Magia Crăciunului sau ce înseamnă această sărbătoare pentru mine


10264317_1074106569275956_400180780946930442_nCrăciunul a fost întotdeauna perioada mea favorită din an. Am adorat mereu luminițele de Crăciun, bradul, măncarea (!), cadourile, cântecele de Crăciun, vacanța și adunările de familie. Bineînțeles, când eram mică, așteptam Crăciunul doar pentru cadourile și pentru banii pe care aveam să le primesc. Îmi plăceau și decorațiunile și faptul că nu trebuia să mă duc la școală, însă cam asta înseamna Crăciunul pentru mine. Acum, la 17 ani, însemnătatea acestei sărbători s-a schimbat complet pentru mine.

Continui să mă bucur de decorațiuni. Ziua de 1 Decembrie este rezervată strict decorațiunilor și bradului de Crăciun. Practic, pe 1 Decembrie intru în atmosfera de sărbători. Apoi, aproape de 25 Decembrie, eu și părinții mei avem o zi în care mergem la cumpărături și achiziționăm globulețe noi sau tot felul de decorațiuni care mai de care mai interesante și mai drăguțe.

Ador, de asemenea, cadourile. Chiar dacă atunci când eram mică cadoul conta, acum mă interesează doar faptul că cineva s-a gândit la mine. Nu mă interesează ce este în interiorul acelui ambalaj, pentru mine gândul contează. Bine, acum dacă este vreo carte, nu am să zic nu.

Îmi plac cumpărăturile de Crăciun foarte mult. Îmi place spiritul, agitația și căutarea unui cadou perfect. Îmi place să învelesc cadouri și să le pun sub brad, chiar dacă trebuie să aștept până pe 24 seara să le deschid.

Îmi plac și cântecele de Crăciun. Îmi place să intru într-un magazin și să aud colinde. În combinație cu căldura, decorațiunile și forfota, colindele mă pun într-o stare foarte bună, chiar dacă au trecut câțiva ani de când nu m-am mai dus la colindat. Dacă stau bine să mă gândesc, nu mi-a plăcut niciodată să mă duc să colind. Mi-a fost întotdeauna rușine să bat la uși și să cânt pentru niște bani sau niște dulciuri. Cel mai des mă duceam la rude și la profesori, dar niciodată la străini. Îmi aduc aminte că într-un an m-am dus la colindat prin tot orașul cu niște colegi de la școală. Eram trei viori și o vocea și am impresionat multă lume. Ah, și-acu, îmi aduc aminte câte cărți mi-am luat din acei bani!

Însă aceste lucruri nu mai contează la fel de mult. Da, sunt importante. Crăciunul nu ar mai fi la fel fără o ciocolată caldă în pijamale sau un cadou micuț sub brad. Mai rău ar fi, totuși, dacă de Crăciun nu aș fi acasă, lângă cei dragi. În momentul acesta, pentru mine foarte important este ca de sărbători să fiu acasă cu ai mei, să petrecem clipe frumoase împreună, din care să mă hrănesc atunci când voi fi mai mare și nu voi mai putea ajunge acasă pentru câteva zile în Decembrie.

Crăciunul pentru mine nu reprezintă o sărbătoare religioasă. Nu sunt deloc religioasă. Voi recunoaște că însemnătate religioasă nu are nici o importanță pentru mine și puteți să vă dați ochii peste cap cât vreți. Pentru mine, Crăciunul este o sărbătoare care trebuie trăită și savurată pentru lucrurile mici și pentru timpul petrecut împreună cu cei dragi.

Asta contează acum cel mai mult pentru mine și asta mă face să îmi amintesc cu drag de Crăciun. Familia, clipele frumoase, în care stăm toți adunați în jurul focului, spunând glume sau urmărind o emisiune sau vreun film. Eventual cu niște castane coapte sau niște ceai.

Pentru mine Crăciunul înseamnă râsetele împărtășite cu ai mei, genul ăla de râset care te face să te doară burta și obrajii. Crăciunul înseamnă frig, pijamalele purtate toată ziua, cărțile bune, mâncarea pe care aș vrea să o fac împreună cu mama dar nu am timp. Crăciunul sunt cântecele pe care le țipăm complet sub ton cu tata, la petrecerile pe care le dăm așa, dintr-o dată, doar pentru că ne-a trăznit ideea de a face o petrecere. Crăciunul sunt amintirile mamei și al tatălui, e plapuma călduroasă, e învățatul și studiuatul de care nu am chef de nici o culoare. Sunt plimbările prin frig cu familia sau cu alte persoane importante din viața mea. Sunt nopțile târzii în care citesc prea mult sau mă uit la prea multe episoade din ultimul serial de care am devenit obsedată. Este ciocolata caldă băută într-un magazin călduros cu niște ochi ciocolatii și muzica dată la maxim în căști la ora patru dimineață, după ce am terminat cea mai tare carte din viața mea. Sunt momentele în care pot să stau și să pierd vremea pe YouTube, uitându-mă la interviuri cu artiștii mei preferați. Sunt diminețile târzii, când îmi bate soarele în față și vine câinele meu și mă linge pe toată fața ca să mă trezesc. Crăciunul este și zăpada de pe blog, dar și postările care se întețesc și devin mai clare și mai… inspirate.

Cred că la ora actuală, cel mai important lucru în viața mea este să adun cât mai multe experiențe și amintiri, pe care mai târziu să le folosesc în muzica mea și în arta mea. Sunt la vârsta la care mă maturizez și îmi formez o personalitate, iar pentru mine este foarte important este să am cât mai multe experiențe din care să pot învăța câte ceva. Crăciunul este o perioadă care mie îmi aduce și experiențe frumoase, și amintiri de neprețuit, dar îmi aduce și un lucru pe care nu îl am foarte des: liniștea. Aceste două săptămâni în care lumea e mai frumoasă, timpul pare că stă pe loc și totuși fuge prea repede, dar îmi oferă și timp de răgaz. În vacanța de Crăciun îmi place să studiez cât mai mult posibil, dar îmi place și să mă odihnesc. O iau mai ușor și îmi permit și clipe de liniște și leneveală. E foarte important pentru mine să mă odihnesc și să îmi reîncarc batariile, având în vedere că lunile ce vor urma vor fi infernale pentru mine.

Crăciunul este tot ce este frumos. Aceste sărbători au scopul de a ne face să ne simțim mai bine și să fim mai buni. Nu sunt de acord cu ideea că de Crăciun trebuie să fim mai buni, însă are și asta frumosul ei. Ar trebui să fim tot timpul mai buni, dar bănuiesc că această perioadă nu ar mai fi la fel de frumoasă dacă lumea nu ar fi mai calmă și mai pașnică ca în restul timpului.

Sfatul meu este ca de sărbători să vă bucurați de tot ce este frumos în viața voastră. Ar trebui să vă bucurați până și de unchiul ăla puțin nebun, care bea un pic cam mult la fiecare întrunire de familie. Bucurați-vă și de momentele acestea, pentru că vor trece înainte de a vă da seama.

Nu mai petreceți sărbătorile în felul în care credeți că ceilalți ar vrea să le petreceți. Petreceți-le în așa fel încât să fiți voi fericiți. Citiți mult, orice vreți, discutați cu familia, adunați-vă în jurul mesii, mâncați mult, mai mult decât puteți, fără a vă gândi la la caloriile în plus. Bucurați-vă de muzica bună, dansați cât vă țin picioarele, țipați dacă vreți. Fiți cu cei dragi, vorbiți cu lume cu care nu ați mai vorbit de mult timp. Nu lăsați lucruri nerezolvate. Nu țineți cont de regulile altora, țineți cont doar de regulile voastre. Râdeți până vă dau lacrimile, schimbați cadouri micuțe cu cei dragi, depănați amintiri. Faceți orice, numai fiți fericiți. Fiți frumoși, luminoși, fericiți.

Crăciun fericit!

10308313_1074106289275984_693973574475642147_n

 

Leave a Reply

