Judetul Vaslui nu este definit de cei sapte violatori


Astazi as vrea sa deschid un subiect la care ma gandesc de multe luni si care ma apasa de multa vreme. Cred ca v-ati dat seama deja din titlu ca in postarea aceasta vreau sa vorbesc despre Vaslui, judetul care, la ora actuala, este cel mai ponegrit Judet din Romania.

Motivul pentru care vreau sa vorbesc despre acest judet pe blogul meu vi-l voi spune de la inceput. M-am nascut si am crescut 13 ani in Barlad, oras destul de maricel din Vaslui. Da, dom’le, m-am nascut in judetul violurilor si a crimelor. Am crescut acolo, in judetul ala despre care se rade pe Facebook si de care se face basca la fiecare colt. Si chiar daca nu am cele mai placute amintiri din Romania, nu voi ascunde niciodata faptul ca m-am nascut in judetul care e pomenit in fiecare zi la televizor si nu neaparat pentru lucruri bune.

In ultimii ani, Vasluiul a devenit cunoscut in toata Romania pentru atrocitatile care se intampla acolo: violuri, talharii, crime si tot felul de fapte inimaginabile. Nu exista zi in care sa nu auzi la stiri de ceva ce s-a intamplat in Vaslui. Recent, una dintre cele mai ingrozitoare crime s-a desfasurat intr-un sat din Vaslui. Sapte haimanale de baieti (pentru ca barbati nu merita sa le spun – aia nu sunt barbati; sunt animale care ar trebui duse in jungla si lasate acolo) au violat o fata intr-un mod groaznic. Haimanalele aproape ca au scapat basma curata, dar au avut nenorocul de a starni o reactie in masa in Romania. Cred ca stiti deja ca o tara intreaga a fost revoltata de felul in care ei au fost tratati, parca cu tratament special. S-au facut multe campanii pe internet ca acesti criminali sa primeasca pedepsele pe care le merita. Dupa luni de procese si scandal, cei sapte Vasluieni au fost pedepsiti, in sfarsit. Mult prea putin, daca ma intrebati pe mine.

Si eu, la randul meu, am fost revoltata de ce i s-a intamplat fetei din Vaslui si felul in care acei sapte “golani” au fost tratati. Chiar si acum, cand isi ispasesc pedeapsa in puscarie, sper sa se intample o minune si sa putrezeasca in puscarie, pentru ca asta merita. Sa nu mai iasa niciodata de acolo si sa isi petreaca fiecare zi gandidu-se la momentul cand au vrut sa isi arate muschii in fata unei fiinte mai slaba decat ei si sa se blesteme pentru idiotenia pe care au facut-o. Insa nu se va intampla asta. In cativa ani vor fi pusi in libertate pentru buna purtare. Nu e prima si nici ultima data cand se va intampla asa ceva, iar violul acela se va repeta si prin momentele acelea groaznice vor mai trece si alte fete si femei.

Insa nu asta vreau eu sa vorbesc acum. Vreau sa va povestesc mai multe despre Vaslui, judetul in care m-am nascut si in care am crescut.

Am sa va spun adevarul. Iar asta e ca, atunci cand eram in Barlad, nu circulam niciodata singura pe strazi. Cand zic niciodata, nu glumesc. Nu a existat data in care sa fi iesit pe strada si sa fi fost singura. Eram insotita fie de un parinte, de un membru al familiei sau de frate-miu. Motivul era foarte simplu – imi era frica. De fapt, ne era frica sa circul singura. Si mie si parintilor mei. Voi recunoaste ca judetul Vaslui este plin de oameni dubiosi, de raufacatori si de tigani care vor sa faca rau. Dar stiti de ce mai este plin Vasluiul? De oameni destepti.

Nu stiu cati dintre cei care vorbesc judetul Vaslui de rau realizeaza ca raufacatori, criminali, violatori si talhari se afla in fiecare judet din tara. Okay, poate ca nu la acelasi grad, dar lucrurile care se intampla in Vaslui se intampla zilnic si in alte orase si judete din Romania. Poate ca nu auzim la fel de des de crime in alte judete din tara, dar se intampla. Fiecare judet are oamenii lui cu care nu se mandresc si care fac rau lumii. Insa dintr-un motiv pe care nu il inteleg, toata lumea se leaga de Vaslui.

Un lucru care ma revolta la maxim sunt imaginile care circula pe internet, in care Vasluiul este ridiculizat. Vorbesc de imaginile acelea care spun “Dupa trei luni in Vaslui”. Imagini ca asta:

v1

Inca de cand am vazut prima imagine de genul asta am fost revoltata. Nu pentru ca sunt din Vaslui, ci pentru ca mi se pare incredibil de rusions pentru tine, ala care razi de un judet din care nu esti, sa judeci ceva ce nu cunosti si sa generalizezi. Plebe exista in fiecare judet, dar tu, Bucurestene care te mandresti ca nu ai accent, ai ales sa te iei de Vaslui. Ca de, de ce sa nu ne amuzam si noi pe baza unor oameni pe care nu ii cunostem si sa judecam fara sa cunoastem? De ce sa jignim si niste oameni inocenti, care n-au nici o vina ca lumea s-a axat pe Vaslui si care dau cu pietre in el pentru ca asa se poarta?

Haideti sa va mai zic ceva. Vasluiul nu este definit de cei sapte violatori. Vasluiul nu este definit de nici o crima care s-a intamplat acolo. La fel cum nici Bucurestiul nu este definit de faptul ca Ceausescu a locuit acolo sau cum Diaspora nu este definita de oamenii care au facut atat de mult rau gazdelor lor. Si la fel cum nici eu nu sunt definita de faptul ca sunt egoista. Si nici Siria nu este definita de teroristi.

Oameni buni, nici un judet nu ar trebui sa fie ridiculizat din cauza raufacatorilor. De ce sa alegem sa ne uitam la lucrurile rele cand sunt atat de multe lucruri bune pe care am putea sa ne concentram? Stiti cate personalitati a dat Vasluiul? Normal ca nu stiti. Lasati-ma sa va luminez eu.

Tu, Brasovene care critici, stiai ca Alexandru Ioan Cuza a fost nascut la Barlad? Da, mai, am mers pe aceleasi strazi pe care a mers Cuza si ma mandresc cu asta. Dar de Alexandru Vlahuta stiai? O strada cu numele lui era aproape de strada unde locuiam eu. Tu, mai Clujene care ai aratat cu degetul Vasluiul, stiai ca Constantin Chirita? De Marcel Guguianu stiai? Am cantat, ma, in galeria lui de sute de ori. Am stat in fata lui, i-am vazut, ma, ochelarii aia caracteristici, galeria lui imi era ca o casa. De Tonitza stiai, ca s-a nascut la Barlad, ma? Am fost eleva la scoala la Tonitza si sa fiu al naibii de nu sunt mandra de asta. Si stii ma, de ce? Pentru ca scoala de Muzica si Arte Plastice “N.N. Tonitza” din Barlad a scos mai multe talente decat te-ai fi asteptat. Nici sa nu mai pomenesc de cate premii castiga elevii scolii anual la diverse concursuri. Stii ma, cati muzicieni duc acum numele tarii in afara dupa ce au studiat acolo? Cunosc cel putin doi violonisti care pomenesc Romania si Barladul cu fiecare ocazia. Da, ma, si ma stiu si pe mine, care am crescut in Barlad si am studiat la scoala lui Tonitza si am ajuns sa fiu la un an departare de diploma de conservator, cand altii de-abia se hotarasc unde vor sa o ia mai departe si vorbesc trei limbi, o invat pe a patra si am un blog pe care lumea il citeste. Si stii ma de cate ori am zis de unde vin, si cata lumea mi-a zambit incantata din cauza asta? Nu stii. Normal ca nu stii. Televizorul te-a imbuibat cu povestile violatorilor si crezi ca numai asta este de capul Vasluiului. Ei bine, nu e. Vasluiul e plin de personalitati si de oameni inteligenti, iar Diaspora se mandreste cu numele care ii fac pe straini sa viziteze Romania. Iar doctorul ala la care ai fost tu, Banatene, ca te doare capul de la prea mult judecat pe zi, stiai ca e din Valui? Stiti cati doctori sunt din Vaslui sau au origini de acolo? Varul meu, care e doctor veterinar si care a aparut de mai multe ori la televizor, are origini din Vaslui. La fel si celalalt var, care e director la o companie mare internationala. Stiai tu de ei? Nu stiai.

Si e si normal ca nu stiai de ei, pentru ca televizorul promoveaza numai raul. N-ai sa auzi de cati copiii talentati sunt in Vaslui, sau de cati oameni duc numele Vasluiului si al Romaniei in afara si n-ai sa auzi de cate festivaluri se tin in Barlad si in Vaslui, sau de cate teatre sunt acolo si de felul in care Barladul este unul dintre orasele pe care mari muzicieni l-au vizitat si au spus ca este unul dintre cele mai culturale orase si ca publicul este minunat. N-ai sa vezi felul in care sala de la Guguianu se umple ochi de lume atunci cand este vreun concert de muzica clasica. Pentru ca televizorul nu face decat sa defaimeze si sa arunce in noroi, pentru ca e mult mai usor asa.

Asa ca tu, ala care stai cu burta la televizor, cu o bere in mana la fiecare ora, termina sa mai judeci. Terminati sa mai judecati un judet care a dat atatea personalitati. O spun inca o data. Vasluiul nu este definit de raufacatori. 

Judetul Vaslui are multe parti frumoase, multi oameni frumosi. Trebuie doar sa iti amintesti de ei si sa incerci sa fii deschis la minte. Sa realizezi ca violatori sunt peste tot, dar Elena Farago, pe care ti-o citea mama ta inainte de culcare, s-a nascut la Barlad, la fel ca si Victor Ion Popa. Si daca ajungi sa citesti postarea asta, adu-ti aminte ca am crescut in Vaslui. Poate, peste ani, cand ai sa ma vezi la televizor dupa un concert pe care l-am sustinut, sa-ti aduci aminte ca m-am nascut la Barlad si ca nu accept sa fiu definita de cei sapte violatori.

Inca o data, va rog sa nu mai judecati ceva ce nu cunoasteti. Nu se stie niciodata cand un viol sau o crima mai ingrozitoare sa va petrece la voi in judet si lumea va incepe sa arate cu degetul fara sa stie ca, de fapt, e chiar fain sa fii nascut acolo unde ai fost nascut.

*Vreau sa mentionez ca nu vreau sa jignesc pe nimeni cu aceasta postare si nici nu tine de rasism. Nimic din ce am spus nu este spus cu rautati si nici nu am vizat

15 thoughts on “Judetul Vaslui nu este definit de cei sapte violatori

  1. Nu doar județul Vaslui a fost făcut de râs pentru tot ceea ce au avut în minte animalele alea, ci întreaga Moldovă. Pentru că, cu părere de rău o spun, această regiune a țării a fost, este și va fi considerată nevaloroasă din punctul de vedere al oamenilor. Iar cu ajutorul acestor nulități ale societății, acuzația s-a întărit și mai mult. O spun pentru că eu mi-am petrecut o mare parte din copilărie într-un sat din județul Iași, și m-am săturat ca atunci când mă întreabă cineva de unde vin părinții mei, și aud că sunt din Moldova, să-i văd strâmbându-se. Eu sunt mândră și voi fi cât voi trăi pentru că am avut norocul să fac parte din această regiune, dintr-o Moldovă plină cu atâtea și atâtea comori, și să știu cu adevărat cum sunt moldovenii. Astfel de specimente se întâlnesc peste tot prin România, deci chiar nu înțeleg dece ar trebui ca un județ întreg, sau acel sat, să fie catalogat ca fiind unul plin de violatori, în condițiile în care nu este așa. Dacă cetățenii din acel sat nu știu cu adevărat că le iau apărarea unor lighioane, nu putem spune că nu se întâmplă peste tot. Cei care nu au cunoscut cu adevărat acest județ, sau măcar să se fi plimbat măcar odată prin Vaslui, nu au de unde ști câte lucruri frumoase ascunde. Este foarte ușor să judeci, în loc să cunoști mai înainte.

    Like

  2. N-am rabdare sa citesc asa postare kilometrica, dar stiu deja din titlu despre ce vorbesti, asa ca hai sa-ti zic ceva: probabil esti din Vaslui sau ai rude acolo si de asta te simti atacata, nimic nou, insa nivelul lor de educatie este atat de jos, violurile sunt atat de frecvente incat da, oamenii trebuie sa stie ca e o zona oribila si n-ar trebui sa se puna in pericol mergand pe acolo. Macar pana vor incepe sa ia masuri sau sa-si inmulteasca neuronii.

    Like

    1. 1. Daca n-ai rabdare sa citesti postarea “kilometrica”, nu te obliga nimeni sa o faci.
      2. E absurd sa comentezi ceva ce nu ai citit.
      3. Daca citeai “postare asa kilometrica”, stiai ca m-am nascut in Barlad si ca am crescut acolo, dupa care m-am mutat in Grecia, unde duc numele Romaniei si a romanilor (chiar si alora ca tine, care taie si spnazura fara sa citeasca macar despre ce e vorba), studiind la conservatorul cel mai bun din tara de la 13 ani. Mai citeai si lista de personalitati care s-au nascut in Vaslui – ca Elena Farago, Alexandru Ioan Cuza si multi altii.
      Se vede ca din cauza oamenilor ca tine s-a ajuns ca in afara sa se generalizeze ideea ca romanii sunt rai. Pentru ca judecati oameni si locuri pe care nu le stiti. Nu stiu daca ai ajuns vreodata prin Vaslui sau nu, dar ai sa vezi ca nu e asa cum spui tu.
      Dar mai intai citeste postarea – daca vrei, binenteles – si apoi mai discutam. Vorbim si de neuronii lipsa (care se vede ca nu lipsesc numai la Vasluieni) daca vrei.

      Like

  3. Cazul cu violatorii a fost mai special dintr-un singur motiv. Nu stiu daca s-a dat la televizor, eu nu urmaresc. Stau in orasul Vaslui. Cred ca satul ala se afla la 8 km de oras si am auzit ce vorbea lumea. Fata aia nu era chiar usa de biserica. Oamenii din sat spuneau ca e o curva iar baietii nu sunt primii cu care a intretinut relatii sexuale. Tot oamenii din sat spun ca fata a facut-o de buna voie, nesilita de nimeni. Planul ei era altul. Sa le ceara sume mari de bani iar daca nu accepta sa mearga la politie. Acest lucru s-ar fi intamplat si cu altii, care au platit-o ca sa taca. Au cazut in capcana.Asta spun oamenii care traiesc acolo nu rudele fetei. Din aceasta cauza au ramas in libertate. Asta nu inseamna ca eu tin cu fata, spun ce am auzit.Acum nu stiu daca e 100% adevarat dar asta ar fi singura explicatie logica pt care n-au fost inchisi imediat. E totusi un viol…

    Like

    1. Am auzit si eu aceste zvonuri, dar ma indoiesc.
      In primul rand, cea mai mare usuratica are voie sa spuna “nu”. Chiar si prostituatele au voi sa spuna nu. Deci asta nu ar fi o scuza. Cred, de asemenea, ca nici o persoana, oricat de usuratica ar fi, nu poate sa se duca cu sapte in acelasi timp. Eu cred ca daca ar fi fost sa fie pentru bani, fata ar fi acceptat banii care i-au fost oferiti de catre familiile baietilor. Si, daca imi aduc bine aminte, baietii au zis in nenumarate randuri ca sunt mandri de ce au facut si ca violul a fost organizat pentru unul dintre ei care a venit din strainatate.
      Este posibil ca adevarul sa fie undeva la mijloc, dar oricum ar fi, ei merita pedepsiti. 🙂

      Like

  4. Extraordinar! N-am citit pentru ca stiu deja ca ai talentul de a scrie 3 pagini despre nimic. Lucru enervant, de altfel, si motiv pentru care iti ocolesc blogul. Atata lauda pe capul tau. Oricine ar fi ajuns in locul tau cu bani si multa munca. Daca sunteti asa mandrii de Barladul vostru, de ce ati plecat? Scuteste-ma, si apropo, stiai ca poti exprima mai multe idei intr-o singura fraza si ca oamenii inteleg o idee si fara sa o repeti de 10 ori? Mai gandeste-te, pentru ca nu stiu cine are nervi sa-ti citeasca tie articolele. Si pana la capat.

    Like

    1. Draga mea, ma laud pentru ca am cu ce. Si pentru ca asta e blogul meu personal si scriu ce vreau. Am muncit ani intregi ca sa am ce am acum si am sacrificat foarte multe. Oricine poate face asta cu bani si munca? Te anunt ca nu sunt bogata. Părintii mei muncesc pe rupte sa imi ofere un trai mai bun. Ia du-te tu si pune mana pe o vioara si incearca sa intri la un conservator, cu bursa. Iti garantez ca nu vei putea. Din nou, judeci ceva ce nu cunosti.
      Stii ceva? Te rog să imi ocolesti blogul si de-acum inainte. N-am nevoie de cititori asa ca tine. Am destui, peste trei mii de cititori care imi citesc blogul si postarile astea prea lungi in fiecare zi. Daca nu te multumesc postarile mele, foarte bine. Eu scriu cum vreau si stai linistită, ca are cine imi citi postarile. Nu sunt nevoită să îti dau tie explicatii despre de ce am plecat din Romania.
      Ti-as da statisticile mele sa vezi câte mii de persoane imi citesc postarile in fiecare zi, dar oricum nu si intelege.
      Dar nu mă mai cobor la nivelul tau. Cu asta imi încheiat. La revedere!

      Like

  5. Știi ce-i culmea? Că tipul ăla nici măcar nu ți-a citit începutul postării, dar sare rapid cu gura și-și bate cu pumnii în piept că are dreptate. E extraordinar de trist, pot să jur! Și eu sunt din Moldova, din Iași, dar mereu aud cum orașul Vaslui e prilej de glume și de banalități dintr-astea. Că vai e prea mic, că vai îs doar trei străzi, că-ți ie carnetul de șofer ușor dacă dai în Vaslui, că etc. Și, acum, de când cu scandalul acesta, mi s-a acrit de atâtea poze de genul ălora cum ai postat tu. Și e trist, e foarte trist. Într-adevăr, o fi violurile dese, bătăile și restul, dar astea-s peste tot, peste tot. Ideea că nu șapte oameni fac un oraș, nu zece, dar n-ai cum să le schimbi mentalitatea. Eu, unul, mă las păgubaș, e mai bine așa tind să cred; dar nici nu mă las purtat de curent. 🙂 Sănătoși să fim, o să treacă lucrurile astea.
    Oricum, am vrut să-ți scriu mai mult să te felicit pentru curaj și pentru realizări. Să nu iei în seamă toți guralivii și persoanele care pur și simplu comentează din ciudă, știi prea bine că trebuie să fii tu însăți și să ai încredere în tine. Restul oamenilor, ai să vezi, o să dispară! Și n-o să te mai deranjeze cu nimic.
    Numai bine!

    Andrei Cioată

    Like

    1. Andrei, tipa aia nu are ce face. Acum a intrat din nou si a comentat sub un nume diferit. Nici nu o bag in seama pentru ca e clar ca nu are prea multi neuroni, in ciuda a ceea ce spune ea despre Vasluieni ca nu au neuroni.
      Ma bucur ca esti de acord. Iti multumesc pentru cuvintele frumoase. Comentariul tau m-a bucurat mult. 🙂

      O zi buna!

      Like

  6. Sunt peste tot, dar nu atat de multe ca acolo !!! Nu oamenii fac un oras? Atunci ce rost are mentionarea Elenei Farago si a altora? Acceptati doar lucrurile care va aduc intr-o lumina buna. Nu degeaba nu va suporta nimeni. Si nu trebuia sa spui ca esti moldovean, se simte de la o posta

    Like

    1. Crezi ca daca iti schimbi numele, nu stiu cine esti? Eu nu stiu de ce simti nevoia sa intri aici si sa tot te dai desteapta, cand jignesti niste oameni care sunt complet diferiti de cei care apar la televizor si fac numele Vasluiului de ras. Nu stiu de unde esti, dar daca jignesti oameni pe care ii cunosti, nu esti mai breaza decat cei pe care tot spui tu ca nu ii suporti. Te comporti mai rau decat un moldovean.

      Like

  7. Sunt destui oameni care au timp si chef sa iti citeasca articolele “kilometrice”. Unii chiar le asteapta cu nerabdare! Si eu sunt din Moldova, dintr-un micut si extrem de frumos oras din judetul Botosani si anume Dorohoiul. De cate ori am ocazia, imi laud orasul cu tot ce se poate pentru ca e curat, cochet si linistit, cum s-ar zice, civilizat. Cei de la Fara Zahar, care sunt de aici, au scris o melodie de dragul lui. Mihai Eminescu s-a nascut intr-un sat nu la foarte multi kilometri. Dan Condurache si Octavian Strunila tot de aici se trag. Casa memoriala a lui Enescu e la noi in oras si nu o lasam uitata, tinerii dau des spectacole de vioara si pian acolo. Pe langa trecut, noi, adolescentii avem posibilitati. Orice idee traznita ne trece prin cap, mergem la domnul primar si totil devine posibil. Ne intalnim saptamana de saptamana in parc pentru o seara de folk, organizam jocuri sportive sau cautari de “comori”, plantam copaci sau mergem la cenaclul editor. Si asta a fost asa, sa imi laud orasul. Pentru ca moldovenii, de oriunde ar fi, au cu ce se mandri. Unii se intreaba, uitandu-se pe pagina mea de insta sau facebook, de ce plec in vacanta in alte tari daca tot imi iubesc tara. Dar cum sa postezi pe insta cand ai telefonul descarcat lasat undeva printr-o geanta pe care nu o ai cu tine in timp ce tu pescuiesti si de pregatesti de o seara la cort? Nu las niciodata vacantele sa treaca fara sa vizitez si o mica parte din Romania! Sincer, eu habar n-aveam despre scandalul asta si nu intelegeam pozele in genul celei pe care ai postat-o pana cand nu am citit articolul tau (sunt in urma rau, stiu stiu). Oricum, eu iubesc Moldova, cu bune si rele! Pana se mai spala pe la ochii oamenii ca sa vada lumea intr-un mod mai deschis, obiectiv, nu doar subiectiv, tu, draga Bianca, continua sa scrii ce vrei tu, ca eu am rabdare sa citesc si articole si comentarii si tot. Poti sa scrii despre modul in care iti calci hainele, eu voi ramane aici ca sa iti citesc gandurile si sa descopar o alta parte a sufletului tau drag. Sper ca ai avut rabdare sa imi citesti “comentariul kilometrc” 😂😂😂

    Like

    1. Orasul tau suna minunat. La fel si activitatile pe care le faceti. Ma bucur mult ca te-ai hotarat sa imi impartasesti si mie putin din mandria ta pentru orasul in care traiesti. Sper sa ajung sa il vizitez si eu vreodata. Si pe tine, poate. Cine stie! 🙂
      Iti multumesc din nou pentru cuvintele frumoase! Nu vei inceta niciodata sa ma sochezi si sa ma emotionezi cu comentariile tale. 🙂

      Like

Leave a Reply

