Cinci carti de razboi pe care trebuie sa le cititi


Cred ca stiti cat de pasionata sunt de tot ce inseamna razboi si Holocaust. Cartile care abordeaza aceste subiecte se numara printre cartile mele preferate. Am zeci de carti despre razboi in biblioteca, unele citite si rascitite, altele care isi asteapta inca randul. Am citit pana acum foarte multe carti care descriu atmosfera si viata de atunci si fiecare carte de acest gen si-a lasat amprenta asupra mea. Ador sa stiu cum traiau oamenii in anii aceia, cum se confruntau cu greutatile vietii, iar atmosfera de atunci ma fascineaza, la fel cum ma fascineaza dorinta unor oameni de a induce durere.

Desi gusturile in materie de carti mi se schimba des, cartile de razboi vor ramane un constant. Stiu ca voi adora mereu aceste carti. Anul asta, din pacate, nu am citit atat de multe carti de razboi, insa in 2016 planuiesc sa dau gata toate cartile de genul asta pe care le am in biblioteca.

Pana atunci, insa, am intocmit un top cinci al cartilor de razboi pe care trebuie neaparat sa le cititi. Mi-a luat mult timp sa ma hotarasc la doar cinci carti, insa am facut-o in sfarsit si cred ca am reusit sa aleg cinci carti care cu siguranta va vor fascina.

Let’s start!

1. “Gestapo” de Sven Hassel

sven-hassel-gestapo-1176

Daca nu ma insel, Gestapo a fost primul meu contact cu cartile de razboi. Imi luase mama cartea atunci cand a aparut la colectia Adevarul si stiu ca am citit-o imediat, pe tren, intr-o sambata. Nu aveam idee ca aceasta carte avea sa ma faca sa ma indragostesc atat de tare de cartile de razboi. Cred, de asemenea, ca ‘Gestapo’ este cea mai buna alegere daca vreti sa aflati cum este in razboi. Atmosfera este exact cum imi imaginez eu ca este in razboi, iar trairile autorului sunt descrise cu exactitate si te fascineaza.

2. “Jurnalul Annei Frank” de Anna Frank

jurnalul-annei-frank-12-iunie-1942---1-august-1944_1_fullsize

Am citit aceasta carte de curand. ‘Jurnalul Annei Frank’ este o poveste reala. Este jurnalul Annei Frank, o adolescenta evreica care a stat ascunsa intr-o mansarda timp de doi ani, alaturi de familia ei, si care a murit cu cateva zile inainte de a fi eliberata. Povestea este emotionanta si descrie trairile oamenilor de atunci si atmosfera de razboi intr-un fel care te face sa ramai mut de uimire. Ce mai, mi-a placut la nebunie!

3. “Pianistul”  de Wladyslaw Szpilman

pianistul

Imaginati-va cat de mult mi-a placut cartea asta, daca inca pot scrie numele autorului fara probleme! 🙂

Am citit cartea anul trecut si dat fiind faptul ca este o poveste reala a unui pianist, eu insumi fiind violonista, am fost extrem de emotionanta de poveste. Cred ca si aceasta carte descrie foarte bine atmosfera razboiului si greutatile de atunci. Insa, mai presus de toate, descrie traumele si suferinta pe care oamenii de atunci le traiau. N-am sa uit cartea asta cat voi trai.

4. “Printre tonuri cenusii” de Ruta Sepetys

wpid-between-shades-of-gray.jpg

Am citit cartea asta anul trecut si mi-a placut la nebunie. Inca ma mai doare inima cand ma gandesc la ea. Chiar daca nu este o poveste reala ca si cartile de mai sus, m-am implicat atat de tare in poveste, incat mi-a luat trei zile sa pot citi altceva. Cartea asta trebuie citita neaparat! Si acum imi dau seama ca ar trebui sa o recitesc.

5. “Hotul de carti” de Markus Zusak

the book thie

Ah, cat de tare mi-a placut cartea asta!

“The book thief” este povestea emotionanta a unei fetitie adoptata care iubeste cartile intr-o epoca in care cartile sunt aproape interzise. Mi-a placut mult felul in care cartea este scrisa, insa cred ca povestea este cea care ar trebui sa va faca sa cititi cartea. Este o poveste captivanta, plina de intorsaturi, care descrie foarte bine razboiul intr-un mod ce te va nauci.

Scriind acest articol, mi-am dat seama din nou cat de mult ador cartile astea si mi-am dat seama ca ar trebui sa recitesc toate aceste carti. Deja imi fac planul pentru cat sa le citesc. Insa mai intai as vrea sa citesc toate celelalte carti de razboi pe care le am.

Sper ca v-am convins sa cititi macar una dintre cartile astea. Mi-ar placea sa cred ca fiecare persoana din lumea asta a citit sau va citi o carte care sa vorbeasca despre subiectul razboiul. Sunt niste carti bune, cu povesti care nu au cum sa nu te atinga.

 

 

3 thoughts on “Cinci carti de razboi pe care trebuie sa le cititi

Leave a Reply

