Ce am mai citit în ultima vreme


Din cauza programului meu încărcat și al timpului care nu îmi ajunge, în ultima vreme nu am mai putut scrie recenzii pe blog. Dar asta nu înseamnă că nu citesc. Deși timpul meu liber este aproape inexistent, reușesc să citesc cam o carte pe săptămână. Am învățat să elimin ”timpii morți” și să citesc oriunde am ocazia: la școală, în pauzele dintre orele la conservator, în autobuz, în sălile de așteptare, seara, înainte de culcare. Cert este că nu am lăsat cărțile la o parte, spre deosebire de recenziile pe care întârzii mereu să le scriu. Tocmai din cauza aceasta, pe lista de recenzii pe care trebuie să le scriu s-au adunat cam 8 cărți. Sper ca în vacanța de Paște să am timp să le scriu pe toate. Până atunci, însă, am hotărât să adun într-un loc toate cărțile pe care le-am citit de la ultima recenzie postată pe blog (cea al romanului ”Nume de cod: Verity”) și să vorbesc puțin despre fiecare carte în parte. Nu prea mult, pentru că mai multe vă voi spune în recenzii.

So, let’s begin!

Colorless Tsukuru Tazaki and his years of Pilgrimage – Haruki Murakami

colorless tsukura tazaki

Cred că nu mai este nevoie să vă spun că sunt o mare fană a lui Murakami. Ador fiecare carte scrisă de el, oricât de ciudat și de greu de înțeles ar fi. Cartea aceasta, care spune povestea lui Tsukuru Tazaki, nu este nici ciudată, nici greu de înțeles. Este o poveste profundă, cu multe lecții de viață și cu un personaj în care toată lumea se poate regăsi. Am citit cartea foarte repede, pentru că scrisul este ușor, iar povestea te captivează. Cu siguranță merită citită!

În noapte – Haruki Murakami

în noapte

După ce am terminat Colorless Tsukuru Tazaki, aveam nevoie să citesc încă o carte scrisă de Murakami. Pentru că nu eram în dispoziția necesară pentru a citi o carte voluminoasă, am decis să încerc ”În noapte”, o cărticică de aproximativ 200 de pagini. Nu știam la ce să mă aștept, dar eram sigură că va fi o experiență ciudată. Ei bine, cartea mi-a plăcut extraordinar de mult! Cred că este una dintre preferatele mele scrise de Murakami. Mi-a plăcut atmosfera, mi-au plăcut metaforele și mesajele ascunse printre rânduri. Este numai bună de citit într-o noapte răcoroasă de vară! 🙂

Circul nopții – Erin Morgenstern

circul nopții

”Circul nopții” a stat multă vreme pe lista mea de cărți de citit. M-a atras titlul, dar nici coperta nu este de lepădat! Cartea mi-a plăcut la nebunie. Mi-a plăcut atmosfera, care te face să te simți ca și cum ai lua parte la acțiune. Mi-au plăcut mult și personajele și acțiunea, deși puțin lentă la început, este captivantă și plină de întorsături de situație.

Suita franceză  – Irene Nemirovsky
suite francais

”Suita Franceză” a fost cartea pe care mi-am cumpărat-o drept premiu după un examen pe care l-am trecut cu 10. Am început cartea cu un mare entuziasm, dat fiind faptul că am o pasiune pentru romanele de război. Am citit cartea într-o săptămână, deși este destul de greu de citit. Mi-a plăcut mult povestea (sau, mai bine spus, cele două povești) și m-a uimit felul în care autoarea a reușit să capteze atmosfera războiului și al tragediei acestui eveniment. Cu siguranță o recomand!

Rose under fire – Elizabeth Wein

rose under fire

După ce am citit ”Suita Franceză”, aveam nevoie să citesc încă un roman de război. Bineînțeles, pentru că mai luasem un examen cu 10, m-am răsplătit din nou cu o carte. De data aceasta, am ales continuarea cărții ”Code Name Verity”, pe care nu puteam amâna să o citesc. ”Rose Under Fire” este cea mai bună carte pe care am citit-o până acum în 2016. Mi s-a părut nu neapărat mai bună decât primul volum, dar de zece ori mai impresionantă și mai emoționantă. Am urmărit povestea lui Rose cu sufletul la gură și am tremurat de emoție la fiecare pagină. Mi-a plăcut cartea la nebunie! După ce am terminat-o, nu am mai fost în stare să citesc nimic timp de o săptămână. De fapt, mi-a plăcut atât de mult, încât și acum mă lupt cu dorința de a o citi din nou!

Child 44 – Tom Rob Smith

child 44

Am văzut filmul Child 44 la recomandarea fratelui meu și în aceeași zi mi-am comandat și cartea. Comunismul a fost mereu un subiect fascinant pentru mine, iar URSS-ul și comunismul este o combinație ideală pentru mine. Am făcut o alegere foarte bună cu această carte! M-a captivat, m-a înfricoșat și m-a ținut lipită de paginile ei. Deși este o carte destul de voluminoasă, am parcurs-o în doar câteva zile. Acțiunea este construită într-un mod deștept, ce te ține în suspans, personajele sunt interesante, iar povestea este tulburătoare. Una dintre cele mai bune cărți pe care le-am citit vreodată!

Castelul de sticlă – Jeannette Walls

castelul de sticlă

Am terminat ”Castelul de sticlă” ieri, deci îmi este încă foarte proaspătă în minte… Și în suflet, unde mi-a intrat de la primele pagini. Povestea adevărată a familiei Walls m-a emoționat, m-a impresionat și m-a enervat la culme uneori. O asemenea carte este greu de descris, însă vă pot garanta că nu este o carte deloc plictisitoare și nici una banală! Dimpotrivă. ”Castelul de sticlă” este cu totul și cu totul specială! Mai multe vă voi spune în recenzia pe care urmează să o scriu.

Ei bine, dragilor, acestea sunt cărțile pe care le-am citit decât nu ne-am mai… citit. Una mai bună decât alta! Sunt foarte mulțumită de progresul meu în materie de cărți și sper ca anul să continuie în ritmul acesta. Voi ce ați mai citit?

La cât mai multe cărți bune! 

Leave a Reply

