Recenzie: “Interesantii” de Meg Wolitzer

Editura: Trei

Coperta: brosata

Data aparitie: Mai 2015

Pagini: 600

Format: 130 x 200

Cartea poate fi comandata in romana de pe site-ul librariei online Librex, cu un simplu click aici.

In stilul narcisist si autoironic al adolescentilor privilegiati, Ethan, Jonah, Cathy, Ash si fratele ei Goodman isi iau numele de Interesantii in tabara artistica din Berkshire Mountains, locul lor de intalnire in fiecare vara. Jules

Jacobson e flatata si uluita cand e primita in mica lor enclava, unde isi foloseste spiritul sarcastic pentru a compensa lipsa frumusetii, a banilor sau a avantajelor sociale.

Dupa ce o tragedie ii indeparteaza pe doi dintre membrii grupului, cei ramasi incep durerosul proces al maturizarii, imbratisand cariere si construind relatii de pe urma carora ies mai mult sau mai putin invingatori.

Prietenie, iubire, loitalitate, probleme existentiale, sexualitate, lectii de viata si patru prieteni buni – cu asta vine romanul lui Meg Wolitzer, „Interesantii”. Un roman captivant, care iti arata lumea prin ochii a trei persoane diferite. Un roman ce ar putea fi descris ca si unul pur american, insa care are de oferit multe.

M-am simtit fascinata de lumea creata de Wolitzer inca de la inceputul romanului. Initial, personajele au fost cele care m-au facut sa citesc cu nerabdare. Apoi, scrisul, care mi s-a parut excelent. Pana la urma, povestea a fost cea care m-a facut sa termin cartea. Acum, dupa ce am terminat-o, simt ca am lasat in urma niste prieteni dragi dupa ce am trait o aventura minunata cu ei.

Un lucru mi-a placut extrem de mult la cartea asta: complexitatea ei. Abordeaza foarte multe subiecte, cum ar fi: trecerea de la adolescenta la viata de adult si schimbarile care vin cu aceasta trecere, problemele prin care trec adolescentii, felul in care viata se schimba pe masura ce inaintezi in varsta, trecutul neiertator, felul in care diferite intamplari si persoane iti pot schimba sau afecta viata, feminism, dragoste, loitalitate. Printre toate aceste subiecte care sunt abordate in carte, Meg vorbeste si despre sexualitate si boli mintale cu o naturalete care m-a facut sa o apreciez. In general, as putea spune ca Meg are talentul de a transmite mesaj si de a dezvolta niste subiecte sensibile intr-un mod bun.

Povestea este foarte complexa, frumoasa, dar lunga. Incepand din anii de adolescenta a celor 6 personaje, Jules,Ethan, Ash,Goodman, Jonah si Cathy, pana la anii varstei mijlocii, autoare ne povesteste fiecare intamplare importanta din viata lor. Rezultatul este un roman captivant, cu un ritm al actiunii destul de rapid, doar pe alocuri incet. O adevarata aventura, cu urcasuri si coborasuri, cu depresii, nemultumiri, dragoste, mister, intriga, minciuni si multe altele. Cartea aceasta are cate ceva pentru toata lumea.

Personajele mi-au placut enorm de mult. Chiar daca separat, acestea nu au fost personajele mele preferate, impreuna au fost interesanti. Invincibili.Ciudati. Al naibii de reali. Si foarte, foarte loiali. Povestea de prietenie dintre personaje m-a uimit si m-a facut sa ma intreb daca exista asa ceva si in realitate. O prietenie care sa treaca peste atat de multe si sa reziste atat de mult timp… Exista oare asa ceva?

Desi actiunea poate fi lenta, povestea personajelor te captiveaza si te face sa vrei sa dai pagina cat mai repede posibil. Anii lor de adolescenta si primii ani ca si adulti mi s-au parut cei mai interesanti si mai plini de intamplari palpitante. Anii din varsta mijlocie m-au plictisit un pic si m-au deprimat, chiar. Insa povestea a fost foarte interesanta, din cauza faptului ca vorbeste despre lucruri reale, povesteste lucruri din viata de zi cu zi, care se intampla des persoanelor din jurul nostru. Dragoste neimpartasita, moartea celor dragi, prietenii uitate, invidie, ambitie, orgoliu si multe altele.

Cat despre autoare, nu cred ca am mai citit de mult o carte atat de bine scrisa. Desi unii ar descrie scrisul ei ca fiind invechit, eu l-am adorat. Am adorat felul in care a narat povestea, din punctul de vedere a mai multor personaje. Pe parcursul lecturii nu se stracoara niciodata o voce care ar putea fi a autorului. Scrisul este cursiv, textul curge de la sine, talentul lui Meg fiind evident inca de la primele capitole.

Ce m-a fascinat cel mai mult la autoare a fost felul in care pare sa fi intrat in mintea oamenilor. Ce vreau eu sa zic este ca Meg pare sa stie foarte bine cum functioneaza un om. Ce gandeste, ce traieste, ce simte. Mintea umana nu este un secret pentru Meg. Citind cartea, am simtit ca am intrat in mintea cuiva. M-a fascinat felul in care a stiut sa transmita gandurile si emotiile potrivite pentru fiecare scena si situatie.

Sfarsitul a fost superb. Un sfarsit potrivit pentru aceasta poveste. Citind sfarsitul si inceputul, iti dai seama cat de mult s-au dezvoltat personajele si cat de mult au contat personajele ca si Dennis. Pe care, apropos, l-am adorat.

Nu pot avea decat cuvinte de lauda pentru aceasta carte. Da, o adevarata capodopera. Mi-a placut enorm de mult si o voi recomanda multa vreme de-acum incolo. O poveste emotionanta, despre prietenie, loitalitate, invidie si dragoste. O aventura palpitanta, din care vei iesi schimbat si complex buimac. „Interesantii” este genul de carte care te face sa uiti de tine.