Ce mai ascultăm?


Zilele acestea am scris destul de mult despre cărți și filme, așa că astăzi am hotărât să iau o pauză și să schimb un pic subiectul. Nu mi-a luat prea mult să găsesc unul bun pentru ziua de astăzi, pentru că imediat mi-a venit în minte ceva despre care nu am mai vorbit de foarte mult timp: muzica. Deși eu fac muzică în fiecare zi și sunt înconjurată de ea în fiecare moment al zilei, am realizat că pe blog prea rar amintesc de această parte a vieții mele. Și nu, nu mă refer la cariera mea de violonistă sau la vioară, pentru că ele este destul de prezente pe blog. Vorbesc despre rockerița din mine, aia care merge pe stradă și dă din cap în ritmul melodiilor pe care le ascultă în căști, fără să o intereseze cât de nebună o crede lumea.

În ultima vreme am descoperit foarte multă muzică bună și pentru că sezonul rece s-a instalat deja, am tendința de a asculta mult mai mult rock decât vara. Una dintre activitățile mele preferate este să merg pe stradă, cu un ceai cald în mână și cu căștile în urechi, ascultând o baladă rock clasică sau o melodie a unei trupe rock mai modernă. De asemenea, când scriu, fie că este vorba despre articole sau încercările mele de a scrie literatură, muzica mă inspiră și mă ajută să mă concentrez, astfel că petrec destul de mult timp pe YouTube și Spotify. Așa am ajuns să descopăr foarte multe trupe noi, pe care le ador și pe care le ascult încontinu. Ador faptul că am timp să caut muzică și să îmi măresc biblioteca muzicală, pentru că astfel mă inspir și ca muzician, dar și ca scriitor.

Astăzi vă voi recomanda trei dintre trupele mele preferate la ora actuală. Am multe trupe pe care le ascult obsedant zilele acestea. Fie de-abia descoperite, care se potrivesc cu persoana care sunt acum, sau vechi, pe care le știam deja și pe care le ascult cu plăcere, pentru că îmi amintesc de persoana care eram atunci când le descoperisem. Cam tot ce ascult acum este rock, deci dacă acest gen nu este pe placul vostru… ei, eu tot vă recomand să le dați o șansă! Nu se știe niciodată!

Prima trupă se numește letlive și este cea mai nouă descoperire a mea. Noroc de prietenii de pe Facebook pe care rar îi văd în viața reală, dar care au aceleași gusturi muzicale ca și mine. M-am îndrăgostit iremediabil de ei. Ador sunetul lor, care îmi dă impresia că pot muta munții din loc. Versurile mi se par foarte poetice și cu multe mesaje ascunse. De câteva zile ascult trupa asta încontinuu și simt că nu mă voi sătura niciodată de ei. Și nici nu vreau, atât de geniali sunt!

Vă recomand tot albumul lor, If I’m the devil…, dar eu acum vă voi lăsa mai jos melodia care a dat titlul albumului și totodată melodia mea preferată de la ei.

A doua trupă pe care v-o recomand se numește Royal Blood și sunt obsedată de muzica lor de vreun an. Prima dată mi i-a arătat o prietenă în clasa a 10-a, dar atunci nu m-am dat în vânt. Anul trecut de Crăciun, însă, i-am găsit întâmplător, le-am ascultat albumele și de atunci nu trece o zi fără să îi ascult. Mai ales pe vremea aceasta, atmosfera cântecelor lor mi se pare perfectă! Ador vocea solistului, care mă uimește de fiecare dată. Nu numai că e extraordinară, dar la live-uri vocea lui este identică cu cea din studio. Versurile mi se par geniale, iar acustica… În general, îmi este greu să descriu cât de mult ador trupa aceasta.

Recent am descoperit o melodie care cumva îmi scăpase, dar pe care acum o ascult non-stop și care îmi place la nebunie. Este vorba despre One Tricky Pony, dar pentru început vă recomand și Ten Tone Skeleton, Better Strangers și You Want Me. 

Ultima trupă nu este una de care să nu fi auzit deja. De fapt, s-ar fi putut considera modernă și recent apărută pe piața muzicală în adolescența lui tata. Dar acum, această trupă a făcut istorie în muzică și și-a pus amprenta asupra mea ca om, muzician și ca artist în general. Este vorba despre Queen, pe care îi ascult de când sunt mică. Nu cred că mai este nevoie să explic de ce sunt obsedată de ei. Mi se par artiștii supremi. Uneori îmi doresc să fi fost născută în anii ’80-’90, astfel încât să fi avut posibilitatea de a merge la concertele lor și de a-l vedea pe Freddie live. Doamne, ăsta da concert!

Melodia lor de care sunt obsedată la ora actuală este Love of my life. Mi se pare cea mai tristă și mai romantică melodie pe care am auzit-o vreodată. Bineînțeles, Bohemian Rhapsody și The show must go on sunt două melodii pentru care opresc orice activitate fac în momentul respectiv și pe care le ador de ani întregi.


Acestea sunt cele trei melodii care la momentul actual mă definesc. Sper ca acest post să vă ajute și să vă ofere inspirația de care aveți nevoie! Vă recomand să ascultați melodiile acestea dimineața devreme pe stradă, într-o plimbare pe ”răcoare”. Atunci muzica are alt farmec, iar lumea pare mai bună.

Dacă aveți recomandări muzicale, nu ezitați să mi le lăsați în comentarii! Aștept, de asemenea, opinii despre trupele și melodiile de mai sus!

Rock on!

 

music-quote

4 thoughts on “Ce mai ascultăm?

Leave a Reply

