9 serii celebre care nu mă atrag


Mă consider o cititoare fără prejudecăți, care citește orice o atrage, de la serii celebre până la indie. De când m-am apucat serios de citit am citit sute de cărți, unele mai bune decât altele. Am încercat să dau o șansă oricărui gen literar, pentru a ști ce îmi place și a-mi forma, ulterior,  gustul în materie de cărți. Astfel, mă pot mândri cu faptul că am citit câte un pic din orice și știu ce îmi va plăcea și ce nu de la o scurtă privire asupra descrierii. Un lucru este sigur: nu am ținut niciodată cont de cât de faimoasă este o carte atunci când am decis să o citesc. Atât timp cât descrierea mi se pare atrăgătoare și consider că respectiva carte mă va captiva, o voi citi chiar dacă este bestseller sau o carte indie de-abia publicată și fără prea mulți cititori.

Nu țin cont nici de diversele tendințe literare care apar de-a lungul timpului. De cele mai multe ori, citesc o serie celebră după ce se mai liniștesc apele și nu o mai citește o planetă întreagă. Totuși, există multe serii care, oricât de citite și de lăudate ar fi, nu consider că sunt pentru mine. Nu cred că dacă o serie este celebră, automat îmi va plăcea și mie, așa că mă feresc de ”celebritățile” literare atunci când nu mi se par interesante de la început. Astăzi, am hotărât să împărtășesc cu voi cele 9 serii celebre care nu mă atrag. 

Nu spun că nu voi citi niciodată seriile de mai jos și nici că nu merită citite. Spun doar că, la ora actuală, nu se află pe lista mea de cărți pe care trebuie să le citesc neapărat. Cine știe, poate că în cinci ani, una dintre seriile din această listă se va afla în topul seriilor mele preferate. Până atunci, haideți să vedem care sunt titlurile pe care toată lumea le citește în afară de mine.

A song of Ice and Fire – George R.R. Martin

bookset

Da, da, știu. Game of Thrones, seria adorată de o lume întreagă. Nu am citit nici o carte, dar am urmărit un singur episod din serial și pur și simplu povestea nu mă poate captiva. Nu înțeleg nici ce este așa de grozav la lumea lui Martin, nici de ce toată planeta este înnebunită după ea. Nu plănuiesc să citesc vreodată seria aceasta, pentru că nu mă atrage absolut deloc.

The Lord of the Rings – J.R.R. Tolkien

the-lord-of-the-rings-books-in-order

Mă rog să nu citească tatăl meu articolul acesta, pentru că am o bănuială că m-ar dezmoșteni. Cred că el a văzut filmele de cel puțin cinci ori și este fidel televizorului de fiecare dată când sunt difuzate din nou. Însă eu nu am putut înțelege niciodată pasiunea pe care lumea o are pentru această serie și, în general, pentru cărțile lui Tolkien. Este unul dintre autorii pe care nu îi pot înțelege și care nu consider că au un talent extraordinar. Poate este greșeala mea, dar îmi asum afirmația aceasta și sper să nu vă supărați pe mine.

The Mortal InstrumentsCassandra Clare

immortalinstruments6books

Am citit prima carte din seria The Mortal Instruments și, deși mi-a plăcut, mi s-a părut foarte dificil de citit și nu m-a captivat suficient de mult pentru a investi timp și sentimente în toată seria. Teoretic, știu că sunt niște cărți bine scrise, dar nu sunt pe gustul meu. De fapt, nici una dintre cărțile Cassandrei Clare nu mi se par pentru mine.

Percy Jackson and the OlympiansRick Riordan

percy-jackson-and-the-olympians

Ok, în apărarea mea, am văzut primul film. Iar asta a sunat destul de superficial pentru o persoană care spune că niciodată nu trebuie să judeci cartea după ecranizare. Dar povestea aceasta mi s-a părut absolut haotică, personajele deloc simpatice, iar intriga prea puțin captivantă. Nu plănuiesc să citesc vreodată această serie, chiar dacă mi-a fost lăudată de toți prietenii mei.

Maze Runner – James Dashner

maze_runner

În cazul acesta, parcă îmi pare rău că nu mă atrage seria aceasta, pentru că are un fanbase incredibil. Am văzut primul film, am încercat să citesc prima carte, dar am abandonat-o după 50 de pagini, iar al doilea film nici că mi-a venit să-l văd. Nu am înțeles povestea de nici o culoare, iar personajele mi s-au părut de dreptul fade. Ca să nu mai vorbesc de scrisul lui Dashner, care m-a plictisit la culme.

Outlander – Diana Gabaldon

outlander

 

Explicația din spatele refuzului meu de a citi această serie este simplă. Nu mă atrage deloc și nu consider că povestea este pentru mine. Deși am auzit numai cuvinte minunate la adresa seriei lui Gabaldon, niciodată nu am considerat că trebuie să o citesc.

Lux – Jennifer L. Armentrout

lux-series-collage

Rog fanii acestei serii să nu mă înjure. Am citit prima carte, mi-a plăcut, dar nu am înțeles niciodată pasiunea nebună a unora pentru poveste, personaje și scrisul autoarei. Armentrout este una dintre autoarele a căror cuvinte nu mă ating, iar în personajele ei nu mă pot regăsi deloc. În plus, Daemon nu m-a făcut să salivez, ci să îmi întorc ochii din cauza clișeelor cu care a reușit să o dea pe spate pe Katy.

Caster ChroniclesKami Garcia

cg21moph

De data aceasta, scriu aceste cuvinte cu părere de rău. Am citit prima carte din seria aceasta și mi-a plăcut, dar nu într-atât de mult încât să citesc restul volumelor. Ceva la această poveste nu m-a impresionat și am considerat mereu că îi lipsește un element cheie, chiar dacă nu reușesc să îmi dau seama care este acesta. Scrisul autoarei este minunat, dar intriga a fost plictisitoare și deloc antrenantă.

Pretty little liarsSara Shepard

pretty-little-liars

Surprize, surprize! Deși serialul Pretty little liars face parte dintre favoritele mele, cărțile niciodată nu mi-au plăcut prea mult. Povestea este bună, personajele sunt puternice, dar felul în care sunt scrise cărțile nu m-a convins. Intriga este de-a dreptul haotică și deloc captivantă. Unde mai pui că nu mă pot convinge să îi mai dau o șansă nici pentru serial…

După cum bănuiesc că ați observat, aproape toate seriile din această listă sunt fantasy. Nu știu dacă refuzul meu de a le citi se datorează genului, însă știu sigur că nu mă simt deloc vinovată pentru opiniile mele. Aș vrea, totuși, să menționez faptul că acesta nu este un articol prin care caut să defăimez autorii sau seriile lor. Este strict opinia mea și sper că îmi va fi respectată.

Voi aveți serii celebre care nu vă fac cu ochiul? Dacă da, aștept și listele voastre!

4 thoughts on “9 serii celebre care nu mă atrag

  1. Daca imi permiti o remarca, aceste serii apartin unui gen care aparent nu e stilul tau. Cu exceptia Pretty Little Liars si poate Lux, restul se incadreaza iintr-n gen pe care eu il ador, dar pe tine nu te prinde. Deci nu seriile sunt problema, ci genul. 🙂 Am citit vreo 3 dintre ele si nu am de gand sa iti reprosez cum nu poti judeca o serie de carti dupa UN SINGUR episod sau cum povestea din Maze Runner devine mai complexa si mai interesanta cu fiecare carte (miezul povestii e in vol 2 apropo). In schimb iti multumesc pentru celelalte 6 serii enumerate mai sus pe care sigur o sa le citesc. 😀 Ma mir ca nu e si Fifty Shades pe lista ta neagra ((e pe lista multor altora), dar ma bucur ca nu e. Daca ai citit seria, ai vazut ca vol 2 face toata diferenta. Asa si la Maze Runner. 🙂

    Like

    1. Într-adevăr, așa cum am menționat și la sfârșitul articolului, are legătură și cu genul. Însă, din același gen fac parte și câteva dintre seriile mele favorite. Este mai mult vorba despre perspectiva cărților și despre faptul că genul acesta de fantasy nu este în totalitate pe gustul meu.
      Cât despre faptul că judec o serie de cărți după un singur episod (ceea ce nu fac, am menționat doar serialul pentru că nici el nu m-a atras), sunt genul de persoană care își dă seama foarte repede dacă o carte, un film sau un serial mă va atrage. Iar la dimensiunile listelor mele de cărți de citit și seriale de urmărit, chiar nu am timp de pierdut cu ceva ce nu mă captivează de la început.
      Cu ”Fifty shades” este mai complicată treaba. Am citit prima carte, nu m-am dat în vânt și nu consider că este o serie care merită atenția mea. Cu toate acestea, nu voi spune nu dacă îmi va fi oferită șansa de a citi și următoarele două cărți. Nu este nici pe lista de TBR, dar nici pe lista neagră. În schimb filmul face parte din ultima categorie. Deși trailer-ul a fost genial (nici nu îți poți imagina cât de mult mi-a plăcut și cu câtă nerăbdare am așteptat filmul datorită acestuia), filmul m-a dezammăgit foarte tare.
      Mă bucur că ai găsit câteva serii pe care să le citești în acest articol. Aștept păreri. 🙂

      Like

  2. Ma gandeam doar ca ca pe mine GoT mm- prins dupa vreo 4 episoade si mm- determinat sa citesc si cartile. 🙂 Dar fiecare cu stilul ei, no judging. Cat despre Fifty Shades, filmul este o dezamagire pentru ca e scos din context (parerea mea). Daca ai timp, citeste si celelalte 2 carti si vezi cele 2 filme unul dupa altul (asta prin februarie evident). Cred ca o sa iti schimbi un pic parerea (cu accent pe cred :D). 🙂 Happy reading intre timp! 🙂

    Like

    1. Să știi că am mai auzit de oameni care au fost captivați de GoT chiar și după un sezon. Nu exlud să mă apuc de el într-un moment de plictiseală, dar cărțile numai când mă gândesc la dimensiunile lor mă dezarmează! :))
      Sunt complet de acord cu Fifty Shades. Sunt curioasă, ce-i drept, de al doilea film, mai ales că trailer-ul arată tare bine. Dar mi-e frică că se va întâmpla același lucru ca la prima parte. Trailer-ul va fi mai bun decât filmul. Vom vedea!
      Lectură plăcută și ție! 😀

      Like

Leave a Reply

