10 cărți de război pe care vreau să le citesc


După cum bine știți deja, ador romanele de război. Biblioteca mea este plină de astfel de cărți și, până acum, am citit cam orice poveste de război pe care am putut-o găsi. Cărțile acestea mă fascinează, pur și simplu. Nu știu exact de ce, dar războiul mă atrage foarte mult. Am o mică obsesie față de cel de-al doilea război mondial și față de Holocaust. Chiar dacă sunt două subiecte foarte tragice și gândul că aceste lucruri chiar s-au întâmplat este destul de greu de suportat, la momentul acesta cărțile care au legătură cu ele sunt preferatele mele. Oricât de mare nevoie aș avea acum de odihnă , aș pierde  cu mare bucurie o noapte de somn pentru un roman de război bun.

Cred, în primul rând, că este necesar să ne cunoaștem istoria, pentru a nu repeta greșelile care aproape că ne-au distrus lumea. În al doilea rând, găsesc o frumusețe extraordinară în tragedia războiului și al Holocaustului, oricât de bolnav ar suna asta. Însă ce mi se pare mie frumos este felul în care oamenii se ajutau între ei, sau felul în care încercau să se salveze pe ei însuși. Poate că mă considerați un pic nebună, dar acesta este adevărul. Și nu în ultimul rând, acțiunea romanelor de război este extrem de captivantă și te face să uiți de tine. Ca să nu mai vorbesc de faptul că toate cărțile de genul acesta pe care le-am citit eu până acum sunt foarte bine scrise. Ce altceva aș vrea de la o carte?

Bineînțeles, oricât de multe cărți de război am citit, niciodată nu sunt de-ajuns. Există o mulțime de cărți care vorbesc despre război pe care vreau să le citesc. Atât de multe, încât le-am pierdut numărul. Am reușit, totuși, să fac o listă cu zece cărți de război pe care vreau să le citesc cât mai repede. În caz că aveți nevoie de inspirație sau nu mai știți ce să citiți, m-am gândit să impărtășesc această listă cu voi.

All the light we cannot see – Anthony Doerr

all the light we cannot see

Serios, mai trebuie să vă explic de ce vreau să citesc această carte? În primul rând, descrierea sună GENIAL. Apoi coperta. ARTĂ. Și toate recenziile alea de pe Goodreads. Voi ați citit recenziile? Ca să nu mai zic că la un moment dat toată lumea o citea, iar eu stăteam și plângeam în colțul meu că nu eram și eu printre cei care o citesc. Dar cu prima ocazie, a mea este!

The bronze horseman – Paullina Simons

the bronze horseman

Cred că aceasta este prima carte pe care vreau să o citesc din cauza recenziilor. Din nou, la un moment dat toată lumea citea ”The bronze horseman”, însă era într-o perioadă în care eu eram înnebunită după literatura contemporană, așa că nu eram prea supărată că nu o citeam. Însă acum sunt! Voi vedeți coperta asta și descrierea? Cum să nu vrei să citești așa ceva?!

War Trash – Ha Jin

war trash

Plecând de la al doilea război mondial, ajung într-o zonă necunoscută mie: războiul coreean. Cred că această carte va fi o schimbare foarte bună pentru mine și îmi va oferi o nouă perspectivă în legătură cu războiul și cu felul în care acesta afecteză lumea. În plus, cartea aceasta sună extrem de bine!

Schindler’s list – Thomas Keneally

schindler's list

Chiar trebuie să vă explic? E ”Lista lui Schindler”, oameni buni! Filmul acesta m-a făcut să plâng în hohote la final. Cred că aceasta este una dintre cărțile care mi-ar putea oferi o experiență incredibilă. Adică…. e Lista lui Schindler! Ați ascultat vreodată soundtrack-ul filmului? Imaginați-vă cum este să citești cartea și să-l asculți pe Perlam interpretând piesa aceea… huh.

The winds of War – Herman Wouk

the winds of war

Poate că această carte are 896 de pagini, dar într-o zi am să o citesc. Am auzit numai cuvinte de laudă la adresa acestui roman, așa că nu am cum să nu vreau să îl citesc. Ador coperta, care cred că captează foarte bine vremurile acelea, iar descrierea sună chiar foarte bine. Dap, e pe lista pe de cărți de citit ASAP!

Survival in Auschwitz – Primo Levi

survival in auschwitz

Am aflat de ”Survival in Auschwitz” la sfârșitul cărții ”Nume de cod: Verity” și de atunci o tot caut prin librării, dar nu am avut noroc până acum. La vară sper să mi-o comand de pe Bookdepository (Trăiască cei care au pus bazele acestui site!) și să o citesc la un ceai rece pe plajă. Pentru un pasionat de război ca mine, cartea aceasta este perfectă, dat fiind faptul că este o mărturie adevărată a autorului, care a petrecut ceva timp în Auschwitz. O vreau și o vreau acum, clar!

All quiet on the Western front – Erich Maria Remarque

all quiet on the western front

Deși prefer cărțile povestite din punctul de vedere al unor oameni obișnuiți, am zis să mai schimb un pic scenariu și să citesc ceva povestit de un soldat. Bineînțeles, am mai citit cărți de genul acesta scrise de Sven Hassel, dar doar atât. Cred că ”All quiet on the Western Front” va fi o carte foarte diferită pentru mine și abia aștept să am ocazia să o citesc! 🙂

Războiul nu are chip de femeie – Svetlana Aleksievich

razboiul nu are chip de femeieMotivul pentru care am ales să folosesc ediția în română în acest articol și nu pe cea originală (War’s unwomanly face) este că săptămâna viitoare pe vremea asta voi citi, cel mai probabil, această carte. Mâine trebuie să mi-o trimită bunica din România. Nici nu vă imaginați de când vreau să citesc cartea Svetlanei! Premiza mi se pare superbă și pun pariu că este scrisă foarte bine.

Night – Elie Wiesel

night elie wiesel

”Night” este mărturia autorului despre experiența lui în lagărele Auschwitz și Buchenwald. Cartea aceasta a câștigat un premiul Nobel pentru pace, așa că sunt mai mult ca sigură că îmi va plăcea foarte mult. Mi se pare perfectă pentru mine și sper să am ocazia să o citesc cât mai curând.

Auschwitz and after – Charlotte Delbo

auschwitz and after

Cred că v-ați dat seama deja de ce vreau să o citesc doar de pe urma titlului. Are legătură cu Auschwitz, este o poveste adevărată și are o descrierea genială! Gotta have it.

Nici nu vă imaginați cât de mult îmi doresc ca la sfârșitul verii să pot spune că am citit toate aceste cărți. Cred că fiecare carte în parte îmi va aduce noi cunoștințe despre istorie și îmi va oferi o experiență inedită. Sper, de asemenea, ca într-o zi să vizitez Auschwitz-ul și toate locurile importante care au legătură cu războiul. Atunci voi putea spune că mi-am îndeplinit un vis.

Voi citiți romane de război? Dacă aveți recomandări pentru mine, nu ezitați să mi le lăsați în comentarii! 🙂

3 thoughts on “10 cărți de război pe care vreau să le citesc

  1. Văzusem ‘War trash’ pe booksharing şi mi-a fost super ciudă când nu am mai găsit-o şi aveam puncte disponibile. Cred că aia e cartea care mă atrage cel mai mult din lista ta.
    Poţi încerca ‘Roşu ucigaş’, e scurtuţă. E un tip ce rememorează întâmplările dintr-un lagăr de concentrare din Japonia de pe vremea când era copil.

    Liked by 1 person

  2. Buna !
    As mai recomanda din multele carti despre razboi, doar cateva care imi vin in minte acum. De exemplu Adio arme ! de Ernest Hemingway sau Inelul de Danielle Steel, ambele carti romantice in atmosfera de razboi. Consider ca “All Quiet On the Western Front” care apare in lista de mai sus are aceeasi importanta pt. perioada primului razboi mondial ca si “Jurnalul Annei Frank” pt. perioada celui de-al doilea. Recomand celor care nu le-au citit sa le citeasca una dupa alta, intai “Jurnalul” si apoi “All Quiet”, ambele carti sunt anti razboi, desigur si ambii scriitori ai acestor opere provin din Germania, considerata principala vinovata pentru cele doua razboaie mondiale. Apoi “Adio arme !” de Hemingway. Presupun ca ati citit deja “Padurea spanzuratilor” de Rebreanu si “Ultima noapte de dragoste, intaia noapte de razboi” a lui Camil Petrescu, carti care se studiau in scoala in anii 1980-1990 cand eram elev. Acum nu mai stiu exact ce se mai studiaza, in afara de Andreea Esca sau eventual Adrian Mutu, la istorie.

    Like

Leave a Reply

