Recenzie: ”Antidotul” (Octopussy #3) de Cristina Boncea

antidotul

Moartea tragică a surorii sale i-a schimbat complet viața Hyenei. Ajunsă în pragul maturității, tânăra fată este nevoită să își reconsidere toate principiile care au ghidat-o până atunci, aflată fiind în mijlocul fragmentatei familii Sugar.

La împlinirea a 18 ani, petrecerile nebune, experiențele sexuale libertine și trăirile intense și aproape de limită sunt parte din cotidian. Însă a venit momentul de a învăța să facă diferența între adevăratele prietenii și simplul joc al celor care nu merită. Astfel, boala Octopussy se dovedește a fi doar un pas peste care trebuie să treacă pentru a-și regăsi adevărata sa identitate.

ISBN : 978-606-763-082-4
Data apariției : noiembrie 2016
Număr de pagini : 176
Format : 13×20 cm
Tip copertă : broșată
Colecție : Radical din 7

Puteți comanda cartea de pe site-ul editurii Herg Benet, cu un simplu click aici. Vreau, de asemenea, să îi mulțumesc Cristinei pentru copia de recenzie pe care mi-a oferit-o!

Antidotul este ultimul volum din seria de debut a Cristinei Boncea, Octopussy, și în același timp, o carte pe care am așteptat-o cu mare nerăbdare. După sfârșitul volumului doi, Becks merge la școală, eram foarte curioasă să văd ce se întâmplă în continuare cu personajele atât de controversate ale Cristinei și trebuia, de asemenea, să primesc câteva răspunsuri.

Spre deosebire de celelalte volume din serie, pe care le-am citit într-o singură zi, Antidotul mi-a luat mai mult. Nu pentru că nu mi-ar fi plăcut, ci datorită faptului că este o carte prin care nu poți să treci pur și simplu. Cristina oferă atât de multe perspective asupra lumii și a oamenilor, încât de multe ori trebuie să stai sa te gândești și să înțelegi care este adevăratul sens al cuvintelor ei. Da, mi-a plăcut, dar trebuie să recunosc că nu mai mult decât primele două volume. Pentru mine, cea mai bună carte din seria Octopussy este Becks merge la școală.

Într-un fel, am simțit o mică dezamăgire la sfârșitul volumului trei, ca și cum nu s-a ridicat la nivelul celorlalte volume din serie. Dacă primul volum te impresionează prin autenticitatea scrierii și a poveștii, iar al doilea volum prin maturizarea de care dă dovadă autoarea, volumul trei este un fel de ”anexă”, un epilog al poveștii. Asta nu înseamnă, totuși, că nu merită citită sau că nu veți găsi nimic interesant în ea.

Atuul cărții este, cu siguranță, emoția pe care o transmite. Pe tot parcursul lecturii, cititorul are de-a face cu o Hyenă schimbată, îndurerată, care încearcă să accepte moartea surorii ei și să găsească răspunsuri și răzbunare. Durerea ei este foarte bine explicată, astfel încât cititorul nu poate decât să o compătimească și să simtă, într-un mod ciudat, sentimentele Hyenei.

Dacă în primele două volume Hyena era un personaj mult mai normal decât sora ei, Becks, volumul trei aduce o schimbare evidentă, dar complet normală în comportamentul ei. Marcată de moartea surorii ei, Hyena încearcă să îi păstreze amintirea vie făcând aceleași lucruri pe care Becks le făcea când era în viață. Mi-a plăcut mult diferența dintre vocea ei de acum și cea din celalalte cărți, dar și felul în care autoarea a pus accentul pe această schimbare.

Intriga se învârte în jurul morții lui Becks, a încercării Hyenei de a accepta acest eveniment, dar și în jurul oamenilor care au inventat boala Octopussy, așa numiții „Ei”. Printre subiectele din Antidotul se numără iubirile interzise, găsirea de sine, dar și modul în care o tragedie ne schimbă viețile, adică probleme tipice adolescentine, pe care totuși Cristina le abordează într-un mod foarte matur și inteligent.

Deși în primele două volume mi-au plăcut mult personajele, de data aceasta nu pot spune același lucru. Nu am simțit acel atașament față de ei pe care îl simțeam înainte și nici nu m-am putut pune în locul lor. Cu toate acestea, am înțeles motivele din spatele acțiunilor lor. Un lucru care mi-a plăcut mult la acest volum au fost mărturiile celorlalte personaje, ca și cea a  mamei fetelor. Astfel, Cristina concluzionează totul foarte bine, răspunzând la toate întrebările și oferind o încheiere tuturor personajelor.

Punctele mai puțin puternice a cărții sunt puține. Cel mai mare minus a fost, în opinia mea, firul narativ, care nu a avut aceeași continuitate ca deobicei. Acțiunea era des întreruptă de ideile, gândurile și ideologiile Hyenei, fapt care a devenit obositor, mai ales că într-un anumit punct am simțit că totul începe să se repete. Am avut de multe ori impresia că  autoarea își fixase anumite idei în minte pe care voia să le transmită cititorului și le repeta încontinuu. Din acest motiv, prima parte a cărții mi s-a părut destul de dificilă și de obositoare și mi-a fost greu să intru în acțiune și să fiu captivată de ea.

De asemenea, limbajul ușor obscen al cărții și scenele șocante au devenit obositoare, cel puțin pentru mine. Partea aceasta ”nebună” a seriei Octopussy a fost fun în primele două cărți, dar deja cred că autoarea ar putea trece la un alt nivel. Potențialul ei este uriaș și nu pot decât să mă întreb cum ar fi dacă ar scrie ceva care să îl atingă cu adevărat. Da, este adevărat că are un stil al ei, ușor de recunoscut, însă consider că are mult mai multe de spus și nu pot decât să sper la o carte care să demonstreze acest lucru.

Una peste alta, Antidotul este o carte bună, care încheie seria într-un mod specific Cristinei. Deși nu cea mai bună carte din serie, cu siguranță merită citită pentru a înțelege pe deplin tainele bolii Octopussy și a personajelor din carte. Felicitări, Cristina!

Notă: 3.5 stele din 5

cristina boncea
Născută pe 1 ianuarie 1998, Cristina a scris primul ei roman intitulat „Octopussy” la vârsta de 16 ani. „Becks merge la școală” vine în continuarea acestuia în anul 2016. Autoarea locuiește în prezent în București iar activitățile sale zilnice constau în a scrie articole despre cărți pe site-ul personal cristinaboncea.com și a posta clipuri pe canalul ei de YouTube. Pe viitor, Cristina își dorește să publice cât mai multe cărți și să lucreze în domeniul literar. Visul ei e să devină traducător.