Recenzie: ”După șapte ani…” de Guillaume Musso

dupa-sapte-ani

Guillaume Musso, „romancierul preferat al Franței” (Lefigaro.fr), prezintă povestea uluitoare a unui cuplu pe care divorțul l-a separat, dar pericolul îl reunește, pe parcursul unei aventuri care începe la Paris și se prelungește până în Amazonia.

Artistă boemă şi temperamentală, Nikki dă buzna în viaţa liniştită şi ordonată a lui Sebastian, un lutier dintr-o veche și bogată familie newyorkeză. Deși sunt cum nu se poate mai diferiți, se iubesc cu pasiune și se căsătoresc. Dar căsnicia lor nu merge și, încet-încet, ura ia locul iubirii. După un divorţ furtunos, fiecare merge pe drumul lui. Până într-o zi, când dispariția misterioasă a fiului lor o face pe Nikki să-i ceară ajutorul fostului soț, pe care nu l-a mai văzut de şapte ani. Constrânşi să-şi unească forţele, Nikki şi Sebastian pornesc într-o urmărire plină de neprevăzut, care îi poartă de pe străzile Parisului până în inima junglei amazoniene. Prinși într-o conspirație infernală, cei doi au prilejul de a redescoperi intimitatea pe care o credeau pierdută pentru totdeauna.

„Un cuplu à la Cary Grant și Katherine Hepburn, multe personaje interesante, o scriitură care dă dependență. Un roman pe care îl veți citi cu sufletul la gură.“ – Europe 1

„Un thriller romantic, plin de emoții și de aventuri, de sentimente și de răsturnări de situație.“ – Le Soir Magazine

„Guillaume Musso plasează o familie destrămată în miezul unui amestec irezistibil de acțiune, suspans și aventură. Nu mai există multe cărți care să se poată compara cu După șapte ani.” – Le Parisien

„Un roman mai întunecat decât romanele timpurii ale lui Musso. Un thriller agresiv, dar romantic.” – Le Monde

„Un romancier care și-a testat încă o dată talentul de a da viață unor personaje cu care ne putem identifica cu toții.” – Le Figaro littéraire

„Guillaume Musso ne convinge să citim, chiar să îi devorăm romanul, oriunde și oricând, în tren sau pe nisip. Primim la schimb din ce în ce mai multă dragoste pe măsură ce străbatem paginile, plus explozii de suspans și fantezie la tot pasul.” – Figaroscope

Format carte: b5 130×200
Numar pagini: 312
ISBN: 978-973-724-723-0
Data publicatie: 24.09.2013
Colectie: Strada Fictiunii Bestseller

Mulțumesc editurii All pentru copia pentru recenzie oferită. Dacă vreți să achiziționați cartea, o puteți face cu un simplu click aici.

După șapte ani este al doilea roman scris de Musso pe care îl citesc și deja mi se pare o mică tragedie când termin o carte semnată de el. Îmi este dificil să îi recenzez cărțile și să exprim în cuvinte cât de mult îmi plac acestea. Voi încerca, totuși, să scriu o recenzie care să se ridice la nivelul cărții acesteia, în speranța că vă voi convinge să o citiți.

Voi începe această recenzie prin a vă aminti că După șapte ani este o carte scrisă de Guillaume Musso, iar acest aspect este de ajunj pentru a vă face să o comandați deja. Musso este, fără doar și poate, unul dintre cei mai talentați autori ai secolului 21. Cred că niciodată nu mă voi obișnui cu felul în care își creează poveștile, cu un realism care te face să simți că participi la evenimentele din carte, în același timp păstrându-și magia caracteristică. Cuvintele lui Musso au puterea de a te captiva cu totul în lumea personajelor create de el, iar după ce închizi cartea, simți o nostalgie profundă, ca și cum te-ai fi despărțit de cel mai bun prieten. El creează mereu intrigi complexe, cu întorsături de situație care te șochează și care îți oferă o doză de adrenalină de care ajungi să fii dependent.

După șapte ani are un loc special în inima mea, datorită accentului pe care autorul îl pune pe lumea muzicii clasice și a viorii. Fiind violonistă, mi s-a părut extrem de interesant faptul că unul dintre personajele principale este un lutier prestigios, iar toate detaliile despre vioară m-au fascinat și mi-au oferit un sentiment de familiaritate care m-au făcut să intru în poveste mult mai ușor.

Chiar dacă nu ar fi existat acest detaliu, povestea tot mi-ar fi plăcut la nebunie. Ca și celelalte povești scrise de Musso, cea din romanul de față are mister, suspans și o doză de dramatism numai bună să te emoționeze și să te captiveze. De data aceasta, autorul a ales să îmbine muzica clasică și viorile, cu lumea drogurilor, o dispariție care declanșează o serie de evenimente la limită și o familie dezbinată. Toate aceste elemente și încă câteva, pe care le veți descoperi singuri, sunt ingredientele pentru o carte incredibilă ca aceasta.

Intriga începe într-un ritm liniștit, fiindu-ne prezentați Sebastian, un lutier faimos, și fiica acestuia, o adolescentă în pragul faimei. Ritmul acțiunii devine mai alert atunci când fosta soție a lui Sebastian îl anunță că fiul lor a dispărut. Trecând de toate divergențele dintre ei, cei doi foști iubiți încep o aventură pe viață sau pe moarte. Povestea lor este plină de aventuri periculoase, întorsături de situație care te fac să crezi că nu mai există cale de salvare și scene pline de emoție, care sunt un fel de gură de aer proaspăt în toată învălmășeala specifică cărților thriller.

Trecând de aspectele de roman polițist, cartea aceasta este plină de substraturi. Povestea te face să înțelegi că dragostea nu poate învinge chiar toate barierele care i se pun în cale și că, uneori, diferențele dintre doi oameni pot fi mai puternice decât o iubire adevărată. Pe măsură ce citești, însă, realizezi că dacă doi oameni sunt meniți să îmbătrânească împreună, Universul va face ca asta să se întâmple și că tragediile aduc oamenii împreună și îi unesc pe viață.

Ca de obicei, personajele sunt extrem de bine conturate. Vocile lor sunt reale, iar caracteristicile puternice cu care Musso îi creează îți dau impresia că sunt oameni reali. Cunoscându-le poveștile, ajungi să te atașezi atât de Nikki, cât și de Sebastian, iar astfel, povestea devine și mai captivantă. Datorită suspansului, a afecțiunii pentru personaje și a atmosferei bine create, ai impresia că te afli în poveste și că trăiești toate aventurile personajelor alături de ei.

Una peste alta, După șapte ani este un roman polițist excelent, plin de suspans și situații imprevizibile. De asemenea, este o poveste de dragoste și de familie care te face să realizezi că nu te poți lupta cu destinul. Un roman fascinant, bine scris, care te va purta pe meleaguri străine!

2 thoughts on “Recenzie: ”După șapte ani…” de Guillaume Musso

1. Oh, thanks pentru asceasts recenzie. O carte interesanta pentru fanii de thrillers, no doubt. Buna de un film.
    Sper ca vremea s-0a mai imblanzit la tine. Aici asteptam un nou val de viscol si ger!