Recenzie: “The Retribution of Mara Dyer” de Michelle Hodkin (‘Mara Dyer’ #3)

She doesn’t stop to think about where her quest for the truth might lead.
She should.

She never had to imagine how far she would go for vengeance.
She will now.

Loyalties are betrayed, guilt and innocence tangle, and fate and chance collide in this shocking conclusion to Mara Dyer’s story.

Retribution has arrived.

Gandindu-ma ca acum o luna nu citisem nici macar un cuvant din aceasta serie… mi se pare incredibil. La momentul acest, ‘Mara Dyer’ este una dintre seriile mele preferate, de care sunt complet obsedata si dependenta.  Sunt intr-o stare de… plictiseala de cand am terminat aceasta serie si parte din mine nu vrea sa creada ca s-a terminat atat de repede. Mi s-a frant inima in momentul in care am inchis Kindle-ul la sfarsitul acestei cartii. Seria ‘Mara Dyer’ mi-a capturat inima inca de la inceput, mi-a frant-o la sfarsit si inca nu vrea sa ii dea drumul. Vara asta planuiesc sa imi cumpar seria in paperback si sa o recitesc. Nu stiu exact cand, dar ce stiu sigur este ca nu voi uita aceasta serie niciodata.

‘The Retribution of Mara Dyer’ este ultima carte care spune povestea Marei Dyer.  Scriind aceste cuvinte, retraiesc sentimentul pe care l-am trait atunci cand am terminat cartea. Ma simteam… socata, trista, disperata si foarte, foarte… melancolica. Am simtit, deci, toate sentimentele pe care cineva le simte in momentul in care termina o serie in jurul careia I s-a invartit toata lumea timp de doua saptamani.  Dar sunt si foarte fericita pentru ca am avut ocazia sa citesc o serie atat de buna. Binenteles, imi fac deja planurile pentru o lectura completa a seriei in vara. Pana atunci, imi voi aminti in fiecare zi de Mara, de Noah si de frumoasa lor poveste.

In primele doua parti ale seriei am avut parte de doua carti explozive. Perfecte. Captivante. Doua carti care nu te lasau in pace si care te bantuiau chiar si atunci cand nu aveai timp nici sa te gandesti la ele. Nu ma asteptam la nimic mai putin de la ultimul volum. Michelle mi-a dovedit ca este o autoarea demna de lauda si nu imi era frica ca o va da in bara cu ultimul volum al seriei. Si intr-adevar, asa a fost. Ultimul volum al acestei serii este o incheiere perfecta, un volum captivant, plin de actiune si un pic din orice are nevoie un cititor pentru a adora ce citeste. “The Retribution of Mara Dyer” este o incheiere pentru care merita sa astepti ani.

Din fericire, eu nu a trebuit sa astept nici o secunda. Dupa ce am terminat volumul doi, am putut incepe imediat volumul trei. Cred ca faptul ca am citit fiecare volum din serie unul dupa altul m-a ajutat sa inteleg mai bine seria, personajele, dar si povestea.

Oricat de bune sunt primele doua volume, cred ca nimic nu te poate pregati pentru ultima carte. Michelle a pregatit niste surprize de milioane cititorilor si credeti-ma cand va zic ca nu m-as fi asteptat niciodata la 5% din lucrurile care s-au intamplat in acest volum. Va spun, cartea asta este geniala.

Cred ca nu mai trebuie sa zic ca mi-a placut.

Asa cum am zis, acest volum a avut un pic din orice. Actiune, drama, comedie, dragoste, thriller.  Este un pachet complet, care te lasa fara suflare si te face sa vrei sa citesti numai aceasta carte pentru tot restul vietii tale. Tot ce am citit in primele doua volume se intensifica, iar rezultatul este magnific. O carte ce merita, cu siguranta! O serie ce merita. 😉

Nu stiu daca as putea alege care este cea mai buna parte la acest volum, dar cred ca actiunea este cea care nu te lasa sa inchizi cartea de aceasta data. Actiunea este atat de captivanta si de palpitanta, iar ritmul atat de alert, incat nu ai timp sa respiri, pur si simplu. Se intampla atat de multe chestii (unele dintre ele atat de socante), incat uneori te intrebi daca ce ai citit este adevarat sa este doar o iluzie.Intriga este atat de captivanta si de instensa, iar fiecare raspuns starneste alte zece intrebari. Mi s-a parut genial felul in care Michelle a reusit sa isi captiveze cititorul cu noi schimbari de situatie si cu o carte cu mult mai multa actiune.

Nu exista secunda in care sa te plictisesti in aceasta cartea, iar asta se datoreaza intrigii, asa cum am spus. Adevarul este ca “The Retribution of Mara Dyer” este genul de volum final care iti ofera fiecare raspuns dorit, dar intre timp te mai face sa iti mai pui cateva intrebari. Niciodata nu te saturi de informatiile pe care le primesti si mereu vrei mai mult, chiar daca uneori este un pic de coplesitor. Se primesc atat de multe raspunsuri si informatii despre povestea si despre situatia personajelor, incat uneori este coplesitor. Dar asta este parte farmecul cartii. Faptul ca de autoarea nu iti da nici un moment de respiro si iti ‘arunca’ mereu teorii, informatii si raspunsuri este incredibil.

Ritmul cartii este, deci, foarte alert. De asemenea, se gasesc atat de multe schimbari de situatie in carte aceasta, multe dintre ele la care nici nu te astepti. Personajele sunt mereu in miscare, situatiile si peisajele se schimba mereu, raspunsurile nu sunt mereu raspunsuri, iar cartea te tine pe ghimpi. Au fost cateva plot twist-uri care m-au lasat, practic, cu gura cascata!! In special mai spre sfarsit… nici nu vreau sa imi aduc amitne de acele doua plot twist-uri. Mi s-a oprit inima pentru cateva secunde. Zau.

Un punct forte al acestei carti este ca nu stii niciodata la ce sa te astepti. Cartea nu este deloc  predictibil. Autoarea reuseste mereu sa te surprinda cu schimbari de situatie, informatii surprinzatoarea si revelatii uluitoare. Nu poti ghici sfarsit, iar la un momentdat te astepti ca aceasta cartea sa  nu se termine niciodata.

In acest volum isi fac aparitia personaje secundare din celelalte volume si isi “castiga” locuri de personaje foarte importante. Ca Jamie, de exemplu. Jamie devine un personaj foarte important in aceasta poveste si fara el, cartea nu ar mai fi fost la fel. Tipul e genial, sincer. Amuzant, charmant, gandeste liber si face ce trebuie. Mi-a placut mult de el, iar legatura pe care a creat-o cu Mara este foarte dulce!

In general, personajele s-au transformat mult pe parcursul acestui volum, iar cea mai mare transformare a avut-o Mara. In acest volum, Mara este altfel. Mai… hotarata, mai puternica, mai rece, mai calculata si mult mai determinata. Mara nu mai este un copil. Mara este o femeie care incearca sa isi protejeze persoaneje iubite. Vorbim de Noah si de familia ei. Ea nu se da niciodata batuta si face tot ce ii sta in putinta sa reuseasca.

Personajul care este foarte absent in aceasta carte este… Noah. El apare de-abia pe la 70%, dar si cand apare… face multe!! Mi-ar fi placut, totusi, sa fie mai prezent in carte, dar sunt constienta ca nu ar mai fi fost la fel cu el. Ah, dar scenele alea de la sfarsit. GE-NI-ALE!!

De asemenea, capitolele povestite de el au fost extraordinare. Mi-au placut tare mult. Vocea lui este diferita de cea a Marei, lucru foarte bun pentru autoare. Aceste capitole m-au ajutat sa inteleg povestea si mai bine si mi-au oferit cateva informatii pretioase.

Atmosfera in aceasta carte este schimbata. Paranoia si nesiguranta din primele doua volume nu mai sunt chiar atat de intense, dar acest volum este mai intunecat si mai “periculos” decat primele doua. “The Retribution of Mara Dyer” este un thriller adevarat si atat de captivant, incat simti ca traiesti totul cu personajele.

Vreau sa vorbim un pic despre sfarsit. Nu va ingrijorati, nu voi dezvalui nimic. Cred, insa, ca a fost un sfarsit foarte bun, dar nu perfect. A fost plin de actiune, drama si schimbari de situatie, iar ultimele paginii au fost foarte dragute. Am ras, am plans, am zambit. Insa de ce nu spun ca este perfect? Pentru ca multe personaje nu si-au primit finalul. Ca si tatal lui Noah. Nu stiu ce s-a intamplat cu el. Poate ca nu am citit eu bine, sau poate ca el chiar nu si primeste sfarsitul. Oricum ar fi, cred ca o carte ar fi buna, pentru a ne spune exact ce s-a intamplat cu personajele si ce s-a ales de ele. De toate.

In concluzie, “The Retribution of Mara Dyer” a fost o carte geniala. Un sfarsit genial. Plin de emotie, extrem de captivant si socant, totul se rezolva si ajunge la un sfarsit. Noah si Mara vor ramane mereu in inima mea si de-abia astept sa imi pot cumpara seria in paperback, ca sa o citesc din nou.

Seria asta imi va ramane mereu in minte. Mi-a placut la nebunie. Este exact ce imi place mie si sper ca o veti citi toti. Merita, credeti-ma! Numai pentru Noah si tot merita sa o cititi. Inca nu pot sa trec peste aceasta serie, la o saptamana de cand am terminat-o. Si nici nu vreau, pentru ca a fost o experienta incredibila, plina de emotie si actiune. De neuitat!