15 semne că ești un cititor înrăit


I-love-books

… și că probabil ești obsedat/ă de cărți.

Dacă te afli aici, înseamnă că titlul acestui articol te-a atras, deci probabil că știi deja că ești un cititor înrăit și că nu poți trăi fără cărți. Același lucru o știu și cei din jurul tău, pentru că cititorii înrăiți se deosebesc prin câteva caracteristici aparte față de oamenii care nu citesc.  Bineînțeles, cartea pe care o avem în geantă mereu ne dă de gol de fiecare dată, însă există foarte multe semne care să te asigure că ești, într-adevăr, un cititor înrăit. Am ales 15 dintre semnele care demonstrează faptul că ești obsedat de cărți și le-am pus pe toate într-un singur loc, în caz că ai îndoieli.

  1. Cumperi cărți fără discernământ, chiar și când buzunarul nu ți-o permite

Atunci când treci pe lângă o librărie, nu te poți abține să nu intri un pic și să îți lași ultimii bani pe stiva de cărți pe care de-abia o poți căra acasă. Asta în condițiile în care ieri ți-a ajuns comanda de cinci cărți de pe Bookdepository…

  1. Te îndrăgostești ușor de personaje fictive

Nu sunt rare dățile în care ai avut sentimente reale pentru un personaj fictiv. Chiar dacă știi că este un personaj fictiv, care nu există, nu te poți abține să nu ai fluturi în stomac când te gândești la cât de perfect/ă este. Ca să nu mai vorbesc despre tristețea care te cuprinde atunci când realizezi că relația perfectă din capul tău nu va deveni niciodată realitate, pentru că… este un personaj fictiv.

  1. Casa îți este plină până la refuz de cărți, iar jumătate din ele sunt necitite

Fiecare centimentru din casa ta este acoperit de cărți. Ai vreo trei biblioteci pline ochi cu romane, încă vreo două rafturi improvizate, încă trei cutii cu cărți în beci, deci ești înconjurată de cărți. Cu toate acestea, ai citit doar 20% din cărțile pe care le ai în bibliotecă. Ca să nu mai vorbim despre eReader-ul tău care are vreo 500 de cărți digitale… Și totuși, niciodată nu știi ce să citești!

  1. Ai întotdeauna o carte la tine, în orice situație socială

Înainte de a pleca din casă ai grijă să îți pui o carte în geantă, chiar dacă știi că cel mai probabil nu vei avea posibilitatea de a citi. Până la urmă, cine se duce la ziua prietenei cele mai bune ca să citească? Cu toate astea, romanul pe care îl citești merge întotdeauna cu tine, pentru că nu se știe niciodată când te poate salva dintr-o situație socială penibilă.

  1. Te refugiezi în cărți atunci când realitatea devine anostă

Cărțile vor reprezenta mereu o modalitate de a uita de noi. Ele ne oferă posibilitatea de a călători spre locuri fantastice, de a petrece timp cu pesoane incredibile și de a avea experiențe magice. Astfel, de fiecare dată când viața noastră ia o întorsătură nu tocmai bună, ne refugiem în lumea cărților și asta ne face să ne simțim mai bine.

  1. Nu îți este rușine să plângi în public din cauza unei cărți

Nu ți s-a întâmplat niciodată să fii în autobuz sau în orice loc public și să citești o carte atât de bună și deodată, personajul tău preferat să moară? Dacă da, probabil că știi deja că lacrimile nu țin cont de faptul că tu ești în public și că nu, nu prea poți plânge. Dar pe tine nici nu te interesează, pentru că personajul tău preferat a murit sau sfârșitul ăla este sfâșietor!

  1. Inima îți bate mai tare atunci când vezi o persoană citind

Nu de puține ori mi s-a întâmplat să văd o persoană pe stradă și să simt că inima mea bate mai tare sau că zâmbesc fără să vreau. Prima mea reacție este să încerc să aflu ce carte citește persoana respectivă. Mai apoi, am tendința de a mă duce să vorbesc cu ei, dar niciodată nu o fac. Însă nimic nu se compară cu sentimentul pe care îl am atunci când sunt în autobuz citind și văd o altă persoană făcând același lucru.

  1. Citești în orice moment posibil, chiar și când nu ar trebui

Din cauza programului foarte aglomerat pe care îl ai, încerci să strecori câteva minute de lectură oricând, neținând cont de unde te aflii și cu cine. Astfel, citești peste tot, chiar și unde și când nu ar trebui. Spre exemplu la școală, în pauze, la masă, într-un bar când discuția prietenilor te plictisește…

  1. Librăria este o a doua casă12079520_1038518132834800_6197307878959016552_n

Nu există dată în care să nu treci pe lângă librărie și să nu intri, să mai arunci un ochi la noile cărți de pe rafturi. Personalul te cunoaște deja, știe ce citești și știe și cum te cheamă. Tu, la rându-ți, cunoști fiecare colțișor al librăriei și aproape că poți spune unde se află o anumită carte. Petreci atât de mult timp în această librărie, încât te simți ca la tine acasă, înconjurat/ă de prieteni buni.

  1. Ai pierdut stația de autobuz din cauză că erai prea captivat/ă de o carte

Dacă mergi în mod constant cu autobuzul, sunt sigură că citești de fiecare dată când trebuie să ajungi undeva cu un mijloc de transport în comun. Până la urmă, de ce ai pierde timpul acesta prețios? Pericolul este că unele cărți sunt atât de captivante, încât te fac să uiți de tine și să trebuiască să mai mergi câteva stații până să realizezi că stația ta a trecut de mult…

  1. Sâmbetele sunt dedicate cărților

În timp ce Sâmbăta seara toți prietenii tăi își fac planuri și se gândesc la toate barurile pe care vor să le viziteze, tu te gândești la toate cărțile pe care ai vrea să le citești în weekend-ul ce are să vină. După o săptămână obositoare, Sâmbăta seara preferi să o petreci relaxându-te cu o carte bună și o cească sau două de ceai.

  1. Adori mirosul de cărți

Nimic nu se compară cu mirosul cărților. Noi, vechi, citite, necitite, cărțile au cel mai frumos miros. Miros de hârtie, cerneală, povești, cuvinte, magie…

  1. Adori și urăști în același timp ecranizările la cărțile preferate

În momentul în care apare știrea că una dintre cărțile tale preferate va fi ecranizate, ai un sentiment de exaltare. În sfârșit vei vedea personajele tale preferate în realitate! Și scena aceea, abia aștepți să o vezi! Însă teama că filmul nu va fi bun și că îți va distruge carte preferată nu te lasă să te bucuri cu adevărat.

  1. Primul lucru pe care îl pui în bagaj este tancul cu cărți pe care vrei să-l citești

Atunci când pleci în vacanță, jumătate din bagajul tău este plin ochi cu cărți. Până la urmă, este vacanța pe care ai așteptat-o atât de mult și vrei să te bucuri la maxim de ea. Asta implică și câteva cărți pe care ai vrut să le citești de mult timp… Ce mai contează alte lucruri necesare, cărți să fie!

  1. Lista de cărți pe care vrei să le citești crește în fiecare zi

Chiar dacă lista ta de cărți pe care vrei să le citești conține aproximativ 200 de cărți, adaugi o nouă carte (sau mai multe) în fiecare zi. Asta în condițiile în care știi că nu vei ajunge niciodată să le citești, dar ce mai contează?

Ei bine, dragi cititori, dacă v-ați dat seama că ”suferiți” de aceste simptome, este clar că sunteți că sunteți cititori înrăiți. Dacă acesta este cazul vostru și v-ați regăsit în situațiile de mai sus, aștept comentariile voastre! J

tumblr_nm3hd3QjX31swiwrxo1_540

24 thoughts on “15 semne că ești un cititor înrăit

  1. Foarte interesanta chesti asta :)) ma declar bolnav. Sper sa nu ne tratam niciodata. Trebuie sa avem grija sa nu luam medicamentele pe care ni le dau astia cum ar fi televizor/telefon/petreceri :)) sa ramanem unitit si nu or sa ne faca rau :))
    Ce m-a luat valul… Misto articol, felicitarile mele 😉

    Like

  2. Foarte tare articolul…caracterizarea mea 100%…tocmai am achizitionat o biblioteca noua…abia astept sa o umplu

    Like

  3. Ce drăguț! Da, mă regăsesc! Purul adevăr despre cititori, hehe!
    Am început să îți citesc blogul și mi se pare așaaaa interesant! Pot spune că mă regăsesc aici, la tine, pentru că și eu sunt o iubitoare de cărți șiiiiii… o pianistă! Ce zici, ne vedem la un concert? 😀
    Pupici și spor la lecturi frumoase!

    Like

    1. Bun venit pe blog! Mă bucur că te regăsești și că îți place blogul. Sper să continui să îl citești!
      Și da, vedem noi cum facem cu concertul acela! 😉 xo!

      Like

  4. Haha, cât de tare e articolul! Doamne, acum câteva zile mi-am dat și eu seama că în fiecare zi trebuie să am o carte la mine. Fix când am zis “Eh, azi nu-mi mai iau carte la liceu, că n-am ore în care să-mi permit să citesc”, am avut ba oră liberă, ba i-a ascultat profu` pe ceilalți colegi.. :)) Și eu stăteam acolo și mă gândeam oare ce se mai întâmplă în carte. Ieri era să iau și un 2 că citeam în timpul orei de fizică, dar asta e..totul pentru cărți! :))
    Te îmbrățișez cu drag! >:D<

    Like

    1. Merci! Sa stii ca asa pateam si eu inainte, pana sa imi dau seama ca trebuie sa am mereu o carte cu mine. Singura data cand nu mi-am luat cartea la mine a fost cand am iesit la o intalnire, dar si-atunci m-am intrebat de ce nu am pus-o in geanta sa citesc pe autobuz. :))
      xo!

      Like

  5. Eu mă aflu, tu te afli. Cu un singur “i”. În condițiile astea, nu am reuşit să citesc mai departe de al doilea rând. Dacă tot ne plac cărțile, măcar hai să învățăm din ele să scriem corect! 🙂

    Like

    1. Îmi cer scuze pentru o greșeală pe care am făcut-o din neatenție. Având în vedere că aceasta este singura greșeală din articol, mi se pare un pic exagerat să spui că nu poți citi articolul. Greșelile se mai fac și din neatenție, nu neapărat că nu știm să scriem! 😉

      Like

      1. Da, cu majoritatea ideilor rezonez si eu si imi place mult cum le-ai spus. Felicitari! 🙂 Iti mai atrag, totusi, atentia, sperand sa nu te superi, ca este aceeasi greseala (“aflii” cu doi “i” in loc de unul) la punctul 8. Si, niste mici probleme in formulari: in primul rand, o greseala extrem de des intalnita este dubla negatie in situatia “nu am putut sa ma abtin sa nu….” , iar deductia logica este ca nu m-am abtinut sa NU intru in librarie, deci nu am intrat. Daca nu m-as fi abtinut sa intru in librarie (deci nu m-as fi abtinut de la a intra in librarie), atunci as fi intrat. Repet, este o greseala extrem de frecventa si de promovata, din pacate. In al doilea rand, adjectivul “perfect” nu are grad de comparatie. Din nou te rog sa nu te superi pentru minorele-mi remarci, scrii prea bine ca sa faci greseli! 🙂 Si imi plac si mie atat de mult cartile, incat mi se pare ca e pacat ca cineva sa scrie elogios despre citit si sa faca greseli. (Imi asum lipsa diacriticelor din mesaj si imi cer scuze pentru ea)
        Numai bine! 🙂

        Like

      2. Andra, îți mulțumesc din suflet pentru ajutor. Sincer. Este adevărat că fac greșeli, din grabă, neatenție și pentru că mi se amestecă în cap toate limbile pe care le vorbesc. Nu este o scuză, știu! Încerc să corectez cât mai mult un articol înainte de a-l posta, dar mai sunt și lucruri care ămi scapă. De-asta apreciez cititorii care mă trag de mânecă. Voi cine cont de sfaturile tale! Merci din nou. 🙂

        Like

Leave a Reply

