Recomandarea saptamanii – Rainbow Rowell


 

A fost o zi de Luni frumoasa. Ne-am bucurat de o vreme foarte frumoasa si am putut face tot ce mi-am propus pe ziua de astazi. Unul dintre lucrurile de pe lista de ‘To-do today’ a fost sa incep saptamana pe blog cu o recomandare. De data asta, vreau sa va recomand una dintre autoarele mele preferate. Asa cum spune si titlul, este vorba despre nimeni alta decat Rainbow Rowell.

rainbow rowell Rainbow Rowell a luat cu asalt piata literara in ultimul ani. Dupa ce a publicat cinci carti (ultima carte, Carry on, fiind lansata chiar in luna Octombrie a acestui an), Rowell are un numar de cititori care creste pe zi ce trece. Printre fanii ei ma numar si eu.

Primul meu contact cu cartile lui Rainbow s-a produs in vara anului 2014, atunci cand nu aveam pe ce imi cheltui banii si am dat o tura pana la librarie, sa vad ce mai e nou. Atunci am gasit doua dintre cartile ei in raft, parca asteptandu-ma sa le iau. Este vorba despre Fangirl si Eleanor & Park, doua carti care la vremea aceea erau de mult pe lista mea de carti pe care trebuie neaparat sa le citesc. Am fost extaziata sa citesc in sfarsit cartile acestei autoare, daca care auzisem atat de multe lucruri bune.

rainbow-rowell-covers

 

 

De atunci, i-am citit fiecare cuvintel scris intr-o carte. Chiar ieri am terminat Attachments, care m-a facut sa ma indragostesc din nou de stilul ei. Abia astept sa vina Craciunul, sa ma adancesc in cel mai nou roman al ei, Carry On. Pe care, de altfel, sunt foarte mandra sa spun ca il detin in editie paperback!

 

De ce consider ca toata lumea ar trebui sa ii citeasca cartile? In primul rand, pentru ca este o scriitoare incredibil de talentata. Scrisul ei este atat de frumos, reusind sa imbine diverse tehnici si stiluri. De fiecare data cand ii citesc cartile, o parte din mine (destul de maricica) este geloasa pe talentul ei scriitoricesc. Scrisul ei ma face sa vreau sa ma apuc de scris, pur si simplu.

In al doilea rand, Rainbow are minunatul talent de a intelege lumea. Citind cartile ei, am uneori senzatia ca intra in mintea unor persoane si le ia gandurile, emotiile, trairile si le pune intr-o carte. In personajele ei ne putem regasi cu totii, dar si in situatiile prin care trec acestea.

Ador felul in care Rowell scrie carti pentru adulti, dar si pentru adolescenti. De fapt, nu conteaza pentru ce secventa de cititori scrie. Cartile ei pot fi citite si de adolescenti, dar si de adulti. Spre exemplu, “Landline” mi se pare o carte excelenta pentru adolescenti, in timp ce “Eleanor & Park”este carte pe care vreau neaparat sa i-o cumpar mamei. Cartile ei sunt pentru toata lumea.

carry on

Nici nu vreau sa mentionez personajele absolut geniale pe care le creaza. Daca as incepe  sa vorbesc despre cat de mult il ador pe Park si cat de reala mi s-a parut Eleanor, cu siguranta as simti nevoia de a vorbi si despre Cath. De fapt, daca incep sa vorbesc despre un personaj, as incepe sa vorbesc despre fiecare personaj creat de ea vreodata, pentru ca fiecare este special, real si genial.

Daca as putea, as rapi-o pe Rowell si as tine-o numai pentru mine. Insa in acelasi timp as vrea ca toata lumea sa ii citeasca cartile. Ah, e greu sa iubesti un autor atat de mult.

Lasand gluma la o parte, cred ca Rainbow Rowell are de oferit multe prin cartile ei. Povesti interesante, aventuri imprevizibile, personaje in care ne putem regasi, dar si lectii de viata importante. Sunt sigura ca voi citi fiecare carte pe care o va publica aceastea. Nici nu conteaza din ce gen face parte. Nu ma intereseaza subiectul sau povestea. Tot ce ma intereseaza este sa fie scrisa de ea.

 

Mai multe despre Rainbow puteti afla accesandu-i website-ul, iar cartile ei le puteti achizitiona in engleza, de pe Bookdepository. Happy reading!

Voi ati citit vreo carte scrisa de ea? Daca da, vreau sa aud totul despre experienta voastra cu autoarea aceasta intr-un comentariu! 🙂

 

 

4 thoughts on “Recomandarea saptamanii – Rainbow Rowell

Leave a Reply

