15 carti pe care mi-am impus sa le citesc anul acesta


La inceputul anilor trecuti obisnuiam sa imi fac o lista cu carti pe care vroiam sa le citesc in anul respectiv. Prin vara anului 2014 insa, mi-am dat seama ca nu pot respecta aceasta lista, asa ca am renuntat la ea si am si sters-o de pe telefon, de unde intram si o verificam in fiecare zi. Am zis ca voi citi tot ce am chef si tot ce imi cere inima de cititoare. Exista, insa, cateva cartile pe care anul asta mi-am impus sa le citesc, pentru ca pur si simplu mi se pare ca nu mai pot sa le aman. Asa ca am luat carnetelul dedicat blogului, am deschis Goodreads-ul si m-am postat in fata bibliotecii si m-am pus pe cautat cele 15 carti pe care trebuie neaparat sa le citesc anul acesta. Sa speram ca voi completa aceasta lista pana la sfarsitul anului.

Here we go! 🙂

1. “Mud Vein” de Tarryn Fisher

18246727

Imi propusesem si anul trecut sa citesc aceasta carte, dar nu mi s-a parut o necesitate. Acum, dupa ce am citit numai pareri bune si foarte multe citate frumoase, nu o mai pot amana.

2. “Captive in the Dark” de C.J. Roberts

Captive_ebook

Cartea asta se afla de muuuuult timp pe lista cartilor care trebuie citita, dar imi iese mereu din minte cand vine vremea sa aleg o noua carte. De data asta, insa, am scris-o pe lista, pentru ca dupa ce atat de multi prieteni mi-au vorbit de ea, pur si simplu nu mai poate fi amanata.

3. “Code name Verity” de Elizabeth Wein

11925514

Am citit aproximativ 100 de pagini din aceasta carte in vara anului 2014, dar pentru ca limba era un pic complicata si nu am fost concentrata de la inceput, am ajuns pe la pagina 100 sa nu inteleg nimic si sa nu am idee de ce se intampla. Stiind ca este o carte foarte buna, nu am vrut sa stric lectura, asa ca am ales sa o las. Mi-am propus sa o citesc in vacanta de primavara, in liniste si pace.

4. “Lola and the boy next door” de Stephanie Perkins

9961796

Va amintiti cat de tare am adorat prima carte din aceasta serie, “Anna and the French kiss”? A fost printre cele mai bune lecturi ale verii 2014. Anul asta trebuie neaparat sa continui seria. Mi-e dor de ceva de genul asta. 😉

5. “Isla and the happily ever after” de Stephanie Perkins

9627755

Vreau sa citesc a treia carte din seria Stephaniei Perkins din acelasi motiv pentru care vreau sa citesc si volumul doi. Pentru ca am adorat prima carte. In plus, toata lumea mi-a spus ca este cel mai bun volum din serie, asa ca nu am cum sa ratez asa ceva.

6. “This star won’t go out” de Esther Earl

17675031

 

“The fault in our stars” este cartea mea preferata, iar Esther a fost inspiratia principala pentru aceasta carte. Nu am cum sa ratez marturia lui Esther. Trebuie neaparat sa ii citesc cartea, pentru ca sunt sigura ca este o adevarata lectie de viata.

7. “Great expectations” de Charles Dickens

2623

Mi-am propus ca anul acesta sa citesc mai multe carti clasice, iar asta este una dintre cartile pe care le detin (intr-o versiune geniala, ca sa o zic si pe asta) si pe care vreau sa le citesc neaparat. Sunt extrem de curioasa de poveste si de autor. 🙂

8. “Anna Karenina” de Lev Tolstoy

15823480

Anna Karenina este o carte de referinta in lumea clasicilor. Nu am cum sa o ratez, pentru ca absolut toata lumea mi-a recomandat-o. O detin in romana si vreau sa ma adancesc un pic in lumea scriitorilor rusi anul acesta.

9. “Requiem for a dream” de Hubert Selby Jr.

46945

Cartea asta. Filmul asta. Melodia asta. Atat de multa lume care lauda povestea. Trebuie sa o citesc. Si sa vad filmul. Si sa ascult melodia mai mult.

10. “Catch-22” de Joseph Heller

168668

Una dintre cartile pe care le-am cumparat fara sa ma gandesc. Este despre razboi, are numai recenzii bune si pur si simplu tin neaparat sa o citesc in urmatoarele luni.

11. “Violonista” de Jessica Duchen 

609690

Well, sunt o violonista, detin mai multe viori, iubesc cartile, iubesc viorile, iubesc sa citesc despre carti si voiri si cred ca asta este exact cartea potrivita pentru mine. Pentru un motiv necunoscut mie, nu am citit-o pana acum, chiar daca o am in biblioteca si mama mi-a recomandat-o. Dar gata, ma apuc de ea cat de repede posibil.

12. “The Leftovers ” de Tom Perrotta

18665949

Subiectul mi se pare interesant si vreau ca anul asta sa vad si serialul, dar sa citesc si cartea. Imi trebuie o noua dependenta, mi se pare. Nu mi-e de-ajunsa dependenta de “American Horror story” si toate celelalte serialele pe care le urmaresc. Sunt sigura ca si “The Leftovers” imi va placea mult. 🙂

13. “Wonders” de R.J. Palacio

23302416

Asta este exact genul de carte care imi place mie. Am citit multe recenzii favorabile si de mult timp o am in minte si pe listele cu carti. Nu mai poate fi amanata! 🙂

14. “Frankenstein” de Mary Shelley

18490

Cartea asta mi-a fost daruita de fratele meu la implinirea celor 16 ani, dupa mult timp in care m-am intrebat cat de buna este, intr-adevar. Sunt foarte, foarte nerabdatoare sa ma adancesc in lumea ei, pentru ca sunt sigura ca imi va placea. 🙂

15. “The Phantom of the Opers” de Gaston Leroux

the phantom

Mai mult de doua dintre prietenele mele mi-au vorbit de cat de geniala este opera aceasta si despre cat de multe pierd daca nu o citesc. Detin cartea de multi ani, dar ceva nu ma lasa sa o citesc. Vreau ca anul asta sa inving acel ceva si sa o citesc pana la finele anului.

Si, o carte bonus, pe care mi-am adus-o aminte in timp ce scriam topul si pe care pur si simplu nu o pot exclude, este “Gone with the Wind” de Margaret Mitchell.

18405

Cred ca nu mai trebuie sa explic de ce vreau sa o citesc, nu? Este vorba despre “Gone with the Wind”, for God’s sake! Titlul spune tot.

Acestea sunt cele 15 carti (ei, bine, 16 pana la urma) pe care le voi citi cu siguranta in 2015. Abia astept sa termin cu acest doua carti pe care le citesc acum (mai multe detalii zilele astea) si sa ma pot apuca de lista. Trebuie sa ma pun pe citit, pentru ca Goodreads zice ca sunt cu o carte in urma in provocarea pe care o am pe anul asta.

Voi aveti o asemenea lista? Ce carti v-ati propus sa citit anul asta? Sunt foarte curioasa de listele voastre! 🙂

2 thoughts on “15 carti pe care mi-am impus sa le citesc anul acesta

  1. Daca vrei sa citesti “Violonista”(mult’am de recomandarea indirecta) sa te uiti la filmul “Vioara rosie”, asta daca nu cumva l-ai vazut.

    Like

Leave a Reply

