Cum a aratat vara anului 2015 in carti


Cand ma gandesc la vara asta, imi vine sa oftez. Din mai multe motive. Unul ar fi pentru ca deja s-a incheiat. Sincera sa fiu, nu am mai avut niciodata o vara care sa treaca atat de … repede. Ma simt ca si cum vara asta a trecut intr-o clipita. Vorbesc la modul literar. Simt ca abia ieri eram la inceputul verii si imi faceam planuri, am clipit si m-am trezit la sfarsitul verii, cu o geanta intreaga de amintiri si momente frumoase. Cu inima mai plina si pielea mai bronzata. Cu fata incretita de rasete si zambete. Cu o melancolie de care imi va fi greu sa ma despart.

Orice planuri mi-as fi facut vara asta, realitatea le-a intrecut. Am avut parte de cea mai frumoasa vara ever. Fiecare zi mi-a adus ceva special, iar anumite saptamani si perioade de timp mi-au adus amintiri frumoase pe care nu le voi uita niciodata. Nu cred ca pot alege care a fost momentul meu preferat de vara asta: Atena cu Nely, Siviri cu tata, cumparaturile continue cu mama, revenirea pe blog, plimbarile pe care le faceam singura in Siviri. Cert e ca vara asta am simtit ca am trait cu adevarat. Dar a trecut atat de repede… Nici nu am avut timp sa ma dezmeticesc. D-apai sa ma mai si odihnesc.

Oriunde as fi fost, orice as fi facut, am avut o constanta: aveam mereu o carte in geanta, chiar si cand nu trebuia. Am carat carti dupa mine mereu si am citit in orice clipa libera. Este drept ca nu am avut timp de citit la fel ca deobicei, dar am incercat sa dau tot ce-am mai bun si sa citesc cat mai mult posibil. Nu am citit la fel de mult ca verile trecute, dar am citit mai bine. Cel putin asa zic eu.

Pentru ca in marea parte a verii nu am fost aici sa va povestesc despre cartile citite, azi, intr-o zi calduroasa de Septembrie, cu patru zile inainte de-a incepe clasa a 11-a (Care-a 11-a, ma? Ultima data cand am clipit eram in clasa I.), trag linia si fac un rezumat ale cartilor citite vara asta si vi le arat si voua, bineinteles. In total sunt 19 (Ah, daca mai terminam si ‘Crima si pedeapsa!’). Zic eu ca e bine. Mai ales ca azi mi-am atins tinta de a citi 40 de carti anul asta. Sunt curioasa cate voi mai citi pana la sfarsitul anului (Care e la nici patru luni distanta.).

Va voi prezenta coperta cartii, impreuna cu nota pe care i-am oferit-o si va voi spune si daca o recomand sau nu. De asemenea, voi incepe cu ultimele carti citite vara asta. Voi merge in sens invers.

  • ‘Landline’ de Rainbow Rowell

landline rainbow rowell

Azi am terminat-o si e una dintre cartile mele preferate de anul asta. Ii dau sase stele si da da da da da o recomand!

  • “Sputnik Sweetheart” de Haruki Murakami

sputnik sweetheart

Haruki Murakami. Cinci stele, normal. Si un mare DA, RECOMAND!

  • “The old man and the sea” de Ernest Hemingway

the old man and the sea

Din pacate, am dat numai doua stele cartii acesteia. Cartea in sine a fost buna, dar nu pe gustul meu. Daca nu ati mai citit alta carte scrisa de Hemingway, nu v-as recomanda-o.

  • “Lupul rosu” de Liza Marklund

lupul rosu

Un thriller genial. Patru stele si un da, recomand!

  • “Girl online” de Zoe Sugg

girl online

Simpatica, dar nimic mai mult. 3 stele. Nu as recomanda celor trecuti de varsta de 18 ani. Mi se pare o carte strict pentru adolescentii care vor o lectura usoara.

  • “Regatul umbrelor” de Leigh Bardugo

regatul umbrelor

Mai buna decat ma asteptam. 5 stele, clar. Si da, recomand cu drag!

  • “Frankenstein” de Mary Shelley

frankenstein

Maiculita, ce mi-a placut!! Da, recomand si ii dau si cinci stele!

  • “Raniti” de Jasinda Wilder

raniti

O carte buna. La prima citire, foarte buna. Apoi, la a doua, cand am stat sa o analizez mai bine, scrisul mi s-a parut usor pueril, iar scenele de sex mult prea lungi si usor penibil scrise. Insa per total mi-a placut. 4.5 stele si un “recomand”.

  • “Cerul e pretutindeni” de Jandy Nelson

cerul e pretutindeni

Da, da, am adorat-o! 5 stele si un “da”.

  • “Adulter” de Paulo Coelho

adulter paulo coelho

Doamne, nu! O pierdere totala de timp. Cea mai proasta carte pe care am citit-o vreodata. Nici o stea nu merita. Nu, nu recomand.

  • “Violonista” de Jessica Ducen

violonista

O carte buna, dar ma asteptam lamai mult. Per total mi-a placut. 4 stele. Si da, chiar o recomand!

  • “Jumatatea salbatica” de Sally Green

jumatatea salbatica

O continuare geniala. Mi-a placut mult. Da, cu siguranta recomand. 4.5 stele.

  • “Dupa ce ne-am intalnit” de Anna Todd

dupa ce ne-am intalnit

Bunicica cartea. Da, mi-a placut si as recomanda-o. 4 stele din 5.

  • “Fata din tren” de Paula Hawkins

fata din tren

Pffff, ce thriller genial! Una dintre cartile anului, ce trebuie citita de toti. 5 stele!

  • “1984” de George Orwell

1984

Am citit-o chiar la inceputul verii si mi-a placut la nebunie. 5 stele. O recomand!

  • “Bel-Ami” de Guy de Maupassant

bel-ami

Am citit-o pentru a doua oara si mi-a placut mai mult ca prima data. Cu siguranta cred ca ar trebui sa o cititi. 5 stele

  • “The Darkest Minds” de Alexandra Bracken

the darkest minds

Aaaagh, a fost atat de geniala! Da, abia astept sa citesc celelalte carti din serie si da, recomand si da, ii dau cinci stele!

  • “Grey” de E.L. James

grey

Nici sa nu va ganditi sa o cititi. Am citit vreo 30% si a fost cea mai proasta carte ever. Va voi povesti mai multe intr-o alta postare. Nu merita nici jumatate de stea. Dar merita un mare “NU, NU O CITITI!”.

  • “P.S. I still love you” de Jenny Han

ps i still love you

Am asteptat-o luni intregi si a fost la fel de buna pe cat am crezut ca va fi. Recomand, recomand, recomand! 5 stele. 🙂

Iar acestea sunt toate cartile pe care le-am citit in vara anului 2015, o vara geniala. Mi-as fi dorit sa fi putut citi mai multe, dar n-as schimba absolut nimic la vara asta. A fost perfecta. Si poate ca am citit mai putin ca deobicei, dar am citit carti care m-au facut sa iubesc cartile si mai tare.

In curand voi face o lista cu cartile pe care vreau sa le citesc in astea patru luni care au mai ramas din 2015, si o postare in care sa va arat toate cartile pe care le-am cumparat din Martie.

Voi ce ati citit vara asta? Cum arata vara voastra… in carti? Astept listele cu cartile citite in sectiunea de comentarii. 🙂

2 thoughts on “Cum a aratat vara anului 2015 in carti

  1. Nu am citit prea mult, doar Colecționarul – John Fowles și Blestemați de Chuck Palahniuk , și am început Gog – Panini și Conversație la catedrală – Mario Vargas Llosa. Te admir că ti-ai facut timp de citit. Ești un exemplu pentru toți ! Felicitări

    Like

Leave a Reply

