8 cărți care vreau să fie ecranizate


După cum bine știți, ecranizarea unei cărți este în același timp un vis și un coșmar pentru un cititor înrăiți. Momentul în care îți vezi personajele preferate pe ecranul cinematografului poate fi o dezamăgire foarte mare, pentru că de multe ori imaginea personajelor din mintea noastră nu se potrivește cu ce vedem în fața ochilor. De asemenea, este absolut imposibil să incluzi fiecare scenă dintr-o carte într-un film de o oră jumătate, maxim două, așa că anumite scene se pierd. În general, există riscul ca o ecranizare să nu se ridice la nivelul așteptărilor din mai multe motive.

Totuși, riscul acesta nu mă împiedică să îmi doresc ca anumite cărți pe care le citesc să fie ecranizate. Chiar dacă este posibil ca farmecul cărții să se mișcoreze datorită unei ecranizări nereușite, uneori vreau pur și simplu să văd personajele în realitate și să urmăresc scenele cu ochii mei. Sau pur și simplu nu m-am săturat de poveste și vreau să o retrăiesc prin film.

Pentru că mi-aș dori să am mai mult timp de citit, dar și de vizionat filme, astăzi mi-am scotocit prin bibliotecă, prin memorie și prin contul de Goodreads și am făcut o listă cu 8 romane care aș vrea să fie ecranizate. Este posibil ca drepturile anumitor cărți de mai jos să fi fost cumpărate de case de producție fără să fi știut eu (oameni suntem, mai trecem cu vederea anumite lucruri din lipsă de timp), dar eu când spun că aș vrea să fie ecranizate, mă refer la faptul că vreau să le văd în acest moment, pe toate o dată. Dacă asta are vreun sens.

Tot ce nu ți-am spus – Celeste Ng

tot-ce-nu-ti-am-spus

Tot ce nu ți-am spus este o dramă incredibil de bine scrisă și de emoționantă. Am citit-o la începutul toamnei și nu numai că mi-a plăcut extrem de mult, ci a devenit rapid una dintre cărțile mele preferate din 2016. Povestea este superbă, personajele sunt foarte reale, iar de scrisul autoarei m-am îndrăgostit iremediabil. Ecranizarea romanului acesta ar fi unul dintre filmele pe care le-aș vedea o dată, aș plânge de mama focului, apoi le-aș mai vedea încă o dată.

Eleanor & Park – Rainbow Rowell

eleanor-park

Tânjesc după o ecranizare la unul dintre romanele lui Rainbow Rowell încă de când am descoperit-o. Adică din 2014. Ador, pur și simplu, poveștile și personajele ei și cred că ar ieși niște filme foarte captivante și în același timp cu multe lecții de oferit. Eleanor & Park este cartea mea preferată scrisă de ea și vreau enorm de mult să văd cele două personaje în toate scenele pe care le iubesc.

Ținutul țânțarilor – David Arnold

inutul-_-n_arilor

Ținutul țânțarilor este un roman pe care l-am citit vara aceasta și care mi-a intrat la inimă și refuză să iasă de acolo. Povestea personajului principal, Mim, m-a captivat atât de mult, încât am citit cartea în trei zile. Filmul ar avea umor, dramă, o mulțime de aventuri și un personaj principal de zile mari. Sper într-adevăr că voi ajunge să văd ecranizarea acestui roman, pentru că merită.

Ghici cine moare primul – M.J. Arlidge

ghici-cine-moare-primul

Șiiiii, am ajuns la o mare pasiunea a mea. Seria Helen Grace este seria mea preferată polițistă. Pur și simplu nu mă pot sătura de personajul principal, de inventivitatea lui M.J. Arlidge și de scrisul acestuia. Helen, personajul principal, este un fel de idol al meu, iar cazurile ei sunt atât de ciudate, încât mă țin mereu cu sufletul la gură. Mi-ar plăcea enorm de mult să văd un serial bazat pe această serie. Sunt sigură că ar avea mulți fani.

Nume de cod: VerityElizabeth Wein

nume-de-cod-verity_1_fullsize

Dragele mele romane de război, de care nu mă mai pot sătura. Nume de cod: Verity este un all-time favorite al meu. Cartea aceasta m-a făcut să plâng, să râd, să fiu îngrozită și să urmăresc totul cu sufletul strâns. Consider că descrie atât de bine atmosfera anilor celui de-al doilea război mondial, încât este o adevărată lecție de istorie. Sunt sigură că și filmul mi-ar plăcea și m-ar emoționa la fel de mult ca și cartea.

Îți voi dărui soarele – Jandy Nelson

iti-voi-darui-soarele_1_fullsize

Ah, drame din nou! Doar mă știți. Totuși, Îți voi dărui soarele nu merită o ecranizare doar datorită faptului că este dramă. Are o poveste foarte complexă și foarte frumoasă, personajele sunt reale și te poți regăsi în ele foarte ușor, iar deznodământul este numai bun de un film. Îmi voi aminti mereu felul în care acest roman m-a făcut să mă simt și cât de intens am trăit poveste personajelor.

Infernul lui Gabriel – Sylvain Reynard

infernul-lui-gabriel

Trebuie să includ și o poveste de dragoste pentru zilele melancolice când plouă. Și ce altă poveste de dragoste aș fi putut alege dacă nu Infernul lui Gabriel? Seria aceasta este una dintre preferatele mele și îmi pare nespus de rău că nu dispun de timpul necesar pentru a o reciti. Povestea celor două personaje principale, Julia și Gabriel, este plină de dramă, dragoste și erotism. În plus, are o atmosferă incredibil de misterioasă care te învăluie și nu te lasă să pui cartea jos. Filmul ar fi numai bun pentru duminicile ploioase în doi.

ForbiddenTabitha Suzuma

forbidden

Nu pot exprima în cuvinte cât de mult mi-a plăcut Forbidden. O dramă combinată cu o poveste de dragoste rar întâlnită, cartea aceasta m-a făcut să experimentez mii de emoții la fiecare capitol. Am adorat intensitatea emoțiilor, personajele principale, frumusețea poveștii și toată atmosfera tragică a acesteia. Sunt sigură că filmul ar fi unul controversat, dar cu siguranță văzut și apreciat de multă lume.

Cam acestea sunt romanele pe care aș vrea să le văd ecranizate. După cum cred că ați înțeles deja, îmi plac dramele, poveștile de dragoste tragice și romanele de război. Ce pot spune, sunt regina dramelor!

Sunt sigură că și voi v-ați gândit de multe ori la cărțile pe care ați vrea să le vedeți ecranizate. Dacă da, aștept titlurile voastre în comentarii.

Leave a Reply

