Recenzie: ”Cioburi de stele” de Amie Kaufman & Meagan Spooner


cioburi de stele

Detalii tehnice:

Autor: Amie Kaufman, Meagan Spooner

Nr. de pagini: 480

Titlul original: These Broken Stars

Limba originală: engleză
Traducere de: Luminiţa Gavrilă
Anul apariţiei: 2014

Format: 130 x 200 mm, paperback cu supracopertă

Cartea poate fi achiziționată de pe site-ul librăriei online Librex, cărora le mulțumesc că mi-au oferit această carte pentru recenzie.

Recenzie:

Cioburi de stele” este cartea despre care toată lumea vorbea anul trecut. La puțin timp după lansare, cartea prinsese atât de bine, încât toți prietenii mei cititori mi-o recomandau. Din cauza aceasta, dar și pentru că îmi plac poveștile de dragoste anormale, am decis să o citesc și eu.

Deși începutul cărții m-a făcut să am anumite reticențe față de carte, acum că am terminat-o pot spune că nu regret decizia de a o citi. Chiar dacă nu se numără printre cărțile mele preferate, „Cioburi de stele” este o carte bună, care mi-a plăcut și pe care o recomand cu dragă inimă.

Amie Kaufman și Meagan Spooner aduc o premiză unică în lumea cărților. Mă înclin în fața ideilor lor unice, care mi-au oferit șansa de a călători în spațiu alături de două personaje speciale. Ideea cărții mi-a plăcut cel mai mult.

Acțiunea cărții se petrece în galaxie, pe o navă spațială de lux. Galaxia este complet diferită de cea pe care o cunoaștem noi. De fapt, autoarele transformă tot ce cunoaștem noi despre lume în cu totul altceva. Cele două personaje principale, Traver și Lilac, fac parte din această lume străină cititorilor. Totodată, ei doi fac parte din două lumi complet diferite. Datorită unui accident tragic, aceștia ajung să fie prinși pe o planetă ciudată, fără nici o modalitate de a se întoarce acasă. Împreună, cei doi trebuie să găsească un mod de a suprviețui până când vor fi salvați. Ei întâmpină multe dificultăți, cele mai mari fiind diferențele dintre ei, care intervin de multe ori între ei și le fac misiunea de a supraviețui mult mai grea.

Așa cum am spus, povestea mi s-a părut foarte originală, destul de bine scrisă, însă nu extraordinar de convingătoare. Pe mine povestea nu m-a convins, iar ideea galaxiei mi s-a părut destul de slab dezvoltată. Nu prea am înțeles cum ”funcționează” lumea lui Lilian și mi-ar fi plăcut ca autoarele să se concentreze mai mult pe partea această. Însă mi-a plăcut foarte mult ideea.

Pe de cealaltă parte, personajele sunt extraordinar de bine conturate. Diferențele dintre Traver și Lilian sunt extrem de bine evidențiate, iar caracteristicile lor sunt foarte puternice și convingătoare. Evoluția celor două personaje pe parcursul cărții este normală și se bazează pe situațiile prin care aceștia trec, lucru ce a oferit cărții o doză de realism necesară.

Pe parcursul cărții, autoarele au grijă să ofere cititorului indicii despre trecuturile personajele și despre traumele prin care aceștia au trecut. Astfel, înțelegi mult mai bine motivele din spatele acțiunilor lor, iar asta îi face să pară mult mai reali, mai umani. De asemenea, aceste indicii intrigă cititorul.

Ritmul cărții este ușor lent la început, însă intriga devine din ce în ce mai palpitantă pe măsură ce acțiunea înaintează și devine mai complicată. Spre sfârșitul cărții, cititorul este atât de implicat în acțiune, încât poate simți emoțiile personajelor. Citind ultimele capitole, am simțit disperarea lui Traver, dar și lipsa de speranță a lui Liliac.

Povestea dintre Liliac și Traver mi-a plăcut, pentru că a fost bazată pe încredere și un fel (ciudat, ce-i drept) de prietenie. Chiar dacă în anumite momente am simțit că este mult prea intensă, mi-a plăcut mult felul în care au ajuns să se iubească, în ciuda diferențelor dintre ei care ar fi trebuit să îi despartă.

Chiar dacă uneori am simțit că anumite scene nu au fost exploatate destul și nu m-au impresionat, au existat destule scene cu un impact emoțional mare. Mai ales spre sfârșitul cărții, când am simțit nevoia să intru în carte și să îl îmbrățișez pe Traver.

Cât despre cele două autoare, consider că au talent și o mulțime de potențial. Mi-au plăcut foarte mult pasajele mai încărcate emoțional. Au fost mult mai bine scrise și mi-au demonstrat că autoarele pot scrie mult mai bine.

Una peste alta, ”Cioburi de stele” este o frumoasă poveste de dragoste, o aventură palpitantă și periculoasă a unor personaje superbe, presărată cu momente tensionate și situații la limită. Recomand atât celor care caută o poveste de dragoste diferită, cât și celor cărora le plac poveștile intergalactice!

Notă: 3.5 stele din 5

One thought on “Recenzie: ”Cioburi de stele” de Amie Kaufman & Meagan Spooner

Leave a Reply

