Cele mai bune 10 cărți pe care le-am citit în 2015


Mai sunt mai puțin de 12 ore până intrăm în noul an. Întreaga omenire trage linia și se gândește la realizările din anul ce își face bagajele și se pregătește să plece. Eu v-am spus cum a fost anul meu ieri, în această postare. Astăzi, a venit timpul să intru pe GoodReads și să văd cum a arătat anul meu în materie de cărți. După o scurtă evaluare, am realizat că 2015 a fost un an foarte bun în privința lecturii.

Site-ul Goodreads îmi spune că am citit 57 de cărți din 40. Sinceră să fiu, nici nu știu când și cum. Anul acesta a fost foarte aglomerat, cu multe activități și mult de invățat. Se pare, totuși că mereu găsesc timp să citesc. Printre pauzele de repetiție, atunci când sunt în autobuz, în pauzele de la școală sau înainte să mă culc. Mă bucură foarte mult că reușesc să îmi fac timp și pentru literatură, dar și mai mult mă bucură cărțile pe care le-am citit.

Anul 2015 a fost un an în care am descoperit că gusturile mele literare s-au schimbat. Citesc diferite genuri, dar literatura contemporană tronează în topul preferințelor mele. Anul acesta l-am descoperit pe Murakami, care a devenit rapid autorul meu preferat. Am citit și câteva cărți clasice, printre care și Frankentein, care mi-a plăcut la nebunie. Am citit și câteva cărți pe care vroiam să le citesc de foarte mult timp, iar asta mă bucură foarte mult. În general, în 2015 am încercat să îmi descopăr preferințele literare și să încerc să citesc câte ceva din orice îmi este recomandat. De-asta am citit Bukowski, Orwell, Coelho, D.H. Lawrence, Hemingway. Am citit și fantasy, am dat gata și câteva serii pe care le aveam de mult în plan și am descoperit mulți autori contemporani care merită aprecerea cititorilor. A fost un an extraordinar de bun în materie de cărți, iar asta mă bucură extrem de mult.

Cu chiu, cu vai, am realizat topul celor 10 cărți care mi-au plăcut cel mai mult anul acesta. Grea misiune! Însă am reușit, iar topul meu arată așa:

10. Umbra vântului – Carlos Ruiz Zafon

umbra vantului

Umbra vântului este cartea cu care închei anul 2015. Deși încă nu am terminat-o, asta nu mă oprește din a include această carte în lista celor mai bune cărți pe care le-am citit în 2015. Cartea aceasta este pur și simplu genială! Are o poveste incredibilă, personaje pe care pur și simplu le adori, iar stilul autorului este superb. Nu vă pot spune cât de îndrăgostită sunt în acest moment de această carte!

9. Fata din tren – Paula Hawkins

fata din tren

Fata din tren a fost genul acela de carte care pur și simplu m-a obsedat timp de săptămâni întregi. Povestea este atât de captivantă și de bine scrisă, încât te urmărește mult timp după ce o termini. Mi-au plăcut mult și personajele și cred că aceasta este una dintre cărțile thriller pe care toată lumea ar trebui să le citească.

8. Tuturor băieților pe care i-am iubit – Jenny Han

tuturor baietilor pe care iam iubit

 

Cartea aceasta m-a vrăjit încă de la primele pagini. Povestea Larei Jean mi s-a părut extraordinar de drăguță și foarte bine scrisă, cu personaje în care m-am putut regăsi și intrigă foarte captivantă. Aș reciti această carte oricând, atât de mult mi-a plăcut!

7. Landline – Rainbow Rowell

landline

Nu aveam cum să nu o includ pe Rainbow în acest top. Cărțile ei mă fac mereu să simt că lumea este un loc mai bun. Povestea din Landline a fost foarte emoționantă și romantică, iar personajele au fost atât de reale și de normale, încât nu am putut să nu mă îndrăgostesc de ele. Recomand cu dragă inimă!

6. The Unbecoming of Mara Dyer – Michelle Hodkin

the unbecoming of mara dyer

The Unbecoming of Mara Dyer este una dintre cărțile care m-au ținut captivă între paginile ei pentru zile întregi. Am citit întreaga serie în doar două săptămâni, dar prima carte a fost cu siguranță preferata mea. M-a captivat extraordinar de mult, mi-a plăcut mult povestea specială, iar personajele au fost exact pe placul meu.

5. Pădurea norvegiană – Haruki Murakami

padurea norvegiana

Pădurea norvegiană a fost cartea care m-a introdus în minunata lume a cărților lui Murakami. Îmi aduc aminte și acum momentul în care am realizat că Murakami îmi face inima de cititoare să bată mai tare. Poveștile lui mă fac întotdeauna să vreau să experimentez lumea în lung și în lat, iar Pădurea norvegiană a avut un efect ciudat asupra mea. M-a făcut să mă îndrăgostesc… de lume, de cărți, de viață. Recomand cu mare drag cărțile lui Murakami, dar în special Pădurea Norvegiană!

4. Forbidden – Tabitha Suzuma

Forbidden

Cartea asta. Doamne. De fiecare dată când mă gândesc la ea, simt că inima mea este frântă. Am citit-o pe nerăsuflate la începutul toamnei și sunt sigură că va fi una dintre cărțile pe care mi le voi aminti mereu. Povestea m-a emoționat atât de mult… A fost atât de frumoasă, dar și atât de tristă! Iar sfârșitul… of, sfârșitul! Printre puținele cărți la care am plâns.

3. Exerciții de echilibru – Tudor Chirilă 

exercitii de echilibru

Am citit această carte destul de recent și deși nu este o carte tocmai normală, a devenit una dintre cărțile mele preferate. Am adorat stilul lui Chirilă, mi-au plăcut poveștile lui și felul de a privi viața și lumea aceasta. Mă voi uita mereu cu un zâmbet la săptămâna pe care am petrecut-o cu Chirilă și cartea lui, care mi-a inspirat atât de multe emoșii frumoase! Recomand!

2. Jurnalul Annei Frank – Anna Frank

jurnalul-annei-frank-12-iunie-1942---1-august-1944_1_fullsize

Jurnalul Annei Frank a fost cartea pe care am vrut mereu să o citesc. 2015 a fost anul care mi-a oferit ocazia de o citi și nici nu vă imaginați cât de mult mă bucur că am reușit în sfârșit să o fac. Cartea aceasta este o mărturie vie că sufletele artistice nu au vârstă și nu pot și omorâte. Jurnalul Annei va fi mereu o carte care va spune adevărul despre viață, despre omenie și despre război. O poveste atât de emoșionantă, încât nu ai cum să nu verși câteva lacrimi. Trebuie neapărat citită!

1. 1984 – George Orwell

1984

1984 este cartea care mi-a schimbat viziunea asupra omenirii noastre. Citind cartea scrisă de Orwell, pur și simplu simțeam că sunt mereu urmărită de cineva sau de ceva. Mă simțeam paranoică și nu aveam încredere în nimeni și nimic. Personal, ador cărțile care îmi bagă frica în oase, iar Orwell face o treabă excelentă în această privință. M-a uimit foarte mult și faptul că Orwell a prevăzut multe dintre lucrurile care se întâmplă acum în societatea noastră. 1984 este cu siguranță o carte pe care toată lumea trebuie să o citească.

Ei bine, dragilor, acestea sunt cele mai bune 10 cărți pe care le-am citit eu în 2015. A fost un an bun, cu siguranță! Sper ca anul ce bate la ușă să fie și mai bun, cu cât mai multe cărți citite!

Voi câte cărți ați citit anul acesta și care au fost cele mai bune cărți pe care le-ați citit? Aștept topurile voastre în comentarii! xo

10 thoughts on “Cele mai bune 10 cărți pe care le-am citit în 2015

  1. Din lista ta am citit 1948 de Orwell, care a fort in topul meu in acel an. Am si vreau sa citesc Fata din tren si Carlos Ruiz Zafon cu trilogia sa. Iar Tabita Suzuma e pe lista de dorinte (a aparut cartea in limba romana sau ai citit-o in engleza?).

    Eu am reusit sa citesc 59 de carti anul acesta, dar n-am facut inca top 10. Nici nu stiu daca il voi face. Dar mai este timp, nu?

    Sa ai un an nou bun si plin de carti frumoase!

    Like

    1. Mulțumesc! Îți urez un an bun și ție! 🙂

      Cred că este imposibil să citești 1984 și să nu fie în top. Cartea e pur și simplu genială!

      ”Forbidden” nu a apărut încă în română și din câte știu nu există planuri să apară încă. Eu am citit-o în engleză. Sper, totuși, să apară cât mai repede și în România. Merită.

      Liked by 1 person

  2. “Umbra vântului ” rămâne pentru mine numărul unu, incontestabil, oricâte cărți foarte bune aș citi. De ce? Ca să răspund în cuvintele lui Zafon, ““Few things leave a deeper mark on the reader, than the first book that finds its way to his heart.”
    xoxo

    Like

Leave a Reply

