Șase filme de vizionat când ninge afară


După cum probabil știți deja, vremea de afară nu ne permite să petrecem prea mult timp în afara caselor noastre. De fapt, la momentul la care scriu acest articol, Grecia se află într-o stare de panică generală datorită valului de ninsori de care a fost lovită și pentru care, firește, nu erau pregătiți. Vacanța noastră de iarnă s-a prelungit cu o săptămână, concertele de la Filarmonică au fost amânate, autobuzele de-abia merg, oamenii sunt baricadați în case, nu curge apa prea des, toată lumea alunecă și cade pe stradă, nimeni nu știe cum să-și pună lanțurile la roți și, în general, o simplă ninsoare a făcut ca întreaga țară să fie dată peste cap. Nici măcar nu mai seamănă cu o ninsoare, ci cu începutul unei apocalipse.

De patru zile sunt nevoită să stau în casă și să încerc să nu mă urc pe pereți de plictiseală. Cred că săptămâna aceasta am văzut mai multe filme decât credeam că este posibil și, pentru că cel mai probabil și voi vă aflați în aceeași situație, am hotărât să fac o selecție și să vă ofer șase recomandări de filme care sunt numai bune de vizionat când ninge afară. În zilele prea geroase și cu prea multă ninsoare, un film bun și o carte captivantă sunt prietenii noștrii cei mai buni. Bineînțeles, alături de o cană mare de ceai și o gustare delicioasă!

Anthropoid (2016)

anthropoid-poster

Anthropoid, cu Jamie Dornan și Cillian Murphy, este un film istoric bazat pe evenimente reale din timpul celui de-al doilea război mondial. Este, de asemenea, unul dintre cele mai bune filme pe care le-am văzut vreodată, chiar dacă nu mă așteptam. Am fost ușor sceptică când am văzut că în unul dintre rolurile principale joacă Jamie Dornan, care mi s-a părut absolut jalnic în Fifty Shades of Grey. Nu mică mi-a fost uimirea când am văzut că tipul joacă chiar bine, cu naturalețe și emoție. Felul în care filmul spune evenimentele din timpul asasinării lui Heyndrich impresionează, actorii joacă foarte bine, iar suspansul și drama sunt la cote maxime. Un must watch, după părerea mea!

Bacalaureat (2016)

bacalaureat-1

Am vrut să văd filmul acesta dinainte de a se lansa, dar datorită faptului că nu sunt în țară, nu am putut merge la cinema să îl vizionez. A trebuie să aștept să iasă pe internet și săptămâna trecută în sfârșit l-am vizionat. Mi-a plăcut la nebunie! Chiar dacă în general îmi plac filmele românești, nu mă așteptam să fie atât de bun. M-a ținut cu sufletul la gură, iar la sfârșit mi-a părut rău că s-a terminat și mi-aș fi dorit să fie mai lung. Actorii din rolurile principale (printre care Adrian Titieni și Maria-Victoria Drăguș) joacă excelent, povestea este impresionantă, iar filmul arată foarte bine cum este să trăiești într-o Românie măcinată de birocrație și nedreptate. În regia lui Cristian Mungiu, Bacalaureat este o mândrie pentru scena artistică din România!

The Chorus (2004)

5a5aff537df1b56202c77ee0fe09c42f

După aproape 13 ani de la lansare, în sfârșit am văzut și eu filmul franțuzesc The Chorus. Bineînțeles, mi-a plăcut la nebunie! Povestea este foarte emoționantă, actorii impresionează cu naturalețea și cu emoția pe care o transmit spectatorilor, iar deznodământul te face să realizezi cât de mult își poate pune amprenta un profesor asupra elevilor lui și cum muzica poate schimba viața cuiva. La fel de mult mi-a plăcut și coloana sonoră și scenariul filmului. Cu siguranță, unul dintre filmele pe care toți trebuie să le vedem măcar o dată în viață!

Whiplash (2014)

whiplash_ver4

Sunt sigură că v-am mai vorbit despre acest film pe blog, însă mi s-a părut imposibil să nu îl includ în această listă. Am văzut Whiplash prima dată prin 2014, când de-abia se lansase, și de-atunci îl vizionez periodic. Pentru mine, filmul cu Miles Teller este o reală sursă de inspirație, pentru că vorbește despre zbuciumul prin care trece un muzician pentru a-și găsi propria voce și pentru a ieși în evidență într-un mod unic. Obsedată de muzică cum sunt, Whiplash este unul dintre filmele mele preferate, pe care îl voi recomanda mult timp de-acum încolo!


Child 44 (2015)

child-44

Child 44 este adaptarea cărții cu același titlu scrisă de Tom Rob Smith. Am văzut filmul înainte de a cunoaște acest detaliu, și chiar dacă după ce am citit cartea, am realizat că este de o mie de ori mai bună decât filmul, tot consider că merită să îl vedeți. Tom Hardy, în afara faptului că este extrem de frumușel, aduce la viață personajul lui Leo cu măiestrie și impresionează prin emoția pe care o transmite. Suspansul m-a ținut cu sufletul la gură de la început până la sfârșit, iar scenariul arată cum era viața în Rusia comunistă. De neratat, la fel ca și cartea!

The girl on the train (2016)

girlontrainposter

Cred că știți deja că The Girl on the Train este adaptarea romanului scris de Paula Hawkins, citit și adorat de o lume întreagă. Sceptică cum sunt când vine vorba despre ecranizările cărților care mi-au plăcut foarte mult, nu mă așteptam ca acest film să îmi placă. Bineînțeles, nu se compară cu cartea, dar este o ecranizare destul de fidelă cărții, care transmite aceeași atmosferă de dramă și care te ține cu sufletul la gură până la momentul deznodământului. Mi-au plăcut mult actorii aleși, în special Emily Blunt, care mi s-a părut atât de frumoasă, încât aș fi putut să mă holbez la ea zile întregi. Recomand!


Ei bine, acestea sunt cele șase filme pe care vă recomand să le vizionați când ninge afară. La noi începe deja să se topească zăpadă, deci lucrurile vor reveni la normal în scurt timp. Dacă voi vă aflați într-un loc înzăpezit încă, sper că v-am oferit un pic de inspirație și că zilele voastre vor fi mai plăcute datorită filmelor de mai sus. Aștept părerile și, bineînțeles, recomandările voastre!

5 thoughts on “Șase filme de vizionat când ninge afară

Leave a Reply

