Cum cred eu că ar trebui să arate Ziua Îndrăgostiților


nobody-can-make-you-happy-until-youre-happy-with-yourself-first-quote-1Astăzi este 14 Februarie, iar dacă nu trăiți într-un clopot de sticlă, știți deja că ziua aceasta este Ziua Sfântului Valentin, adică ziua în care se serbează dragostea și îndrăgostiții.

N-am fost niciodată o fană a acestei zile. Nu am sărbătorit-o niciodată, în parte pentru că nu îmi place, și în parte pentru că nu am fost niciodată îndragostită. Cred că v-am mai vorbit o dată despre motivele pentru care nu îmi place această zi, dar pentru că nu vreau să vă trimit într-o călătorie pe strada Amintirilor, vă voi spune pe scurt de ce nu îmi place această sărbătoare.

În primul rând, nu este sărbătoarea noastră. Valentine’s day este o sărbătoare a Americanilor, pe care noi ne-am gândit să o împrumutăm. De ce? Pentru că se câștigă bani buni de pe urma tuturor ”indrăgostiților” care se simt obligați să facă un cadou persoanei iubite în această zi atât de specială. Ceea ce mă aduce la următorul motiv pentru care nu îmi place această zi: este o sărbătoare comercială. Dacă nu mă credeți, ieșiți un pic într-un mall sau într-un centru comercial și uitați-vă la toate produsele ambalate frumos, cu fundiță roz și inimioare roșii, care sunt la suprapreț, deși au pe ele o etichetă care spune că sunt la reducere. Mi se pare penibil faptul că unii încercă să câștige de pe dorința unor oameni de a-și arăta iubirea. Nu, de fapt ce mi se pare mie penibil este dorința unor persoane de a-și arăta iubirea într-o zi ca aceasta, o dată stabilită de altcineva. Iubirea pentru cineva ar trebui să ne-o arătăm în fiecare zi, altfel nu mai este iubire reală.

Ziua Îndrăgostiților nu este o zi urătâ. Noi o facem să fie așa. Noi, cu toate fundele roz și cu toată falsitatea. Noi o facem să fie urâtă când suntem într-o relație care scârție din toate încheieturile, dar pe care o sărbătorim ca și cum ar fi perfectă într-o anumită zi ca aceasta. Noi o facem urâtă și comercială când ne prefacem că ne iubim, când de fapt între noi sunt certuri și sentimente deloc frumoase. Falsitatea și comercialul omoră această sărbătoare.

Nu reneg această sărbătoare și nici nu spun că nu o voi sărbători niciodată. Poate că atunci când mă voi îndrăgosti, voi vrea să fac ceva mai special în această zi. Dar nu voi fi niciodată adepta ei, pentru că sunt de părere că înțelegem cu totul greșit semnificația acestei zile.

Sf. Valentin ar trebui să fie o sărbătoare în care să se sărbătorească iubirea. Pur și simplu iubirea, în orice formă vine aceasta. Iubire dintre prieteni, iubirea dintre membrii unei familii, iubirea dintre mine și câinele meu, iubirea dintre mine și lucrurile de care sunt pasionată. Însă cred că cel mai important ar fi ca astăzi să ne sărbătorim pe noi înșine și iubirea pe care ar trebui să ne-o purtăm pentru noi.

Cred că prea des uităm că cel mai important este să ne iubim pe noi înșine. Ne putem îndrăgosti de o persoană, dar nu o putem iubi cu adevărat până nu ajungem să ne iubim pe noi înșine, cu toate imperfecțiunile noastre cu tot. Trebuie să învățăm să iubim la noi partea noastră urâtă, aia întunecată de care ne este atât de frică. Trebuie să iubim părțile corpului nostru care nu ne plac la fel de mult ca pe cele pe care le adorăm. Trebuie să învățăm să ne apreciem și să încetăm să ne mai distrugem singuri. De-abia când inima ne va fi plină de iubire pentru noi vom putea să oferim iubire celorlalți. Pentru că iubindu-ne imperfecțiunile noastre, învățăm să iubim imperfecțiunile altora.

Eu cred că Sf. Valentin ar trebui să fie o zi de care și cei singuri să se poată bucura. Ești singură? Bun, drăguțo, ce-ar fi să te duci să îți cumperi perechea aceea de pantofi la care te tot uiți de ceva vreme? O meriți, doar. Ah, și ce contează dacă este un pic mai scumpă? Nu-i așa că dacă ar fi fost să îi cumperi pentru persoana iubită, ai fi făcut-o într-o clipită? Dar pe tine, frumoaso, te iubești? Cumpără-ți perechea aceea de pantofi ca și cum ai cumpăra-o pentru cineva iubit, fără să te gândești de două ori.

Vă rog să nu înțelegi greșit. Cred că ar trebui să ne iubim pe noi înșine în fiecare zi. Să ne trezim dimineața, ciufuliți și cu cearcăne sub ochi, să ne uităm în oglindă și să ne spunem cât suntem de frumoși. Să ne permitem să ne facem un mic moft de fiecare dată când avem chef. Să mâncăm ciocolata aceea chiar dacă ar trebui să fim la dietă, doar pentru că am avut o zi mai proastă. Să ascultăm cântecul acela stupid doar pentru că ne face să dansăm. Însă cred că astăzi ar trebui să sărbătorim acest lucru. Este o mare diferență între a face ceva în fiecare zi și a sărbători acel lucru. Dacă ar fi după mine, Sf. Valentin ar fi dedicat în principal iubirii de sine. Să învățăm să nu ne mai urâm singuri și lumea s-ar schimba mult mai repede și mai ușor.

Cum mi-am petrecut eu această zi? M-am trezit târziu, am stat în pijama, m-am dat jos din pat târziu, am băut o cafea, am fumat mai mult decât deobicei, m-am pus pe canapea și am început să citesc. Am citit o carte frumoasă, care la sfârșit m-a făcut să vărs o lacrimă. Apoi am tras un pui de somn. Când m-am trezit, am început să scriu asta. Iar toată ziua, absolut toată ziua, am ascultat concerte de vioară. L-am ascultat pe Vengerov, pe Bell, am ascultat-o și pe Janine Jansen și pe Hilary Hahn. I-am ascultat pe toți marii viorii interpretând Paganini, Bruch, Tchaikovsky, Wieniawski, Sibelius, Dvorak și mulți alții. Și știți de ce am făcut asta? Pentru că nu iubesc nimic mai mult pe lume decât sunetul unei viori. Am avut toată ziua în inimă sentimentul de dragoste și de venerație și astfel mi-am sărbătorit eu dragostea. Pentru mine, pentru pasiunile mele, pentru viața mea, pentru artă. Am făcut lucrurile care îmi plac și mi-am permis să mă răsfăț. Să iau o pauză.

M-am iubit pe mine azi. Și asta am să fac și mâine, și poimâine și în fiecare zi a vieții mele. Pentru că, la sfârșitul zilei când suntem singuri, oricât de multă iubire am primi de la altcineva, iubirea pe care ne-o dăm nouă este cea care ne salvează.

 

Leave a Reply

