Recomandarea săptămânii – Melodiile de-o vară


Acum că sunt în vacanță și am un oarecare timp liber (nu prea mult, că nu e timp de pierdut!) îmi permit să îmi înșir fiecare idee care îmi vine pe acest blog. Pentru că e Crăciun și vacanță și vreau să fac ce îmi spune inima că trebuie să fac, iar în momentul acesta inima mea îmi spune că trebuie neapărat să vă fac această recomandare.

Zilele trecute stăteam și citeam ascultând muzică. Pe telefonul meu am aproape 200 de melodii, din aproape fiecare gen posibil: rock, pop, clasică, indie, alternative. Am obiceiul de a îmi downloada pe telefon fiecare melodie care îmi place sau care înseamnă ceva pentru mine. Așa că telefonul meu este plin de melodii pe care le ascultam iarna trecută sau pe un șezlong pe o plajă dragă mie. Eventual și într-un aeroport, atunci când îmi tremurau mâinile de emoție că trebuia să mă urc în avion.

Întâmplarea a făcut ca atunci când citeam și ascultam muzică zilele trecute, telefonul meu să aleagă o melodie pe care o ascultam vara trecută în autobuz, pe stradă, în pat, seara târziu, pe plajă. Melodia aceea a fost, practic, soundtrack-ul verii 2015.

De vreme ce nu am mai ascultat-o de ceva timp, atunci când am auzit-o, am lăsat cartea la o parte și am căzut într-o melancolie extraordinar de plăcută. Stăteam înfofolită în pat și ascultam melodia aceea, iar în minte îmi treceau toate momentele frumoase pe care le-am petrecut ascultând melodia aceea. Călătoria la Atena cu Nely, ziua mea de naștere, vizita rudelor din România, toate cumpărăturile pe care le-am făcut cu mama, ieșirile în oraș cu ea, vizitele la tata la muncă, zilele în care stăteam toată ziua pe plajă, citind o carte bună și arzându-mă la soare. Mi-am amintit de toate ceaiurile băute, de toate țigările fumate, de toată mâncarea mâncată, de toate hainele și cărțile achiziționate. Mi-am amintit de diminețile târzii, de transpirația care mă trecea când studiam Paganini, de senzația pe care o aveam când intram în apă într-o zi mult prea călduroasă. Mi-am adus aminte de senzația de libertate care m-a încercat toată vara și de felul în care vara aceasta m-a ajutat să mă maturizez.

După ce melodia s-a încheiat, am avut o stare extraordinar de bună pentru tot restul zilei. Parcă era vară din nou și totul era posibil. Parcă mi se încărcaseră toate bateriile și vara era foarte aproape. Fredonam melodia prin casă și totul era mai bine.

Astfel, mi-am dat seama cât de importantă este muzica pentru starea mea de bine. În general, muzica mă face să mă simt mult mai bine. Îmi dă o stare de bine și mă face să mă simt ca și cum lumea este a mea. Însă atunci când ascult o melodie pe care o ascultam într-un moment al vieții mele, sentimentul este încă și mai genial. Parcă retrăiesc acele momente și totodată și fericirea pe care o simțeam atunci. Și, oricât de tristă aș fi, o melodie de genul ăsta îmi ridică spiritul și îmi dă foarte multă voie bună.

Aceasta este recomandarea mea de săptămâna asta, copii. Să vă înconjurați mereu de muzică. Să ascultați mereu muzica. Muzica păstrează amintiri, sentimente și senzații pe care le readuce la viață de fiecare dată când o ascultăm. Este foarte important ca viața voastră să aibă un soundtrack frumos, unul care să vă facă să zâmbiți din tot sufletul.

Mai ales vara. Vara trebuie să ascultați mereu muzică, astfel încât muzica să păstreze căldura verii și să aveți acces la ea oricând. Dacă veți avea mereu o coloană sonoră bună, veți avea mereu acces la amintirile dragi vouă și la sentimentele frumoase. Asigurați-vă că vara v-o petreceți ascultând muzică bună. Astfel vara va fi vie în inima voastră chiar și iarna. Căldura acelor amintiri vă va ține de cald chiar și când afară sunt -10 grade. 🙂

Pentru că este Ajunul Crăciunului, nu vă mai țin ocupați cu recomandările mele. Să vă bucurați de muzică, atât vă mai spun.

Iar dacă sunteți curioși de cele două melodii care îmi amintesc de vara anului 2015 în cea mai mare măsură, este vorba de Cool for the summer a lui Demi Lovato și Often de la The Weeknd. Dacă vreți să le ascultați și voi și vă aduceți aminte de vara ce a trecut, vi le las mai jos.

Enjoy!


Voi aveți melodii care vă aduc anumite amintiri plăcute la suprafață? 🙂

Leave a Reply

