Învățați-mă ce e prietenia


În general, știu să fac alegerile cele mai bune pentu mine. Rar gândesc cu sufletul. Calculez tot, îmi cântăresc opțiunile și o aleg pe cea mai bună pentru mine. Un singur lucru nu am știut niciodată să fac. Să-mi aleg prietenii. Mă lupt cu problema aceasta de când mă știu. Literalmente de când mă știu. Nu-mi aduc aminte de o Bianca care să aibă inspirație la prieteni sau norocul de a da peste o persoană care să fie acolo pentru ea orice-ar fi.

Recunosc, în sfârșit, că nu știu să îmi aleg prietenii, iar dacă cineva știe să o facă, rog să mă anunțe și pe mine cum se face, pentru că m-am săturat să trăiesc același scenariu din nou și din nou. M-am săturat să cunosc persoane, să mă entuziazmez, să mă atașez un pic de ele și apoi să plece, să mă lase cu niște amintiri și multe, multe regrete. Nu că s-a terminat, ci că i-am lăsat în viața mea.

Poate că aceasta este marea mea problemă. Las pe toată lumea să intre în viața mea. Iau orice persoană mi se dă, fără să aleg. Dorința aceasta a mea de a trăi o prietenie ca în filme m-a făcut să mă atașez de niște persoane care nu aveau ce căuta lângă mine.

Eu nu știu cum unii oameni au parte de prietenii de-o viață. Nu cred în așa ceva. Nu că e tragic? Să nu crezi într-un lucru atât de simplu, atât de esențial. Mai degrabă cred în dragoste decât în prietenie. Și totuși, prietenia nu este un fel de dragoste? Un sentiment minunat de dragoste frățească. Să uiți de tine, să ajuți pe altcineva, să fii alături de acea persoană la bine și la greu. Să îi spui adevărul chiar și când este urât. Ori persoanele cu care mă înconjor nu au nici cea mai mică ideea ce înseamnă prietenia.

Nu-mi vorbiți de prietenie! Nu mai faceți promisiuni deșarte, nu-mi dați speranțe, nu vă prefaceți! Spune-mi cât sunt de urâtă când mă trezesc, zi-mi că sunt proastă când mă pun în situații penibile și adu-mi aminte cât de puțin timp avem împreună până când te hotărăști să pleci.

Prietenie, în zilele noastre? Vă rog, treziți-vă la realitate! Prietenia în zilele noastre să definește prin zâmbete forțate, vorbe false, pe care celălalt vrea să le audă, fericire aparentă și profit. Dai tot pentru o persoană care ia ce i se oferă fără să dea înapoi. Și când nu mai ai ce da, nu mai ești bun. Când spui adevărul urât, urechile se închid, zâmbetele dispar și se dă block peste tot.

Cred că degeaba mă chinui. Sinceritatea nu mai este prețuită în 2016, era fotografiilor pline de fericire postate pe rețele de socializare, care în spate ascund mizerie. Iar eu? Eu nu știu să mint. Eu nu știu să nu mă implic și nu știu să nu mă atașez și nu știu nici să zic ce vor să audă urechile unei persoane. Eu spun ce văd, ce aud, ce simt. Și nu știu nici să mă despart atât de ușor, să dau block cu ușurință și nu știu să mă prefac.

Oare cum pot anumiți oameni să dea cu piciorul la alte persoane atât de ușor? Să mă învățați și asta, vă rog. Și să nu mă mai implic. Să rămân indiferentă, asta ar trebui să învăț, chiar dacă nu vreau. Și să nu mai iau pe toată lumea. Să cunosc persoanele pe care le las în viața mea înainte de a o face. Să nu mai am așteptări de la alții.

Am urât dintotdeauna nevoia aceasta a mea de a avea persoane în jurul meu. Deși în majoritatea timpului îmi place să fiu singură, vreau să știu că, la sfârșitul zilei am pe cine suna, că am cui să-i spun realizările, eșecurile, visele și coșmarurile mele. Iar nevoia asta de prieteni, de sprijin, de lume, mă face să fiu foarte slabă și să nu-mi aleg prietenii, ci să îi las pe ei să mă aleagă pe mine. Poate că mai întâi ar trebui să învăț cum să fiu mulțumită cu mine și apoi să las alte persoane în viața mea. Până atunci, să nu-mi mai vorbiți de prietenie, sunt foarte supărată pe ea. Nu ține niciodată. Cu nimeni. Oricât de sigură aș fi la un moment dat că o anumită persoană va fi mereu în viața mea, vine un moment când ea se rupe de mine. Poate temporar, poate definitiv, oricum ar fi, o ruptură este o ruptură. Și cusută să fie, tot se vede că a fost acolo. Ca o cicatrice care îți amintește în fiecare zi prin ce ai trecut.

Și totuși, ce e aia prietenie și cum se găsește?

8 thoughts on “Învățați-mă ce e prietenia

  1. Parca ma doare pe mine citind toate aceste cuvinte.. Nu-ti pierde speranta. Exista oameni super misto pe lumea asta, de calibrul tau, care te vor intelege, vor fi alaturi de tine. Poate nu i-ai cunoscut inca. Iti garantez ca exista prietenie, chiar daca suntem in 2016, chiar daca multi vor sa auda doar ce le convine, nu vorbe sincere. Eu cred cu tarie ca exista prietenie. Am un grup nu foarte mare de amici, si unul si mai restrans de prieteni. Ii numesc prieteni pe aia pe care ii sun la 3 dimineata, imi raspund la telefon si sunt in stare sa vina la mine in secunda 2. Cea mai buna prietena a mea (de vreo 5-6 ani incoace) e total opusul meu, dar ne bazam pe sinceritate si sprijin. Nu renunta sa crezi in prieteni, sunt magici! Nu uita, lucrurile bune se lasa asteptate.

    Like

    1. Cred și eu în prietenie, chiar dacă nu am crescut înconjurată de așa ceva. Dacă îți poți imagina că am avut impresia aceasta pentru mulți ani. Că am o prietenă adevărată, vreau să zic. Și toată această iluzie mi-a fost spulberată de curând și nici măcar nu știu de ce. Dar cum spuneam, cred în prietenie, însă, la fel ca și dragostea, nu cred că toată lumea o poate găsi. Nu cred că fiecare persoană de pe această planetă este făcută pentru prietenie sau pentru dragoste. Poate că pe parcursul vieții voi avea norocul să întâlnesc acel prieten pe care mi-l doresc de atât de mult timp, dar până atunci, experiențele mele au fost dezamăgitoare și chiar dureroase.

      Like

      1. Pff..Treaba cu dezamagirile e nasoala tare. Pana vine norocul peste tine, tu iti esti cel mai bun prieten, asa ca prietenia exista mereu! ^_^

        Like

Leave a Reply

