Recenzie: ”Miss Peregrine” de Ransom Riggs

– ISBN 978-973-124-773-1
– Bestseller, Recomandată, Ilustrată
– Domenii: Beletristică 14+, Young Art
– Tematici: carti ilustrate, Young Art
 Cartea poate fi comandată de pe site-ul editurii Young Art.
Mulțumesc libăriei online Librex pentru șansa de a citi cartea!

Miss Peregrine” a fost pe lista mea de cărți de citit timp de mai bine de un an. Am vrut să o citesc imediat ce am citit descrierea și câteva recenzii favorabile. Mă bucur enorm de mult că am avut în sfârșit ocazia să o citesc!

M-am îndrăgostit de carte din primele secunde în care am ținut-o în mâini. Design-ul incredibil de frumos și de elegant dă cărții o notă foarte misterioasă, dar totodată te lasă să îți faci o idee despre poveste. Mi-au plăcut la nebunie pozele foarte ciudate și ușor înfricoșătoare. Pur și simplu, cartea aceasta este atât de frumoasă, încât am vrut să mă laud cu ea întregii lumi.

Totuși, ”Miss Peregrine” este mult mai mult decât o carte cu un design frumos. Romanul lui Ransom Riggs este o lume magică, în care intrii fără să știi că te vei îndrăgosti de ea și că vei deveni dependent de cuvintele autorului. Este o poveste unică, care te va urmări mult timp după ce ai citit-o. Mi-a plăcut extraordinar de mult, iar în timp ce citeam, aveam minunatul sentiment că descopăr ceva nou, dar că în același timp mă întorc la ceva de care mi-a fost foarte dor.

În primul rând, cartea este extrem de bine scrisă. Vocea personajului principal este foarte reală, intriga bine construită, iar atmosfera este de-a dreptul magică și răpitoare. La începutul cărții, cititorul este introdus în lumea cât se poate de reală a lui Jacob. Intriga apare în momentul în care bunicul lui moare, iar Jacob, alături de cititor, ajunge să descopere o lume nouă, una care este în afara granițelor ”normalului”. Acțiunea devine din ce în ce mai palpitantă pe măsură ce descoperi mai bine lumea lui Miss Peregrine și a Copiilor Deosebiți.

Miss Peregrine” este genul de carte plină de aventuri, care îți aduce la fiecare pagină o surpriză și o întorsătură de situație. Spre sfârșitul cărții, exact ca în basmele cu care am crescut, intriga devine mult mai complicată, iar bătălia finală este explozivă.

Mi-a plăcut mult vocea personajului principal, dar și felul în care acesta este portretizat. Deși la început pare un adolescent normal, pe măsură ce citești, ajungi să îl cunoști mult mai bine și realizezi că Jacob este un băiat deștept, curajos, amuzant, șarmant, grijuliu și loial. Mi-a plăcut foarte mult de el. De fapt, pot spune că m-am îndrăgostit puțin de el.

În general, personajele sunt foarte bine conturate, dar și foarte unice. Am îndrăgit mult copii Deosebiți. Sunt într-adevăr așa cum îi prezintă numele: deosebiți. Nu umai din cauza puterilor lor, dar și al comportamentului și al caracteristicilor lor speciale. Pur și simplu, n-ai cum să nu îi îndrăgești. M-a fascinat faptul că autorul și-a creat personajele pe baza unor fotografii ciudate, dar cât se poate de reale. Asta da creativate!

Povestea este superbă. Are o atmosferă de basm, în acelați timp având ceva întunecat și misterios. Mi-a plăcut mult ideea unei lumi paralele, a unor Copii Deosebiți trăind aceeași zi din nou și din nou, parcă într-un basm. Când citești aventurile lor, simți că ești și tu în poveste și că trăiești aceste experiențe o dată cu ei. Mi-a plăcut, de asemenea, combinația aceasta de vechi și modern pe care lumea lui Miss Peregrine și cea a lui Jacob o scoate în evidență.

Cât despre autor, dacă ar fi în fața mea, l-aș îmbrățișa. Pentru că mi-a oferit o poveste atât de frumoasă, scrisă într-un stil diferit, cu personaje geniale și o intrigă captivantă.

”Miss Peregrine” este o carte superbă și de-abia aștept să citesc continuarea. M-am îndrăgostit definitiv de Jacob și de lumea lui și cu greu pot aștepta momentul în care îi voi întâlni din nou. O carte magică, un must read!