Un scurt update


Salutare, oameni frumoși! Ce mai faceți? Știu că nu ați mai auzit de mine în ultima vreme și nu există nici o scuză pentru asta. Nu pentru mine, cel puțin. Scuze există multe, însă am urât dintotdeauna scuzele atunci când vine vorba despre una dintre pasiunile mele. Nu existe cuvinte într-atât de bune încât să scuze faptul că nu mă ocup de una dintre marile mele pasiuni.

Pentru că îmi este dor de voi și de colțișorul acesta de Rai numit ”blog”, am decis ca astăzi să vă mai spun ce se întâmplă cu mine. Nu știu dacă interesează pe cineva asta, dar eu simt că trebuie să înșir cuvintele acestea aici.

Adevărul este că trec printr-o perioadă grea. După cum sper că știți, anul acesta am examenul final la conservator, în vară. După acest examen, îmi voi lua diploma de conservator și voi fi oficial solistă. Nu am crezut că acest moment va veni atât de repede, dar iată-mă la doar 5 luni distanță de împlinirea unui vis.

Chestia este că e mult de muncă. Foarte mult. E mult de studiat, mult de cântat. Mult de evoluat. Studiez cât de mult pot. Mi s-a deschis rana pe care o am la gât de la vioară. S-a mărit și doare. Degetele de la mâna stângă îmi sunt distruse, de unghii nici nu se mai pune vorba. Sunt în mod constant obosită, dar încerc să ignor oboseala și să cânt cât mai mult pot. Am un repertoriu greu, cu compozitori ca Paganini, Bach, Sarasate, Mozart și mulți alții. Program frumos, dar greu, care trebuie cântat aproape în fiecare zi. Așa că am nevoie de cam patru ore să studiez în fiecare zi. Adăugați la asta și șapte ore de școală. Așa că ziua mea arată cam așa: trezirea la 7, cu chiu, cu vai în ultima vreme, stat la școală (în mod forțat, aș putea spune – dacă s-ar putea, n-aș pune picior în nenorocita aia de clădire) până la două, venit acasă, învățat (pentru conservator – am 4 examene la materiile complementare în Martie) până la 4, iar de la 4 până pe la 8 studiu intensiv. Apoi mai învăț un pic dacă mai sunt trează și uneori încerc să scriu și articolele și recenziile pentru colaboratorii mei, însă în ultima vreme nu mi-a mai stat mintea nici la asta.

Partea proastă este că am o mulțime de idei. Doamne, câte aș putea să scriu dacă nu aș fi mereu pe drumuri sau mereu obosită. Romane întregi. Însă nu am timp, iar când am, încerc să profit de el și să îmi reîncarc bateriile, care se termină din ce în ce mai repede în ultima vreme.

Ca să nu mai zic de stările proaste pe care le am în ultima vreme din cauza rutinei în care am intrat. Mă consolează gândul că vara ce va veni poate să fie absolut genială. Mă consolează cărțile, zilele când am ore la conservator, plimbările dintre orele la conservator, prea multele țigări pe care le fumez în ultima vreme și jurnalul din piele în care scriu oricând am timp. Și muzica. Sunt tot impul cu căștile în urechi, spre disperarea lui tata, care le-ar arunca la gunoi dacă l-aș lăsa.

Citesc cât mai mult pot. Școala a devenit un loc unde mă duc pentru a citi și pentru a socializa. Mâine ni se dau notele. Să vedem ce a ieșit semestrul acesta. Da, și cum ziceam. Citesc cărți frumoase. Cărți care mă fac să vreau să stau trează nopți întregi să le citesc. Însă sunt prea somnoroasă și obosită și deobicei nu reușesc să trec de ora 11. Pe la 12 deja doarme și patul sub mine.

Dar viața e frumoasă. E frumos să știi că lupți cu orice preț pentru visele tale. E frumos să te întinzi în pat la sfârșitul unei zile și să știi că ești cu un pas mai aproape de unul dintre visele tale. Frumos, dar și înfricoșător ca naiba. E ca o stâncă. Priveliștea este superbă, însă dacă faci un pas greșit, te-ai dus naibii, și tu și toată munca ta de până acum. Însă încerc să fac cât mai mulți pași calculați. Restul va veni după aia.

Jur că notez pe carnețel fiecare idee de articol și postare pe care o am, pentru a le scrie pe toate atunci când voi avea timp. Și energie. Inspirație am. Ăștia ca mine mereu au inspirație. Nu suntem prea întregi la cap, de-aia.

Anyway, sper să fie totul bine. Și pentru mine, și pentru voi. V-am pupat!

 

2 thoughts on “Un scurt update

Leave a Reply

