AMR – 4 luni până la diplomă


Hello, hello! Știu că nu ați mai auzit de mult de mine, dar, bineînțeles, există un motiv întemeiat pentru absența mea. Nu știu dacă știți, dar anul acesta este anul final pentru mine la conservator, ceea ce înseamnă că în vară am examenul de diplomă, examen ce se va desfășura ca un concert în care numai eu voi fi solista. Va trebui să cânt cam o oră jumătate un repertoriu foarte solicitant, și să o fac într-un stil perfect. Asta implică foarte multă muncă din parte mea, mii de ore de studiu, de repetiții, de stat în picioare și de alergat între școli.

Nu îmi este frică de pasul acesta. Știu că o pot face. Progresul meu este evident de la o lecție la alta. Însă nu este ușor, recunosc. Anul acesta a trebuit să dau totul la o parte pentru vioară, pentru un examen care va trece mai repede decât mă aștept. Dar merită, merită al naibii de mult, pentru că atunci când voi termina de cântat, în ziua aceea din Iunie, voi ști că mi-am împlinit un vis.

Ideea este că examenul acela se apropie cu pași repezi. Cu pași incredibili de repezi și eu nu pot face nimic să opresc timpul. Nici nu vreau, de cele mai multe ori. Da, bineînțeles că am obosit, fizic și mintal, dar încerc să mă țin tare, pentru că știu cât de fericită voi fi după ce voi trece acest prag. Diploma înseamnă mai mult decât o hârtie pentru mine – înseamnă împlinirea unui vis, confirmarea că pot să fac ce îmi propun și trecerea unui pas important. După, voi fi oficial violonistă. Cu acte în regulă, vorba aia.

Ce implică pregătirea pentru acest examen? Câte cinci ore de studiu în fiecare zi, repetiții în fiecare weekend, alergătură multă. Înseamnă răni la gât, dureri de spate, degete bătătorite, pe care nu mi le mai simt. Lunile acestea a trebuit să mă las pe mine la o parte mai mult decât am făcut-o vreodată. Să nu mă gândesc la oboseală, la plictis, la rutină, la tot ce vreau și nu pot avea deocamdată. Trebuie să mă dedic întru totul viorii.

Însă lunile acestea înseamnă și foarte mută frumusețe. Asta îmi place mie să fac, e stilul de viață pe care mi l-am ales și de care vreau să mă țin cu dinții. Îmi place ritmul acesta alert al vieții, la fel cum îmi plac și Sâmbetele în care pășesc în conservator la 9 dimineața și ies de acolo la 1. E frumos. E artă, chiar dacă uneori seamănă cu un chin.

Aștept vara, bineînțeles. Există câteva lucruri pe care vreau să le fac după examen. În seara respectivă vreau să ies în oraș cu prietenii mei și să sărbătoresc tot ce am câștigat și tot ce am pierdut. Probabil voi plânge în hohote după ce voi ști că s-a terminat. Nu știu. Ca să mă descarc, ca să mă ușurez, ca să plâng tot ce pierd și tot ce câștig. Apoi mă voi închide în casă și nu voi face nimic pentru două săptămâni. Nu voi atinge vioara, cu siguranță. E important ca uneori să iei o pauză și să îți amintești de ce o faci. Vreau, de asemenea, să scriu. Am mii de cuvinte pe care să le pun pe hârtie, zeci de sentimente și povești de spus. Luni întregi de viață care trebuiesc spuse.

Luna aceasta am 3 examene pentru care trebuie să învăț. Încerc să învăț cât mai mult pot, dar printre studiu și repetiții, nu prea îmi mai rămâne mult timp de istoria muzicii și restul găștii. Și mai puțin timp îmi rămâne pentru blog și pentru articole. Îmi este foarte dor să îmi petrec ziua întreagă bând ceai, citind și scriind articole, dar încerc să mă bucur de cele patru luni care mi-au mai rămas. Știu că îmi va fi dor de viața aceasta când, într-un fel, se va termina și una nouă va începe.

Sper că totul se va terminat cu bine. Abia aștept examenul acela, chiar dacă îmi este și frică de el. Știu însă că voi deveni altcineva pe scena aceea – și am așteptat să fiu acea persoană pentru mult timp.

Ne citim cât mai curând posibil.
xo,
Bianca

 

Leave a Reply

