Recenzie: ”Și am privit cu toții spre cer” de Tommy Wallach

si-am-privit-cu-totii-spre-cer_1_fullsize

Se spune ca liceul e cea mai frumoasa perioada din viata unui tanar.

Peter, unul dintre cei mai buni jucatori de baschet din liceul lui, isi face griji ca aceasta afirmatie s-ar putea sa fie adevarata. Intre timp, Eliza numara orele pana ce va putea scapa de Seattle, orasul natal – si de reputatia ei. Anita, o fata cu o viata aparent perfecta, se intreaba din ce in ce mai des daca merita sa-si abandoneze adevaratele vise pentru a intra la o universitate de prestigiu. Iar Andy nu intelege de ce oamenii se agita in ceea ce priveste facultatea si cariera – viitorul mai poate sa astepte.

Sau nu? Caci se pare ca viitorul ,,se apropie” cu repeziciune din spatiu – un asteroid se indreapta direct catre Pamant –  si exista posibilitatea de a sterge orice urma de viata de pe fata planetei. In vreme ce acesti patru viitori absolventi – impreuna cu restul omenirii – asteapta sa vada ce daune va produce asteroidul, sunt totodata nevoiti sa-si abandoneze gandurile legate de viitor si sa se decida cum isi vor petrece ceea ce mai ramane din prezent.

Inainte de asteroid, le-am permis oamenilor sa ne eticheteze: sportivul, proscrisa, ratatul si tocilara.

Dar apoi am privit cu totii spre cer si totul s-a schimbat.

Oamenii de stiinta spun ca va sosi in doua luni. Ne-au oferit doua luni pentru a renunta la stereotipuri. Doua luni pentru a ne transforma in ceva ce va dainui chiar si dupa sfarsitul lumii.

Doua luni pentru a trai cu adevarat.

„Si am privit cu totii spre cer e un debut triumfator – Apocalipsa lui Stephen King pentru aceasta generatie. Este deopotriva tulburator, optimist, inspaimantator si induiosator, scris cu enorm de multa compasiune pentru felul in care prezentul ne scapa printre degete. Un roman glorios, minunat si de neuitat” – Andrew Smith, autorului bestsellerului Grasshopper Jungle

„Wallach a creat o distributie realista de adolescenti care se lupta cu probleme de identitate, familie si loialitate. Fanii povestilor apocaliptice nu vor fi dezamagiti.” – School Library Journal

„In acest debut remarcabil, Wallach strapunge intunericul sau cu sensibilitate si umor. O poveste incitanta, care va scoate la iveala filosofii din cititori.” – Kirkus Reviews

Produs publicat in 2016 de Epica
Colectia EpicWave
Traducator: Shauki Al-Gareeb
Format: 140×200
Tip coperta: Brosata
Numar pagini: 400

Am privit această carte spre recenzie de la librăria Librex, de unde și puteți comanda romanul cu un simplu click aici. Mulțumesc!

Patru adolescenți a căror vieți nu sunt cum ar vrea ei să fie. Un asteroid care produce panică și amenință să distrugă pământul. O poveste absolut fascinantă, care te face să reflecți la propria viață și la alegerile pe care le faci.

Și am privit cu toții spre cer este o carte absolut minunată. Chiar dacă nu mai sunt de mult o împătimită a cărților Young Adult, cartea aceasta mi-a amintit de ce mi-au plăcut atât de mult la un moment dat. Romanul lui Wallach este plin de surprize, de substraturi și de personaje pe care nu poți decât să le adori. Este una dintre cărțile care te fac să treci printr-un roller coaster de emoții, iar când ajungi la final, după ce ai râs, ai plâns, ai suspinat și aproape că ai aruncat cu ea de pereți datorită tristeții, vrei să o iei de la capăt și să o citești cu mai multă atenție.

Chiar dacă este o carte despre adolescenți, nu ar trebui să vă lăsați păcăliți de aspectul acesta. Și am privit cu toții spre cer are o parte filozofică mai puternică și mai pătrunzătoare decât multe cărți de specialitate. Datorită faptului că romanul abordează subiecte destul de rar discutate din viața reală (probleme adolescentine, loialitate, curaj și găsirea sinelui, dragoste și prietenie), autorul oferă multe ideologii și opinii, iar citind cartea, nu ai cum să nu reflecți asupra tuturor acestor lucruri. Personal, atunci când am închis cartea, am simțit că am trecut printr-o experiență care m-a învățat multe și am vrut să dau cartea tuturor prietenilor mei să o citească, pentru că fiecare va găsi ceva valoros în ea.

Un aspect care mie mi-a plăcut extraordinar de mult la această carte este scrisul lui Wallach. Scriitor și muzician, Tommy Wallach este unul dintre cei mai talentați autori la ora actuală. Nu numai că scrie cu substanță, însă o face și cu o frumusețe aparte. Scrisul lui are o muzicalitate și un lirism care te fac să fii puțin gelos pe abilitatea lui de a-ți ajunge direct la inimă cu metaforele potrivite. În plus, nu numai că scrie minunat, ci este și un cântăreț de nota 10. Vă recomand să ascultați albumul lui, intitulat We all looked up,pe care îl puteți găsi aici.

Un alt atu al romanului? Cu siguranță personajele. Peter, Anita, Eliza și Andy sunt patru adolescenți cu vieți nu tocmai strălucite și cu o dorință arzătoare de a nu-și irosi viețile. Cei patru ajung să se împrietenească în împrejurări destul de deprimante, însă prietenia lor va trece de toate încercările la care va fi supusă. Tehnic vorbind, personajele sunt excelent create, cu voci puternici și cu caracteristici aparte. Am îndrăgit toate personajele, cu bune și cu rele, și mi-au intrat atât de adânc la inimă, încât la o săptămână de la terminarea acestui roman, simt că îmi este dor de ei la fel cum îmi este dor de cea mai bună prietenă. Este imposibil să rămâi indiferent față de cei patru adolescenți din rolurile principale și să nu te atașezi de ei de la primele capitole.

Povestea poate fi descrisă în multe feluri. Oricum ar fi, este frumoasă. Datorită personajelor, a scrisului autorului, dar și a scenelor și a felului în care intriga și fiecare schimbare de situație te afectează, este aproape imposibil să nu fii impresionat și captivat de poveste. M-am trezit de multe ori fiind complet absorbită de poveste, uitând de realitatea din jurul meu. Intensitatea și emoțiile pe care povestea o transmit te fac să intrii cu totul în ea și să nu mai vrei să ieși de acolo.

Una peste alta, Și am privit cu toții spre cer este o carte pe care cu siguranță trebuie să o citiți. Veți fi absolut impresionați de frumusețea și de intensitatea poveștii, iar toate substraturile vor scoate la iveală filozofii din voi. Un roman absolut răvășitor!

Notă: 4.5 stele din 5

2 thoughts on “Recenzie: ”Și am privit cu toții spre cer” de Tommy Wallach