film, atat de lin curge actiunea. In aceasta carte mereu se intampla ceva si pot spune ca am gasit de multe ori acel “ceva” care nu te lasa sa stai linistit si care nu te lasa sa stai linistita in pat si sa citesti. La fiecare pagina exista ceva care sa captiveze cititorul sau o schimbare de situatie. Ritmul actiunii este alert si antrenant si m-am gasit traind, parca, alaturi de Paige. Am facut parte din poveste.

Asta se datoreaza si faptului ca atmosfera, personajele, cartea pur si simplu te captiveaza. De multe ori am avut impresia ca sunt prinsa intr-o stransoare din care nu puteam sa ies. Incercam sa las cartea din mana pentru a merge la scoala, dar nu puteam. Da, poate ca mi-a luat ceva timp sa o citesc, dar cartea nu are nici o vina. Life got in the way. Credeti-ma, cartea este foarte captivanta.

In “The Bone Season” puteti gasi o combinatie intre fantasy si thriller care pe mine personal, m-a incantat foarte mult. Elementul acesta de thriller a dat cartii un realism foarte placut si necesar. Altfel, fara aceasta doza de realism, cartea si-ar fi pierdut din farmec.

Vocile personajelor sunt foarte reale si mi-a placut ca autoarea a stiut cum sa faca diferenta intre ele. Citind cartea, veti observa ca veti ajunge sa recunoasteti personajele dupa vocile lor. Samantha stie, cu siguranta, cum sa isi deosebeasca personajele unul de altul.

Cartea combina elemente atat infricosatoare, cat si magice pentru a crea una dintre cele mai bune carti fantasy de anul acesta. De asemenea, faptul ca “The Bone Season” este si o distopie m-a incantat si mai mult. Imi era dor de o distopie care sa fie diferita si sa ma faca sa vreau sa ma apuc de scris. Am gasit-o in “The Bone Season”.

In general, cred ca Samantha stie sa combine lucrurile potrivite pentru a crea un fantasy adevarat, o carte care ar putea ajunge urmatoarul hit. Poate chiar urmatorul Harry Potter, cu mai multa munca.

Sistemul cu care traiesc personajele din aceasta carte, Scion, a fost bine explicat. Mi-a placut mult faptul ca autoarea a ales sa imbine si trecutul cu viitor, asa incat ea ne-a explicat cum s-a format acest sistem in ani 1800.

Autoarea mi-a placut. Mi-a placut scrisul ei, mi-a placut imaginatia ei, mi-a placut ca a stiut sa creeze un personaj demn de a fi un model. Cred ca asta este menit sa faca in viata ei si sper ca vom mai auzi de ea.

Un alt lucru care mi-a placut la nebunie a fost felul in care suspansul s-a acumulat, iar la sfarsit practic a explodat. Suspansul este din ce in ce mai intens, iar la sfarsit totul a explodat intr-un final extraordinar! Nu am mai citit de mult o carte a carui final sa fie atat de incarcat de actiune.

L-am adorat pe Warden. Mi-a placut extraordinar de mult de el si am stiut ca este diferit inca de la inceput. Cel mai mult mi-a placut la sfarsit, cand am simtit ca ma topesc, practic, cand s-a apropiat de Paige. Nu dau mai multe detalii, dar sa stiti ca merita.

Insa trebuie sa recunosc ca au fost si cateva aspecte mai putin incantatoare. Asa cum am zis, cartea nu este perfect, dar este destul de buna incat sa ma faca sa cred ca, pana la sfarsitul seriei, vor fi milioane de fani in intreaga lume care vor indragi aceste carti.

Nu am inteles foarte bine ce faceau oamenii cu puteri supranaturale si care era ordinea lor. Mi-ar fi placut ca puterile si caracteristicile lor sa fie mai bine explicate. “Dreamscape-ul” nu mi l-am putut imagina bine. Nu imi puteam imagina cum este si cum puteau “intra” in el. Este dificil sa explic ce exact m-a nemultumit la acest aspect, pentru ca partea aceasta a cartii mi s-a parut un pic dificila de inteles.

M-am asteptat ca lucrurile sa fie extraordinar de agresive si de brutale la The Bone Season. Ma asteptam la mai multe scene care sa ma tulbure, dar nu prea am primit atat de multa brutalitate pe cat ma asteptam. Pana la urma, asa ar fi trebuit sa fie. Asa era prezentata lumea The Bone Season.

Chiar daca vocile personajelor sunt reale, nu am gasit prea multe personaje incantatoare. Cele mai bune si mai interesante personaje sunt Nick, Paige, Jaxon si Warden. In rest, nimeni nu mi-a atras atentia. Cred ca Samantha ar fi putut sa creeze personaje mult mai puternice.

Exista multe lucruri bune la carte, dar sincera sa fiu, povestea nu este destul de puternica si de clara. Sunt sigura ca daca Samantha ar incerca sa scrie o poveste mai puternica, cartea aceasta ar fi pe buzele tuturor.

O carte cu aspecte pozitive, dar si cu aspecte negative. Cred ca “The Bone Season” este genul de care in care toata lumea poate gasi ceva incantator pentru cititorul din el. Da, recomand! “The Bone Season” este atat un fantasy bun, cat si o distopie captivanta. Paige va fura inimile multor cititori, dar in special fanilor lui Katniss. Voi urmari aceasta serie si de-abia astept sa pot citi si volumul doi.

Nota: 4.5 stele din 5

Leave a Reply

