15 carti clasice pe care mi-am propus sa le citesc


De carti contemporane pe care vreau sa le citesc am discutat, la fel si de cele pe care vreau sa le recitesc. Insa nu de multe ori am discutat despre cartile clasice pe care le am in lista de carti de citit. Sunt cateva, multe dintre ele care se gasesc si in biblioteca mea. Am intocmit o lista cu cincisprezece carti clasice pe care vreau sa le citesc si astazi vreau sa v-o prezint si voua. O lista scurta, la obiect, care nu va va rapi mult din timpul vostru pentru a o citi.

*Cu un simplu click pe coperta, veti fi redirectionati la pagina de Goodreads a cartii respective.

1. “Catch-22” de Joseph Heller

wpid-catch-22.jpg

Desi scrisa in anii ’90, cartea ‘Catch-22’ este considerata o carte clasica a erei contemporane, asa ca da, se gaseste si pe lista mea de carti clasice de citit. Cred ca nu trebuie sa imi explic motivele pentru care vreau sa citesc cartea aceasta, nu? Cuvantul “razboi” ar trebui sa va explice totul.

2. “Gone with the Wind” de Margaret Mitchell

gone with the wind

Chiar daca acest roman a fost publicat in 1936, si acesta este considerat un roman clasic al erei contemporane. De ce vreau sa o citesc? Haideti, explicati e simpla. Cine nu vrea sa citeasca aceasta carte?!

3. “Great expectations” de Charles Dickens

great expectations

Un clasic curat al lumii cartilor, ‘Great expectations’ nu are cum sa nu te poata atrage. Daca cititi descrierea, veti intelege de ce vreau sa o citesc. Asta, si editia frumoasa, din piele, pe care o am eu. 😉

4. “Vilette” de Charlotte Bronte

vilette

Ma fascineaza tot ce inseamna surorile Bronte, asa ca aceasta carte se gaseste pe rafturile bibliotecii mele si pe lista de carti de citit ASAP.

5. “Crime and punishment” de Fyodor Dostoyevsky

crime and punishment

Cine nu vrea sa citeasca aceasta carte? Nu te poti numi cititor inrait daca nu citesti ceva de Dostoyevsky (Cred ca mi-ar fi mai usor sa-i scriu numele in rusa decat in engleza), iar ‘Crime and Punishment’ este o carte de referinta pentru toti oameni care iubesc lectura. Binenteles, dorinta mea de a citi aceasta carte se datoreaza si faptului ca de cateva luni urmez cursuri de limba rusa si am o fascinatie pentru tot ce tine de Rusia.

6. “The Gambler” de Fyodor Dostoyevsky

the gambler

Ramanand tot la Dostoyevsky, cartea aceasta am cumparat-o doar pentru ca mai aveam cativa bani si nimic altceva nu mi s-a parut mai interesant. Sunt foarte entuziasmata sa o citesc, pentru ca are o premiza geniala.

7. “Anna Karenina” de Lev Tolstoy

anna karenin

Inca in partea Rusiei, ‘Anna Karenina’ se afla de mult timp in lista mea si vreau sa o citesc din aceleasi motive pentru care vreau sa citesc si cele doua carti ale lui Dostoyevsky.

8. “Frankenstein” de Mary Shelley

frankestein

Haideti acum sa fim sinceri. Cati dintre voi nu vreti sa cititi aceasta carte? Cati dintre voi nu sunteti curiosi de povestea lui Frankenstein. Eu una sunt extrem de curioasa si cred ca titlul spune totul.

9. “Women in love” de D.H. Lawrence

woman in love

In biblioteca mea se gasesc multe carti ale lui D.H. Lawrence, dar inca nu am putut citi niciuna dintre ele. “Women in love” m-a atras de la prima vedere, din cauza descrierii foarte intrigante.

10. “Lady Chatterley’s Lover” de D.H. Lawrence

lady's chatterley's lover

Carti lui D.H. Lawrence nu se gasesc numai in biblioteca mea, ci si in lista mea de citit. Sunt extrem de curioasa de aceasta carte, pe care o am de cativa ani buni in biblioteca, dar pentru care am fost prea mica pana acum. 😉

11. “Sons and lovers” de D.H. Lawrence

sons and lovers

Ultima carte a lui D.H. Lawrence din lista, dar si din biblioteca mea, “Sons and lovers” a ajuns in mainile mele dintr-o prostie, dar ma bucur mult. Abia astept sa ma adancesc in lumea ei! 🙂

12. “Hard Times” de Charles Dickens

hard times

Intorcandu-ne la Dickens, vreau sa citesc “Hard Times” pentru ca o consider o lectie importanta de viata. Cel putin, asta imi arata toate recenziile si citatele pe care le-am citit. Ca sa nu mai zic ca Dickens mi se pare genial.

13. “Emma” de Jane Austen

emma

Cred ca toti ati citit macar o carte de-a lui Jane Austen. E imposobil sa nu o fi facut. Eu am citit “Mandrie si prejudecata”, iar acum consider ca este din nou vremea pentru un roman scris de Austen. Emma mi se pare alegerea potrivita.

14. “The professor” de Charlotte Bronte

the professor

Revenind la Bronte, “The professor” a ajuns in biblioteca mea la una dintre zilele mele de nastere, iar de-atunci imi tot face cu ochiul. Premiza mi se pare geniala.

15. “Twelve Years a Slave” de Solomon Northup

twelve years a slave

Cartea aceasta se gaseste pe lista mea de carti de citit inca de cand am vazut filmul, care mi s-a parut o capodopera. Vreau sa citesc cartea pentru ca trebuie. Cred ca toata lumea trebuie sa citeasca aceasta carte, din simplul fapt ca este o lectie de viata.

Acestea sunt cele cincisprezece carti clasice pe care vreau sa le citesc cat mai repede. Voi aveti o astfel de lista? Daca da, se gasesc cateva dintre titlurile de pe lista mea si pe lista voastra? Astept, de asemenea, recomandari! 🙂

One thought on “15 carti clasice pe care mi-am propus sa le citesc

Leave a Reply

