6 motive pentru care vreau ca luna Ianuarie să se termine cât mai repede


waiting-january-image-quoteÎmi place să cred că sunt o persoană destul de pozitivă, care știe să se bucure de viață și de tot ce primește de la aceasta. În general, încerc să mă distrez fără să țin cont de situațiile în care mă aflu și găsesc partea bună în orice, nelăsând lucrurile mai puțin plăcute să mă influențeze. Însă există o perioadă în care starea mea este în general proastă, iar aceasta este luna Ianuarie. După ce prima săptămână din an trece, încep să simt o tristețe profundă și visez încontinuu la momentul în care luna aceasta mizerabilă se va termina. O urăsc, pur și simplu, chiar dacă nu-mi place să spun asta. Dar este adevărat. Am urât dintotdeauna luna Ianuarie și aș șterge-o din calendar dacă s-ar putea.

Când eram mică, nu aveam probleme atât de mari cu luna aceasta. Nu îmi plăcea, dar nici nu o uram atât de tare. Bănuiesc, însă, că pe măsură ce creștem ne este mai greu să ne concentrăm pe veselie și să nu lăsăm condițiile să ne influențeze. Bineînțeles, există și acum lucruri mici care îmi aduc bucurie și încerc să îmi focusez atenția și energia  pe acestea, în speranța că astfel timpul va trece mai repede.

Există câteva motive care cauzează acest sentiment de disconfort pe care îl experimentez pe parcursul lunii Ianuarie. Astăzi, pentru că e ger afară, e și ultima zi din vacanța de iarnă și în general îmi vine să dorm până în martie, vreau să vorbesc despre aceste motive. Dacă vouă vă place această lună, să-mi fie cu iertare. Nu încerc nici să vă stric dispoziția, ci vreau doar să găsesc un mod de a face luna aceasta mai plăcută. Fac, practic, haz de necaz.

  1. Au trecut sărbătorile de iarnă

Dacă îmi urmăriți blog-ul știți că sunt obsedată de sărbătorile de iarnă. Ador atmosfera, îmi place căldura specifică Crăciunului (la cea interioară mă refer), cadourile, mâncarea, relaxarea și decorațiile. Trăiesc aceste zile de sărbătoare la maxim, iar după ce se termină experimentez o senzație de depresie, pentru că trebuie să revin la cotidian, la realitate și la toate lucrurile pe care le-am lăsat pe parcursul sărbătorilor. E atât de greu să revii la viața de zi cu zi după ce trăiești într-o stare de uitare timp de două săptămâni! Unde mai pui că trebuie să strâng bradul de Crăciun azi… Să vezi acolo depresie! Ah da, și era să uit că după sărbători ești mai grăsuț, complet lefter și realizezi că n-ai studiat mai nimic și intrii în panică.

  1. Îmi este tot timpul frig

Am devenit o persoană friguroasă. Nu suport frigul, pur și simplu. Ca să mă simt bine, trebuie să am pe mine cinci straturi de haine, și să stau cu geaca pe mine tot timpul. Nu contează cât de cald este într-o încăpere, mie îmi va fi frig. Nu știu dacă este ceva psihologic, dar eu în Ianuarie nu mă pot încălzi nici dacă fac duș cu apă clocotită. Îmi este frig și când studiez, iar asta mă distrage de multe ori de la treaba mea. Umiditatea asta din Grecia mi-a intrat în oase și cu greu o suport, iar faptul că nu ninge mă enervează și mai tare. Dacă tot e ger, mai bine să și ningă, să mă bucur și eu de un pic de zăpadă. M-am săturat deja să văd toate pozele cu zăpadă pe care mi le trimit ai mei de la Poiana Brașov și îmi vine să dau block tuturor celor care postează pe Facebook poze cu nămeți. Am devenit foarte violentă, ce să zic.15940839_1214548188598415_4904393298181764641_n

  1. Vremea este groaznică și nu mă pot bucura de o plimbare

Sunt una dintre persoanele care adoră să se plimbe. Îmi place să fiu tot timpul afară, iar când stau mai mult de două zile în casă, simt că îmi vine să mă urc pe pereți. Pentru mine, nu există lucru mai bun decât să mă plimb cu căștile în urechi, să îmi pun picioarele în mișcare și să văd lumea cu ochii mei, nu printr-un ecran de telefon/laptop. În Ianuarie, în schimb, nu-mi vine să ies din casă datorită gerului, a vântului și a vremii pur și simplu groaznice. Mie-mi place să-mi bată soarele în față, să fie cald și să bată vântul puțin, cât să pot mirosi marea. Zilele acestea, de fiecare dată când ies din casă mă ustură fața datorită gerului, nu văd nimic pentru că trebuie să țin capul jos contra vântului și tremur de frig încontinuu. Nici de o plimbare nu mă pot bucura!

  1. Începe școala

Oh, Doamne, mâine începe școala! Sunt a 12-a, iar  anul acesta nu este cel mai greu numai datorită bac-ului, ci și pentru că deja sunt obosită și plictisită după 12 ani de stat într-o bancă, dar în același timp parcă îmi pare rău să las în urmă tot ce mi-e familiar. Mai am aproximativ  5 luni de ore și abia aștept să scăp de școală, chiar dacă știu că îmi va fi dor de glumele din pauză și de anumiți oameni. Am obosit, totuși, să mă trezesc la 7, să stau degeaba 7 ore, să mă confrunt cu tot felul de idioți și să pierd vremea ascultând lucruri care nu mă interesează. Mai, hai mai repede!

  1. M-am despărțit de toți prietenii mei în Ianuarie

Ha, joke’s on me. Când zic ”toți prietenii mei”, mă refer la doi. Am avut numai două relații până acum, și ambele s-au terminat în Ianuarie. Dacă stau bine să mă gândesc, e posibil să mă fi despărțit de ambii în aceeași zi, la o diferență de doi ani. Nu am eu prea multă experiență când vine vorba de relații și nici nu m-au afectat atât de tare, dar tot mi se pare ciudat că mereu mă despart de cineva în Ianuarie. Și, chiar dacă aceste două persoane nu mai contează pentru mine, tot mai am momente în care îmi amintesc de ei. În combinație cu depresia mea continuă din Ianuarie… Ei, nu e tocmai o perioadă frumoasă.

  1. Ianuarie e pur și simplu o lună depresivă

Nu este exact un motiv, însă Ianuarie este un fel de zi de luni continuă. Bine, pentru mine ziua de luni nu reprezintă o problemă. Chiar îmi place, pentru că am ocazia să fac lucruri noi. Ei bine, nu același lucru pot să spun despre Ianuarie. Da, îmi place să îmi văd din nou prietena cea mai bună în fiecare zi, dar tot mi se pare extrem de depresiv faptul că soarele e cu dinți, e frig de îngheți, nu e nici zăpadă aici, e frig, obloanele stau mai mult închise, am impresia că e mereu noapte și mi-e frig 24/7. Abia aștept să vină vara. Ei, nu exact vara, ci perioada aceea caldă, în care pot fi stilată cu geaca mea neagră de piele și pantofii mei ciudați.

Pfu, ce bine a fost să-mi spun of-ul! Acum că m-am ușurat și am spus ce aveam pe suflet, voi încerca să mă concentrez pe lucrurile frumoase, cum ar fi faptul că încep orele de vioară din nou, se reia sesiune de concerte de la filarmonică, îmi văd prietena cea mai bună în fiecare zi și putem fi psihopate împreună și pot bea cafea mai multă, pentru că am nevoie de energie. Îmi cer scuze din nou dacă v-am stricat cumva dispoziția și sper că nu am fost un fel de Grinch. Dacă vouă vă place luna aceasta, v-aș fi recunoscătoare dacă mi-ați spune de ce. Cine știe, poate îmi mai schimb și eu părerea despre Ianuarie!

3 thoughts on “6 motive pentru care vreau ca luna Ianuarie să se termine cât mai repede

  1. Nothing lasts for ever! Not even January.
    I am born in January but, like you, I don’t like this month. Now, here it’s unusually cold. And I hate cold and frost.
    There are only 20 days left of it.

    Liked by 1 person

Leave a Reply

