Recenzie: “The Evolution of Mara Dyer” de Michelle Hodkin (“Mara Dyer” #2)

• Publication date: 28 February 2013
  • Publication City/Country: London
  • ISBN 10: 0857073656
  • ISBN 13: 9780857073655
  • Sales rank: 2,158

Descrierea cartii:

The truth about Mara Dyer’s dangerous and mysterious abilities continues to unravel in the New York Times bestselling sequel to the thrilling The Unbecoming of Mara Dyer. Mara Dyer once believed she could run from her past.She can’t. She used to think her problems were all in her head. They aren’t. She couldn’t imagine that after everything she’s been through, the boy she loves would still be keeping secrets. She’s wrong. In this gripping sequel to The Unbecoming of Mara Dyer, the truth evolves and choices prove deadly. What will become of Mara Dyer next?

Pentru mine, seria “Mara Dyer” face parte dintre putinele serii pe care vreau sa le citesc intr-o singura zi. Rar mi se intampla sa citesc o serie in mai putin de o luna. Deobicei, am nevoie de cel putin doua carti intre volumele unei serii. Insa acesta nu este cazul seriei lui Michelle Hodkin. Dupa ce am citit si adorat prima carte, “The unbecoming of Mara Dyer”, a trebuit neaparat sa incep a doua carte in aceeasi zi. Asta am si facut. Am “insfacat” cartea de pe raftul virtual si am inceput sa o citesc. Acum am terminat-o si deja am citit 5% din ultima carte, “The Retribution of Mara Dyer”. Ador seriile care nu ma lasa sa dorm pana cand nu am ajuns la final, “Mara Dyer” fiind inclusa in aceasta categorie.

Dupa experienta incredibila pe care am avut-o cu “The Unbecoming of Mara Dyer”, nu ma asteptam la nimic mai putin de la “The Evolution of Mara Dyer”. Eram sigura ca o voi adora si asa a si fost. Da, cred ca volumul doi din aceasta serie a fost mai bun decat primul, chiar daca nu credeam ca este posibil.

Cartea aceasta a fost nebunie in stare pura. Fiecare pagina este umpluta de nebunie, acea “intunecime” care da dependenta si multe alte lucruri care te fac sa te simti bantuit de cartea aceasta. Cred ca nu este posibil ca atmosfera din aceasta carte sa fie descrisa. Sunt sigura ca pentru fiecare persoana, experienta acestei carti este diferita si trebuie traita pe piele.

Daca cautati o carte intensa, ati gasit-o. La naiba, cartea asta a fost atat de intensa incat nu puteam citi mai mult de 30 de pagini fara o micuta pauza, oricat de dificil ar fi sa lasi cartea jos. Inca de la inceputul cartii intensitatea creste si devine din ce in ce mai coplesitoare, pana la un anumit punct, cand te simti atat de coplesit incat trebuie sa iei o pauza si sa te intorci la lumea ta, macar pentru cinci minute. Iar atunci cand nu citesti, cartea te va bantui in continuare si vei vrea sa continui sa o citesti, sa te adancesti in lumea Marei si sa nu mai iesi de acolo pana cand nu iti primesti toate raspunsurile. Pentru mine, toata lumea mea se invarte in jurul acestei serii la ora actuala si asta nu se va schimba pana cand nu o voi termina.

Cred ca cea mai buna parte la aceasta carte si partea care m-a facut sa o citesc aproape pe nerasuflate, este faptul ca autoarea se joaca, practic cu mintea ta. Simti ca tu esti un personaj in povestea ei si ca pur si simplu se joaca cu tine. Din cauza conditiei Marei si a faptului ca ea este catalogata mereu nebuna, ca si cititor nu esti niciodata sigur de ce se intampla. Nu esti sigur daca ce ai citit este adevarat sau nu. Te simti vanat si tu, iar paranoia Marei se transmite cititorului, la fel ca si nebunia ei. La un momentdat te intrebi daca tot ce citesti este adevarat sau daca nu cumva totul se intampla in imaginatia Marei. Niciodata nu poti fi sigur de nimic, fapt care te innebuneste si iti ofera o doza de frica si de nesiguranta care da dependenta.

In volumul doi al seriei “Mara Dyer”, totul este intensificat. Povestea este si mai captivanta, mult mai intensa si mai trista si de o mie de ori mai… Mara Dyer. Toate lucrurile care fac seria asta sa fie speciale sunt mai amplificate, iar rezultatul este genial. “The Evolution of Mara Dyer” este o continuare pe masura primei carti. Sunt sigura ca fanii Marei Dyer nu vor fi dezamagiti.

In “The Unbecoming of Mara Dyer”, prima parte a cartii a fost dedicata cunoasterei personajelor. In “The Evolution of Mara Dyer”, deja cunoastem personajele, iar povestea continua fara ‘piedica’ acomodarii cu personajele sau cu atmosfera. Din cauza aceasta, in ‘The Evolution of Mara Dyer’ ritmul actiunii este mult mai alert, iar intorsaturile de situatie mult mai socante si mai dese. Au existat cateva scene care pur si simplu au fost un deliciu. M-au facut sa ma ridic de pe pat si sa citesc in timp ce “parcurgeam” camera mea micuta cu pasi rapizi. Dadeam paginile cat mai repede, sperand sa dau de cateva raspunsuri cat mai curand.

Un alt plus al acestei carti este ‘confuzia’ pe care ti-o creaza. Asa cum am spus, ca si cititor nu poti fi niciodata sigur de ce se intampla; ce este adevarat si ce nu. Pe masura ce citesti, iar cartea te captiveaza din ce in ce mai mult, apar mai multe intrebari, la care vrei sa primesti raspunsuri cat mai repede. Toate revelatiile sunt expuse spre sfarsitul cartii, sfarsit care este exploziv, la fel ca si in prima carte. Ador sfarsiturile scrise de Michelle. Iti ofera raspunsuri si multa adrenalina, dar in acelasi timp te si fac sa iti pui mai multe intrebari.

In acest al doilea volum, povestea de dragoste este un pic mai evidenta decat in primul volum, dar nu ma plang. Asa cum v-am spus, Mara si Noah mi se par geniali impreuna si sper ca nimic sa nu ii desparta. Povestea lor este intunecata, usor trista si nebuneasca, foarte puternica, dar extraordinar de frumoasa. Este genul de poveste pe care ai vrea sa o traiesti si tu, cu toate partile proaste.

Noah… Of, Noah. Noah este genul de personaj care are si “replicile” la el, dar si actiunile. Baiatul asta m-a castigat prin actiunile lui prin care isi arata dragostea pentru Mara. Ador faptul ca ei inca nu si-au declarat marea dragoste unui celuilalt, dar si-o arata mereu. Mara mai putin, pentru ca este preocupata sa isi tina in frau… nebuna, sa spunem.

Este adevarat ca mi-ar fi placut ca Noah sa fie un pic mai prezent in aceasta carte. Chiar daca a fost in mai bine de 70% din scene, as fi adorat ca el sa fie prezent in toate scenele. Ei, ce sa-i faci, poate este de vina si faptul ca il plac atat de mult. 😉

Mara se dezvolta ca si personaj in aceasta carte. Este un pic mai sigura pe ea si invata sa isi foloseasca mania si frica in avantajul ei. Mi-ar fi placut sa isi foloseasca… puterea un pic mai mult. Cartea este foarte creepy, dar cred ca ar fi fost un pic mai creepy si mai captivanta daca Mara ar mai fi facut niste victime.

Ca tot veni vorba despre puterea Marei. Mi-ar fi placut sa se vorbeasca mai mult despre ea, la fel ca si despre puterea lui Noah. Cred ca partea paranormala a acestei carti ar putea fi un pic mai bine exploatata si explicata. Partea aceasta este un pic derutanta, dar in acelasi timp face ca experienta cartii sa fie mai reala. Cititorul descopera paranormalul in acleasi timp cu personajele, iar asta da o nota de realism necesara cartii.

In aceasta carte am putut sa ma ‘conectez’ si mai bine cu personajele, fapt care m-a facut sa simt ca traiesc povestea aceasta cu ei. Am simtit orice emotie pe care Mara o experimenta pe piele, iar faptul ca nimeni nu o crede niciodata m-a facut sa fiu atat de frustrata! M-am enervat la culme din cauza mamei ei, pe care o displac profund, pentru simplul fapt ca nu o crede niciodata pe Mara! Am experimentat, de asemenea, tristete, frica (si inca cata!), dragoste (of, acea scena de ziua Marei!), frustrare si alte multe sentimente care fac din aceasta carte o experienta plina de adrenalina.

Pasajele din trecutul Marei sunt un pic frustrante, pentru ca nu stii ce se intampla. Sunt, de asemenea, foarte ciudate, dar si captivante, pentru ca vrei sa afli ce se intampla. Am eu o banuiala despre asta si despre identitatea Marei, dar nu zic nimic!

Ca tot veni vorba despre identitatea Marei. La inceputul primei carti ne este prezentata o scrisoare scrisa de catre Mara, in care aceasta spune ca avocatul ei a sfatuit-o sa isi aleaga un nume nou si ca Mara Dyer nu este numele ei adevarat. Nu va puteti imagina cat m-a pus pe jar aceasta scrisoare! Vreau sa aflu acum ce se intampla cu Mara, dar va trebui sa mai astept, pentru ca saptamana aceasta nu am fost mult timp de citit volumul trei.

Sfarsitul cartii a fost genial. Ca si in primul volum, toata intriga asi toata actiunea mai importanta se aduna la sfarsit, iar cartea pur si simplu explodeaza. Sfarsitul ala… atat de plin de actiune, atat de multe schimbari de situatie si omg, bine ca am volumul trei! Altfel, cu cliffhanger-ul urias pe care ni l-a ‘oferit’ autoarea, as fi murit de ciuda daca nu aveam continuarea!

In concluzie, “The Evolution of Mara Dyer” este o continuare care nu dezamageste. Mi-a placut la nebunie. Seria aceasta face parte din seriile mele preferate acum si as vrea sa nu se termine niciodata. Il ador pe Noah, ador atmosfera ‘twisted’ a cartii, imi place povestea, imi place felul in care te captiveaza si felul in care autoarea se joaca cu mintea ta. Vreau mai mult! Cartea aceasta te lasa fara suflare si te face sa te uiti in continuu peste umar. Ador!