Iubite


Îți mai aduci aminte de mine, iubite? Îți amintesti de mine chiar si când eu uit sa o fac? Mă mai știi fără să mă vezi?

Îți aduci aminte tu, iubite, de când ne-am cunoscut? Te-ai uitat fix in ochii mei și ai zâmbit, ca și cum îmi știai toate secretele, ca și cum îmi cunoșteai deja sufletul. Și totuși te uitai atât de adânc in ochii mei încât mi se părea că vrei să mă dezbraci de toate măștile și de toate hainele pe care le purtam. Mă ardea privirea ta și nu mă puteam uita la tine. Mă vedeam pe mine în ochii tăi și nu voiam să mă obișnuiesc cu imaginea aceea. Era atat de frumoasa…

Erai atât de frumos, iubite. Ești atât de frumos. Chiar și acum, după ani și ani, tot la tine m-aș uita într-o lume plină de artă. Te-aș recunoaște după pași. Dacă ai veni la mine te-aș recunoaște după pașii ușori,  săltați. Nu ar trebui să mă uit ca să știu că ești tu. Aș recunoaște prezența ta oriunde.

Îți mai aduci aminte, iubite, când îmi șopteai la ureche că lumea e a noastră? Când mă țineai în brațe și îmi spuneai asta, atunci chiar puteam  crede că așa este. Mă înveleai în sărutări și uitam să mai respir. Apoi ne îmbrăcam cu cele mai simple haine pe care le găseam si ieșeam pe stradă și dansam ca doi copiii. Și urlai din toți rărunchii că mă iubești și că lumea ne aparține. Nouă, iubite…

Iubite, de ce-ai plecat? De ce-ai plecat exact când am văzut marea în ochii tăi? Mai ții minte când stăteam pe o plajă pustie și îți spuneam că tu ești marea și că nu am nevoie să văd o alta mare? Mi-ai zâmbit și îmi amintesc și acum cum zâmbetul tău semăna cu nopțile târzii de Mai.

Mai ții minte când ne-am ținut prima dată de mână? Eram atât de emoționați! Era iarna. Ger. Ne transpirau palmele și ne era frig la amândoi și nu voiam să îți las mâna niciodată. Nu puteam să o fac. Nu după ce cunoscusem senzația mâinii tale într-a mea. Nimic nu ar mai fi fost la fel dacă ți-aș fi dat drumul atunci și drumul ar fi fost atât de greu, atât de pustiu.

M-ai ținut de mână până acasă și tot drumul am simțit că aș putea să îmi petrec toată viața tinându-te de mână și aș fi fost fericită. Atât de fericită…! Când am ajuns la poarta casei m-ai sărutat și am simțit cum mi-ai luat sufletul cu totul si mi s-a făcut frica. Aproape că am fugit, însă picioarele mele erau înțepenite acolo, în acel moment perfect, fără sfârșit, fără moarte.

M-ai sarutat timp de câteva minute. Nu voiam să mă desprind din sărutul acela atât de pur. Totuși tu ai făcut-o. Am deschis ochii și ți-am văzut buzele roșii și umflate și ochii încă închiși. Zâmbetul mic de pe față m-a făcut să vreau să te sărut din nou, însă ai deschis ochii și ți-am văzut sclipirea din ochi. Aș fi vrut să fi putut fura sclipirea aceea, să fie doar a mea. Să nu o mai vadă nimeni. Mi-ai mângaiat fața și mi-ai lăsat un sărut pe frunte și ai plecat cu aceiași pași săltați cu care ai venit.

Iubite, mai știi când mă înveleai în dragoste? Când nopțile erau nesfârșite și întunericul era secretul nostru. Lumea era a noastră. Eram invincibili. Doi eroi dintr-o poveste cu final neclar. Doi copiii neînfricați.

Sfârșitul a venit prea repede și a măturat tot în calea lui, ca o tornadă. Știi, iubite, tricoul pe care l-ai uitat la mine in dulap? Încă îl am… Dar nu mai miroase a tine și e mai dureros decât atunci când o făcea.

Ai plecat și m-ai lăsat singură pe lume, singură cu vântul si cu Calul Alb. Ți-l amintești? Calul Alb pe care îl călăream înspre visele noastre. Acum nu mai e Alb. Are pete negre și se mișcă greu. Obosește repede și se poticnește des. A imbătrânit, iubitule…

Și la fel am făcut și noi. Am îmbătrânit și am lăsat în urma lumea noastră invincibilă. Sunt tare obosită. Sunt obosită să nu te simt, să nu-ți miros parfumul cu care te dădeai în fiecare dimineață. Am obosit ca perna ta să nu mai aiba forma și căldura corpului tău. Am obosit să-mi fie frig si să nu găsesc căldura. Am obosit să simt greutatea lumii apăsându-mă. Unde ești să ridici întreaga lume de pe umerii mei? Lumea era atât de ușoară când zburdam cu tine pe pajiști de vise și speranțe.

Am obosit.

De ce-ai plecat, iubite…?

Leave a Reply

